Seat Toledo - nieprzyjemny dźwięk spod maski

19 Sie 2013, 10:44

Od kilku tygodni mam pewien problem dotyczący dziwnego dźwięku dochodzącego spod maski.Otóż po przejechaniu kilku kilometrów i postoju na luzie z odpalonym silnikiem dostrzegłem pewien problem.Spod maski dobiega jakiś dziwny odgłos chrobotania takiego jakby obcierania jakby coś chodziło bez smarowania i obcierało się wzajemnie o siebie.Dźwięk ten dochodzi z okolic pasków.Kilka miesięcy temu miałem wymieniany rozrząd przez mechanika jednak wydaje mi się że nie wymieniał tych rolek napędowych na których paski się obracają.
Jak widać z opisu samochód jest już dość leciwy,jednak jeszcze 2 miesiące temu tego problemu nie było no może tylko leciutko było słychać taki dźwięk.Jak myślicie co to może być czy to może być wina tych rolek czy jeszcze co innego.

Mam garaż blaszany strasznie rezonuje w nim dźwięk i mnie te odgłosy irytują są nawet głośniejsze niż sama praca silnika :/
Rafal0531
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 23 08 2011
Auto: Seat Toledo I
Silnik: 1.8 88KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992
  • 22 Sie 2013, 14:15

    Jeśli usterka wystąpiła po wymianie rozrządu,to ewidentnie jest z nim związana. Czasem kiedy się kupuje tanie części do wymiany rozrządu,to nie zwraca się uwagi,że rolki nie mają indeksu prędkości i potem są takie jaja. Inną metoda (do wyboru) jest przed kupieniem części do rozrządu jest oddanie do mechanika,który najpierw rozłoży go i oceni czy konieczne jest wymienianie oryginalnych często rolek. jeśli nie,to sam pasek kładzie się nowy i wszystko chodzi. Często bowiem jest tak,że starsze oryginalne części,są lepsze niż nowa chińszczyzna... :naughty:
    Zanim udasz się do mechanika,to weź sam popatrz dookoła silnika czy aby wszystkie drobiazgi typu obudowa są dokręcone albo czy nie są krzywo podokręcane.Brzęczenie na wolnych obrotach może być spowodowane nawet opaską metalową,która luźno wisi na jakimś wężu i dotyka silnika.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Sie 2013, 10:32

    już teraz jestem na 99% pewien że ten dźwięk pochodzi z rolek.Zauważyłem że na 21 letnie rolki założył mi nowe paski i to na pewno przez to.Nowe rolki kosztują jakieś 150zł ale przynajmniej bym mia teraz spokój a nie taka fuszerka no ale co zrobić już od dłuższego czasu nie mam szczęścia do mechaników.
    Wydaje mi się że powinien po prostu uprzedzić że wymiana pasków będzie nieco droższa bo rolki są też do wymiany i po problemie:)
    Jadę do niego w poniedziałek to zobaczymy co powie.
    Rafal0531
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 23 08 2011
    Auto: Seat Toledo I
    Silnik: 1.8 88KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    24 Sie 2013, 23:52

    No ale ja tu nie rozumiem czegoś...Przed wymianą paska rolki były ciche ,a po założeniu nowego paska te same rolki kwiczą..? :shock:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    25 Sie 2013, 09:39

    Ten dźwięk występuje już od dłuższego czasu tylko mam takie wrażenie jakby po wymianie pasków zaczął się nasilać.Przed wymianą rozrządu też występował ale był bardzo cichy prawie niesłyszalny.
    Jest to bardzo charakterystyczny dźwięk chrobotania tak jakby jakieś dwie metalowe części się o siebie obcierały.Kiedy otworzyłem maskę i dokładnie się przysłuchałem to ten dźwięk dochodził z okolic rolek.Nie wiem czy to konkretnie one są do wymiany ale na pewno któraś z części znajdujących się przy rozrządzie.Wydaje mi się że chyba 21 letnie rolki miały prawo się zużyć.
    Rafal0531
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 23 08 2011
    Auto: Seat Toledo I
    Silnik: 1.8 88KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    25 Sie 2013, 16:15

    No to w takim razie myślę,że nie masz wyboru i trzeba to poprawić. oczywiście możesz czekać aż jakiś napinacz czy rolka się rozleci ale ja bym nie czekał na to. Poza tym myślę,że z tym dźwiękiem jeżdżenie nie jest komfortowe..?
    No trzeba to rozłożyć,bo nic innego nie wymyślisz.

    Ze swojej strony widziałem jak kiedyś jeden mądry macher pryskał na rolki po kolei jakimś preparatem,żeby zdiagnozować która szwankuje, jak prysnął to na kilka minut zrobiło się cicho... Tak tez można ale...lepiej zdać się na mechanika.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Sie 2013, 01:14

    Panowie dodam wam małą ciekawostkę odnośnie rolek. Wymieniane miałem w Yarisie + kilka innych rzeczy m.in sprzęgło. Zapalając zimny samochód był właśnie taki dziwny metaliczny dźwięk który trwał dosłownie max 30sek im zimniej tym dłużej. Nie bardzo wiedziałem co to może być bo było ciężkie do zdiagnozowania ponieważ sporo rzeczy było nowych.

    Zdjęliśmy z mechanikiem pasek i odkręciliśmy dwie nowe rolki żeby porównać ich pracę i okazało się że w jednej jest wyczuwalne lekkie tarcie. Wymieniliśmy na drugą i od tamtej pory jak ręką odjął.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5297
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    26 Sie 2013, 07:33

    Podejrzewam że u mnie jest to samo.Dodatkowo dźwięk się nasila im dłużej pracuje silnik.
    Kiedy stoi odpalony na wolnych obrotach trzeba poczekać nawet 5 minut zanim ten odgłos tarcia się nasili.Na ciepłym silniku słychać już tak mocne chrobotanie/tarcie że nawet jadąc na 2 biegu z małymi obrotami słychać wyraźnie w środku kabiny.Możliwe że obydwie rolki trą ale tego dowiem się dzisiaj po południu albo jutro bo samochód już u mechaniora:)
    Rafal0531
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 23 08 2011
    Auto: Seat Toledo I
    Silnik: 1.8 88KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    26 Sie 2013, 07:59

    No to daj znać po diagnozie.
    pozdro :)
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5801
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    29 Sie 2013, 09:47

    Samochód już odebrany.Okazało się że hałasowała rolka paska rozrządu.Była wadliwa i poszła na reklamację bo jednak była wymienia razem z rozrządem i miała raptem 3000 km przelatane,także tamta poszła na reklamację.Dodatkowo wymieniony olej nowy filtr oleju i powietrza oraz zmieniony płyn hamulcowy i teraz mogę spokojnie jechać na weekend w trasę:)
    Rafal0531
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 23 08 2011
    Auto: Seat Toledo I
    Silnik: 1.8 88KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    29 Sie 2013, 14:19

    Czyli tak jak od razu była diagnoza- problem związany z wymianą rozrządu,tak się często zdarza,tylko pytanie czy to z winy mechanika czy jednak sama wadliwa rolka. Daj znać czy uwzględnili reklamacje bo z tym też różnie bywa.
    Laserwash
    Początkujący
     
    Posty: 162
    Auto: M3