Seat Toledo - odpala i gasnie bez uzycia pedalu gazu

11 Mar 2014, 14:26

Witam,
mam problem z odpalaniem w Toledo 2.3 v5 170 AQN. Na poczatku chcialbym zaznaczyc ze przejrzalem juz mase postow, znalazlem cos podobnego do moich objaow, ale nic z tego mi nie pomoglo. Komputer nie wykazuje zadnych bledow i auto zachowuje sie w pelni normalnie. Problem polega na tym, ze przy temperaturach ponizej 10 stopni na plusie, pierwszy start z rana musze wspomagac pedalem gazu (delikatnie, wystarczy wcisnac doslwnie na sekunde i auto trzyma obroty, pali na wszystkie baniaki i nie gasnie). Jesli chce go odpalic bez uzycia gazu to odpala i zaraz gasnie, nie wiem przez ile razy bo probowalem tylko trzy czy cztery z rzedu i nic, a wystarczy ze lekko wcisne gaz i super. Jesli juz go raz odpale, to potem do konca dnia odpala bez problemu bez uzycia gazu, musi postac kolo 10h na takiej temp zeby znow trzeba bylo uzyc gazu. Chcialbym dodac ze wszystkie cewki zaplonowe i swiece zostaly wymienione. Czujnik temperatury wydaje sie w porzadku, bo pokazuje temperature bardzo zblizona do tej ktora jest na zewnatrz. Zalaczam tutaj lik z filmikiem przedstawiajacym problem, pierwsze 2 starty sa bez uzycia gazu, i trzeci z uzyciem. Drugie zdjecie przedstawia jaka jest roznica temp na czuknikach. Chcialem opisac problem najlepiej jak potrafie, mysle ze to cos pomoze.Pozdrawiam

Filmik: https://www.dropbox.com/s/qxabtkbgp224xj6/VIDEO0012.mp4
FOtka: https://www.dropbox.com/s/nfgvabydwpzv0ig/IMAG0161.jpg
snake33
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 10 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 2.3 V5 170km AQN
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

12 Mar 2014, 09:54

Na listwie wtryskowej powinien być regulator ciśnienia paliwa. Utrzymuje on stałe ciśnienie w układzie paliwowym. Jak przepuszcza to może się tak dziać - za te 10 godzin ciśnienie zejdzie z układu i jest go za mało, żeby uruchomić silnik.
Aczkolwiek z drugiej strony, po przekręceniu stacyjki do poziomu kontrolek powinna włączyć się pompa paliwa na chwilkę żeby zrobić w układzie odpowiednie ciśnienie. Po przekręceniu stacyjki zaczekaj z dwie, trzy sekundy i spróbuj uruchomić silnik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Mar 2014, 10:25

Najpierw chcialbym podziekowac za zainteresowanie i pomoc, bo tego ejszcze nie slszalem:). Co do pompy to slychac ja za kazdym razem jak przekrecam stacyjke. Probowalem nawet po 3 razy przekrecic, zanim odpale, zeby cos dopompowalo ale nie pomoglo. Na innych forach cos wyczytalem ze byc moze to jest Przekaznik Pompy Paliwa? czy moze sama pompa daje slabe cisnienie? zoabcze ta listwe o ktorej piszesz:)
snake33
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 10 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 2.3 V5 170km AQN
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

14 Mar 2014, 10:10

Skoro słychać pompe, to przekaźnik jest sprawny. Inaczej pompa by nie pompowała. Jakby pompa dawała zbyt słabe ciśnienie paliwa, to podczas jazdy być to wyczuł - byłaby słaba moc auta.
Mnie póki co na myśl przychodzi tylko ten regulator ciśnienia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Mar 2014, 11:19

istnieje jakis prosty spsob aby go sprawdzic? czy trzeba wymienic na nowy I dopiero w tedy probowac? zadnych brakow mocy etc nie odczowam, wszystko dziala poprawnie.
snake33
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 10 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 2.3 V5 170km AQN
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

16 Mar 2014, 12:35

Generalnie to mozna wkręcić na szyne wtrysków manometer i sprawdzić jak wygląda ciśnienie paliwa.
Oprócz tego można sprawdzić sondę lambda jak osycyluje zarówno na luzie jak i podczas jazdy. Warto też sprawdzić skład mieszanki - może się okazać z tego powodu za bogata. Można też sprawdzić jak zmienia się czas otwarcia wtrysków - przy uszkodzonym regulatorze czas ten będzie się zmieniał dość szybko, bo na wtryskiwacze będzie przychodziło całe ciśnienie z pompy paliwa i sterownik będzie chciał zredukować to ciśnienie czasem otwarcia wtryskiwaczy. Ale mimo to, po jakimś czasie i tam miesznka będzie za bagata i sterownik może wywalić błąd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW M3 i BMW M4 Coupe z nowym, mocnym silnikiem
    Debiut nowego BMW M3 Limuzyna oraz nowego BMW M4 Coupe zwiastuje wejście na rynek nowej generacji samochodów sportowych o wysokich osiągach, stworzonych przez BMW M GmgH, a także oznacza zaszczepienie filozofii BMW ...