Sedan 20 000zł

18 Sie 2014, 13:45

A czemu przeszkadza Ci pojemność motorowni?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Sie 2014, 19:30

Nad jakim autem najlepiej się skupić Toyota Avensis II, Volvo s40, Bmw e46 czy Lexus Is ? Prosiłbym o porównanie ich ze sobą i na co szczególnie zwrócić uwagę oraz plusy i minusy tych aut. Jaki silnik benzynowy najlepiej się sprawdzi oczywiście nie większy niż 2.0.
Damianus89
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

19 Sie 2014, 00:01

Damianus89 napisał(a):Nad jakim autem najlepiej się skupić Toyota Avensis II, Volvo s40, Bmw e46 czy Lexus Is ?

Damianus89 napisał(a):Jaki silnik benzynowy najlepiej się sprawdzi oczywiście nie większy niż 2.0.


Nie odpowiedziałeś na pytanie co do pojemności a są różne powody "bania" się dużych silników...
Jedni widzą oszczędnośc w spalaniu i w ubezpieczeniu a inni sprowadzaja auto i nie chca zapłacić akcyzy. Ażeby doradzić Ci przy np; ISie pojemność jest ważna bo jeżeli chodzi CI o paliwo i ubezp. to o wiele lepiej wybrać is300 bo:
pali praktycznie tyle samo co is200 max: 1l-1,5l pb różnicy
is300 ma nowocześniejszą skrzynkę biegów
is300 lepiej jedzie
is300 mniej traci na wartości

Ogólnie co do ISów poziom psujactwa na poziomie zerowym raczej już nie spotykanym w nowszych autach, 3/4 aut ma bardzo dobre wyposążenie z fajnym nagłośnieniem, silniki r6 odporne na idiotów...serwis w normie, przyjmują lpg... wersja is200 w automacie ma starą konstrukcyjnie skrzynkę ale pancerną.

Jazda v40 albo avenem2 w porównaniu do ISa jest zupełnie inna oczywiście na korzyść ISa .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sie 2014, 01:12

Chodzi o ubezpieczenie, powyżej 2.0 strasznie drożeje zwłaszcza że dopiero rok posiadam prawo jazdy. Cytat z pewnej stronki ''Młodzi kierowcy muszą liczyć się z jeszcze większymi wydatkami: za OC dla samochodu poniżej 2050 cm3 będą musieli zapłacić 1952 zł, a powyżej 2550 cm3 aż 3665 zł.'' Jest duża różnica i dlatego nie chce silnika o większej pojemności niż 2.0.
Damianus89
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

19 Sie 2014, 21:35

Ja na Twoim miejscu skupiłbym sie na poszukaniu toyoty z dobrej reki. Wg mnie avensis II to ostatnia naprawdę porzadna "prawdziwa" toyota. Miałem okazje jeździć przez pewien czas kombi 2.0 D-4D rok 2008 i naprawde polecam.
tomasz87
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 11 10 2008
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: nie mam

19 Sie 2014, 23:00

2.0 D-4D jest kiepskie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Sie 2014, 22:16

Ale czemu kiepskie?? Ze słaby, awaryjny czy jak?
tomasz87
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 11 10 2008
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: nie mam

30 Sie 2014, 22:17

Wtryski DENSO, poczytaj. A to nie jest tylko jedna usterka bo jeszcze utlenianie się bloku, problemy z rozrządem czy dwumasą.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Sie 2014, 22:33

Koniu napisał(a):Wtryski DENSO, poczytaj. A to nie jest tylko jedna usterka bo jeszcze utlenianie się bloku, problemy z rozrządem czy dwumasą.

Zgadza się, a ponadto były też problemy z turbosprężarkami :/
Ja polecam silniki benzynowe; 1.8 129 KM oraz mocniejszy 2.0 147 KM.
Ogólny problem (niedotyczący silnika) to xenony, w których matowieją soczewki i trzeba reflektory takowe regenerować :angry:

Ogólnie gdyby brać pod uwagę takie autko z silniczkiem 1.8 129 KM i bez xenonów, to ja jestem na tak :yes:
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2014, 23:20

o denso wiem, słyszałem czytałem, jesli dobrze kojarze to sa te których nie da sie regenerowac i moga dac po kieszeni i to jest racja ale dwumasa to chyba problem kazdego auta które je posiada, o tym utlenianiu nie slyszalem ale chcialbym podac przyklad naoczny avensisa o którym wspomniałem. Kupiony w salonie w 2008r, aso do 75tys, od trzech lat jezdzi moj brat ktory nie jezdzi a 'zapierd..' niczym sie nie przejmujac, obecnie na liczniku 215tys i nie dzieje sie NIC. mechanik 2 tyg temu na wizycie zalecił jedynie wymine szczotek na sprzegle...I jak mam teraz sadzic ze to jest kiepski silnik??
tomasz87
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 11 10 2008
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: nie mam

30 Sie 2014, 23:30

tomasz87, ile koni ma ten silnik Twojego brata?
Escort Mk5 -> Pony -> Cinquecento -> Astra F -> Passat 3B -> Focus Mk1 -> i40 -> XF -> Kona -> Poszukiwania trwają...
kkamykk
Stały forumowicz
 
Posty: 1202
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Kona
Silnik: 1.0 T-GDI 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sie 2014, 23:41

Zwykłe reflektory w Avenie też nie pozwalają trwałością :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Sie 2014, 23:46

Sam w sobie w 2,0 d4d do zmiany bloku nie był aż tak bardzo zły. Panikę wywoływały turbinki z zaworkami, wtryski i dwumasy... Tak naprawdę problemy z tymi dieslami zaczynały się około 2009r wraz ze zmianą bloku silnika więc pojemność została ta sama a zmienił się blok na taki sam jak w "udanych" 2,2 d4d symbol AD.
Na tą chwile z wtryskami nie ma bólu cenowego jak na diesla a reszta to norma dieslowa.

Dodam też że jakąś część czarnego pijaru zrobiła próba tojki z systemem "clean power" do zwykłego 2,o d4d masakra z która ASO nie mogły sobie poradzić... no a jak w DE pojawiły się okazje to zawitały do PL.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10823
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sie 2014, 23:52

126KM.
Ostatnio edytowany przez tomasz87, 31 Sie 2014, 00:39, edytowano w sumie 1 raz
tomasz87
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 11 10 2008
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: nie mam

31 Sie 2014, 00:07

A nie zrozumiałem do końca o jakiego Mercedesa klasy C autorowi chodzi.
Teoretycznie II generacja to W202 które można kupić za 9-10tys.
A na W203 trzeba już wyłożyć z dobre 15 000zł
Wiktor44
Początkujący
 
Posty: 154
Prawo jazdy: 12 08 2014
Auto: Citroen C5 I
Silnik: 2.0 Benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002