SEAT z ogromnym dachem z ogniwami fotowoltaicznymi

03 Lut 2011, 01:34

ZAKOŃCZYŁA SIĘ PIERWSZA FAZA PROJEKTU "SEAT W SŁOŃCU"
    Największy obiekt z dachem z ogniw fotowoltaicznych w Hiszpanii
    Dwie instalacje złożone z ponad 20.000 ogniw fotowoltaicznych wytwarzających 4 MW energii
    Ograniczenie emisji CO2 o 2800 ton rocznie
    Dwukrotne zwiększenie produkcji czystej energii elektrycznej w ciągu roku

SEAT z ogromnym dachem z ogniwami fotowoltaicznymi SEAT z ogromnym dachem z ogniwami fotowoltaicznymi

W ramach zaangażowania w ochronę środowiska firma SEAT zrealizowała pierwszą fazę projektu "SEAT w SŁOŃCU", obejmującą instalację dwóch zespołów ogniw fotowoltaicznych wytwarzających 6 milionów kWh ekologicznej energii elektrycznej. W ciągu pierwszego roku eksploatacji system wytworzy znacznie więcej energii, niż zużyto łącznie w Madrycie i Barcelonie do zasilenia świetlnych dekoracji bożonarodzeniowych.

Ponad 20.000 paneli słonecznych o łącznej powierzchni 135.000 metrów kwadratowych zainstalowane na dachach hal produkcyjnych i przyfabrycznego parkingu nowych samochodów już w początkowej fazie będzie miało nominalną moc 4 MW.

Dzięki temu projektowi zakłady SEAT-a w Martorell wniosą ważny wkład w ochronę środowiska, polegający na ograniczeniu emisji CO2 o 2800 ton rocznie, czyli o tyle, ile może wchłonąć ponad tysiąc hektarów lasu.
Projekt „SEAT w SŁOŃCU” jest realizowany wspólnie z firmą Gestamp Solar w ramach koncepcji lokalnego wytwarzania dużej ilości elektryczności zużywanej na miejscu (zasada rozproszonego wytwarzania). Konstrukcja osłaniająca przyfabryczny parking nowych samochodów ma podwójne przeznaczenie – wytwarza energię ze źródeł odnawialnych i chroni pojazdy przed wpływem czynników atmosferycznych. Wdrożenie pierwszej fazy projektu wymagało zainwestowania 17 milionów euro.

W latach 2011-2012 rozpoczęte zostaną kolejne fazy budowy największej dachowej instalacji ogniw fotowoltaicznych w europejskiej branży motoryzacyjnej.

W ramach projektu „SEAT w SŁOŃCU” ma powstać łącznie 6 zespołów ogniw fotowoltaicznych o łącznej powierzchni 320.000 metrów kwadratowych i całkowitej mocy zainstalowanej wynoszącej 10,6 MW. Firma będzie mogła wytwarzać ponad 13 milionów kWh czystej energii elektrycznej rocznie, co odpowiada ilości energii elektrycznej zużywanej przez 3000 hiszpańskich gospodarstw domowych. Redukcja emisji CO2 sięgnie 6200 ton, czyli 15% tego, co wchłania rezerwat przyrody Montseny na przedmieściach Barcelony.
Zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju realizowaną przez spółkę SEAT w 2010 roku firma była krajowym liderem pod względem rejestracji pojazdów z emisją CO2 poniżej 130 g/km, co oznacza wzrost o 42% w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku.

źródło: seat.pl
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Lut 2011, 15:40

tak na prawdę takie samochody w tym momencie nie mają racji bytu takie ogniwa generują za małą energię ale kto wie może w przyszłości
fotowoltaika zastąpi tradycyjne źródło energii czyli produkty ropopochodne czy gazowe
Ostatnio edytowany przez jarilitmanen 24 Lut 2011, 09:04, edytowano w sumie 2 razy
jarilitmanen
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa
Auto: Nie mam

23 Lut 2011, 17:25

Fajnie by było... taniej, ekonomiczniej, ekologiczniej :)
Ale chyba jeszcze do tego długa droga... szczególnie w Polsce....
ofir
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Kraków