SEAT zwiększył eksport o 10,6%

16 Mar 2011, 23:53

    W pierwszych dwóch miesiącach 2011 roku firma wyeksportowała prawie 40 000 samochodów
    Łączna sprzedaż wzrosła o 1,3% i przekroczyła 51 000 egzemplarzy
    Sprzedaż w Niemczech zwiększyła się o około 25%, a we Włoszech o prawie 35%

SEAT podsumował dwa pierwsze miesiące bieżącego roku i odnotował wzrost sprzedaży na zagranicznych rynkach o 10,6%. Hiszpańska marka obecna w 72 krajach zwiększyła eksport o 4197 egzemplarzy do łącznej liczby 39 488 pojazdów. Sprzedaż z uwzględnieniem rynku hiszpańskiego wyniosła 51 048 pojazdów, co oznacza wzrost o 1,3%.

Dla osiągnięcia tego poziomu zasadnicze znaczenie miało zwiększenie sprzedaży we Włoszech (34,8%), Niemczech (25,5%) i Francji (15,6%). Znaczące wzrosty sprzedaży odnotowano także w innych krajach, w tym w Holandii (28,8%) i Austrii (14,5%), jak również w krajach Ameryki Łacińskiej (41,5%) oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (44,4%).

Zdaniem Dyrektora Handlowego firmy SEAT Paula Sevina „te dane świadczą o realizowaniu przez firmę celu, jakim jest dalszy wzrost w bieżącym roku w Niemczech, Francji, Włoszech i Wielkiej Brytanii”. Celem średnioterminowym według Paula Sevina jest „osiągnięcie 3% udziału w rynku w tych krajach”.

Mimo spadku sprzedaży w Hiszpanii, który dotyczył zresztą całego tamtejszego rynku, w styczniu i lutym SEAT wciąż był najchętniej kupowaną marką, i utrzymał tę pozycję odzyskaną w 2010 roku po 31 letniej przerwie. Przez dwa minione miesiące SEAT sprzedał w Hiszpanii 11 560 samochodów, czyli 22,6% swojej globalnej produkcji.

źródło: seat.pl
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymóg opon zimowych w Europie
    Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest wymóg jazdy na oponach sezonowych, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, Słowenia, ...
    Pomysłowe rozwiązania Toyoty
    "Today, Tomorrow, Toyota" – dziś, jutro, Toyota. Hasło reklamowe Toyoty z lat 90. wskazuje na nieprzeciętną trwałość samochodów tej marki, ale jednocześnie podkreśla koncentrację Toyoty na budowaniu przyszłości ...