Seat toledo 1.9 tdi 110 ahf problem z odpalaniem.

05 Gru 2014, 17:34

Witam. Mam od dluzszego czasu dwa dziwne problemy z moim seatem 1.9 tdi. Pierwszy to bardzo ciezko odpala kiedy po dluzszym postoju kiedy sa plusowe temperatury na dworze. Kontrolka od swiec zapala sie dosłownie na pól sekundy i gasnie. Musze krecic silnik okolo 7-10 sekund aby odpalił. Po odpaleniu mam z rury wydechowej wulkan szarego dymu przez kilka sekund! Co dziwne kiedy przychodzi przymrozek i samochod porzadnie zmarznie przez noc kontrolka grzania swiec grzeje przez 3-4 sekundy i silnik odpala od strzala bez kłębów dymu. Czyli ogolnie na mrozie odpala pięknie, a kiedy jest ciepło na dworze jest masakra.Dzwine. Czy nie powinno byc odwrotnie ?? Mój drugi problem to kiedy juz odpale i ruszam to przez kilka kilkometrów póki silnik jest nierozgrzany wszystkoi jest ok. Silnik ciągnie, turbo ciągnie jak trzeba. Ale po kilku kilometrach tak jak ostatnio podczas wyprzedzania tira nagle, tak w ciągu sekundy samochod odcina od mocy. Obroty staja na jakis max 2200 , predkosc max 90,100 i ani grama wiecej, Zero reakcji na gaz. Absolutnie nic. Pedał w podłodze, lekka górka i samochod słabnie i zwalnia. I tak cały czas dopóki się gdzieś na chwilę nie zatrzymam i wyłonczę silnik. Znowu ruszam, przez chwile jest ok , turbo ciągnie jest moc i znowu trach. Pedał w podłoge silnik wyje , obroty w miejscu i brak mocy. Kiedy dojerzdzam powoli do domu, wciskam gaz do podłogi , turbo swiszczy, ale bez przyszpieszenia. I tak od jakiegos miesiaca. Od czego mam zacząć Panowie ???
darthmaul
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 16 07 2001
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: seat toledo II
Silnik: 1.9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Gru 2014, 10:19

Zacznij od zaworu EGR.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Gru 2014, 10:53

PhantomASA1 napisał(a):Zacznij od zaworu EGR.

Ale przed tą czynnością standardowo podpiąć proponuję komputer.

Co do grzania świec, to TDI'ki tak mają. Miałem Passtucha 110KM i też zastanawiałem się czemu nie grzał, gdy temperatura była około 5 stopni na plusie. Dopiero jak przyszły przymrozki, to zaczął grzać i wtedy już było jasne. Przekaźnik załącza się dopiero poniżej jakiejś temperatury. Jakiej? Dokładnie nie wiem :no:
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Gru 2014, 11:24

Mam Sharana,gdy jest temp.plusowa kontrolka świec gaśnie błyskawicznie i auto odpala,teraz gdy mrozy, muszę czekać kilka sekund,cóż elektronika,,myśli,, Stawiam na zawór EGR,silnik tak jakby przechodził w stan pracy trybu awaryjnego,gdyby to było auto bardziej zaawansowane technicznie elektronika informowała by odpowiednimi komunikatami na desce.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Gru 2014, 11:37

PhantomASA1 napisał(a):Mam Sharana,gdy jest temp.plusowa kontrolka świec gaśnie błyskawicznie i auto odpala,teraz gdy mrozy, muszę czekać kilka sekund,cóż elektronika

To jest właśnie to, o czym pisałem wcześniej. Przekaźnik załącza się dopiero poniżej określonej temperatury. Wystarczy, że ściągniesz wsuwkę z czujnika temperatury, a oszukasz tym komputer, który będzie uważał, że jest -30. Wtedy świece będą grzane na maksa. Ogólnie czas grzania świec idzie wydłużyć VAG'iem, ale jak, to trzeba by już poczytać. Ja tylko słyszałem o tym.
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Gru 2014, 13:22

Objawy uszkodzenia zaworu EGR----przechodzenie silnika w tryb awaryjny,brak mocy,dymienie,problemy z rozruchem silnika,odczuwalne pogorszenie osiągów.Działanie nieprawidłowe zaworu EGR może być wynikiem zużycia mechanicznego,nagromadzenia się nagaru lub złym sterowaniem.W silnikach 1.9 TDI występuje kilka rodzajów zaworu,może być zintegrowany z przepustnicą gaszącą lub jest elementem przykręcanym do kolektora wydechowego.Czasami przyczyną problemów jest uszkodzony zawór elektromagnetyczny doprowadzający podciśnienie do puszki siłownika zaworu EGR(może np.to być to w tym przypadku)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)