Seat Vario - regulacja nawiewu i ogrzewania

23 Lut 2014, 19:05

Witam wszystkich użytkowników. W Seacie Cordobie - Vario z 2000r. przestala działać regulacja nawiewu i ogrzewania. Po przekręceniu kluczyka przez ok. 1-2 sek. dmuchawa pracuje na trzecim zakresie i spada do minimum. Przyciskami nie można zwiększyć obrotów silniczka ani temperatury. Zdemontowałm panel jednak nie wiem co dalej mogę zrobić? Radio i pozostałe funkcje działają.
Zdjęcie
Zdjęcie
error1119
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 6K5, 75kM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Lut 2014, 14:35

Nie znam dokładnie tego autka, ale postaram się pomóc.
Na początek proponuję sprawdzić sam wentylator. Nie wiem, czy w tym modelu jest opornica dmuchawy, czy regulacja prędkości obrotowej jest regulowana elektronicznie w inny sposób, ale warto zainteresować się tym faktem i ewentualnie sprawdzić tą opornice. Jeżeli nie ma opornicy, to myślę, że potrzebny będzie dobry elektryk, który zmierzy elektronikę odpowiedzialną za regulację siły nadmuchu - z tego co widzę, to do regulacji nadmuchu jest elektronika.
Miejmy też nadzieję, ż e znajdzie sie ktoś, kto ma jakieś doświadczenie z tym autkiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lut 2014, 18:34

Dziękuję za odpowiedź. Silniczek dmuchawy jest na pewno dobry, nawiew działa na najniższym zakresie. Myślę, że przyczyna tkwi mimo wszystko w układzie elektronicznym odpowiedzialnym za regulację nawiewu i ogrzewania. Ktoś może się orientuje ile mogłoby kosztować sprawdzenie tego przez specjalistę?
error1119
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 6K5, 75kM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

25 Lut 2014, 18:43

Jeżeli nawiew działa na najniższym zakresie, to jestem prawie pewien, że winna jest albo opornica dmuchawy, jeżeli jest, albo elektronika za to odpowiedzialna, a która moze zastępować opornicę. Myślę, że każdy elektryk samochodowy powinien sobie z tym poradzić.
Cena? Trudno powiedzieć - zależy jak ceni się dany elektryk i co znajdzie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Kwi 2014, 12:34

Do wymiany radio, w nim jest ustrojstwo do regulacji dmuchawy.
Marek99
Początkujący
 
Posty: 151
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne