Sedan 25000zł

14 Lip 2019, 10:20

Witam.
Do końca roku planuję kupić auto.
Będzie to mój pierwszy samochód, choć prawo jazdy mam od 2010 roku.

Budżet: 25000zł na wszystko
Nadwozie: Sedan
Paliwo: Benzyna
Przebieg roczny: nigdy nie miałem własnego samochodu, więc ciężko stwierdzić. Minimum wyszło mi 5000km; nie przewiduję więcej jak 7000km.
Użytkowanie: 50/50, przy czym trasa co 2 miesiące
Lokalizacja: śląskie i łódzkie

Będę jeździł sam.
Przedkładam wygląd ponad osiągi. Mam porównanie do Leona I 1.9TDI 110KM (więcej mi nie trzeba), Astra H 1.7CDTI (trochę mało).

Na tą chwilę na liście mam 2 (może 3) modele.

1. Volvo S40 II - 2.4 (ciężko znaleźć lub z rocznika ~2004) albo 2.0 (też niełatwo znaleźć).

2. Alfa Romeo 159 1.8MPI - JTSa nie chcę nie ze względu na awaryjność, tylko dlatego, że dużo pali. Jest ich jak na lekarstwo.

3. Na dniach na listę dorzuciłem trochę na siłę Lagunę 3. Podobno polecana, z wyglądu raz mi się podoba, raz nie:). Coupe wymiata, ale benzyny zaczynają się od 30000zł:(

Głównie chciałbym, żebyście mi pomogli zdecydować się pomiędzy Volvo a Alfą.
Rozum mi mówi Volvo, serce Alfa.
Cahir09
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

14 Lip 2019, 11:12

Bierz Lagunę w liftbacku, kupisz auto z polskiego salonu, od 1 właściciela, serwisowane w ASO. W przypadku Alfy i Volvo jesteś skazany na auta ściągnięte z zagranicy z niepewną historią.
Spalanie przy takich przebiegach to drugorzędną sprawa.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Lip 2019, 13:22

Volvo spoko z każdym benzyniakiem, Alfa spoko ale z tym silnikiem nie będzie łatwo coś znaleźć. Laguna również ok tylko może być przymało kasy na coś fajnego.

Z innych rzeczy popatrz na mondeo mk4 - trochę większy niż reszta, accord
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lip 2019, 13:54

Laguna właśnie w górnym budżecie. Poza tym traktuję ją jako wyjście awaryjne, bo sam do końca nie jestem pewien, czy mi się podoba:)

Z francuzów bardzo mi się podoba za to Citroen C5 III. Ile musiałbym do niego dołożyć?

Accorda też przerabiałem i odpadł (przez wygląd, coś jak z Laguną :)). Podobnie IS200 (stary), Saab 9-3 II, Lancer VIII, Bravo II (hatchback+kaczkowóz). Mondeo mi się nie podoba, szczególnie wnętrze (jak każdy Ford).

Volvo najwięcej ogłoszeń jest z silnikami 1.6 i 1.8. 1.6 wydaje mi się za mały, 1.8 pali olej. Choć przy moich przebiegach nie powinno to mieć większego znaczenia, nie?

Alf z 1.8 jest rzeczywiście niewiele. Ten silnik obniża cenę tych aut? Myślałem, że trzeba dać min. 22000zł, a w ogłoszeniach większość jest w widełkach 15-20k.
Wczoraj pojawiło się takie ogłoszenie. Całkiem niedaleko mam:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Cahir09
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Nie mam

14 Lip 2019, 16:25

Cahir09 napisał(a):Z francuzów bardzo mi się podoba za to Citroen C5 III. Ile musiałbym do niego dołożyć?


Poniżej 25k niewiele jest do obejrzenia. Masz tam dwa popularne benzyniaki 2.0/140 - stara, trwała konstrukcja, 1.6thp - śmietnik. Weź też pod uwagę, że jest to kawał auta. Na pewno najwygodniejszy ze wszystkiego co możesz kupić.

Cahir09 napisał(a):Volvo najwięcej ogłoszeń jest z silnikami 1.6 i 1.8. 1.6 wydaje mi się za mały, 1.8 pali olej. Choć przy moich przebiegach nie powinno to mieć większego znaczenia, nie?


Osobiście z tym budżetem szukałbym 2.4. Żeby stwierdzić jakie osiągi CI wystarczą musiałbyś się przejechać każdą wersją - mnie interesowałoby co najmniej 2.0

Cahir09 napisał(a):Alf z 1.8 jest rzeczywiście niewiele. Ten silnik obniża cenę tych aut? Myślałem, że trzeba dać min. 22000zł, a w ogłoszeniach większość jest w widełkach 15-20k.
Wczoraj pojawiło się takie ogłoszenie. Całkiem niedaleko mam:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... fadaa045ff


AR w "zwykłych" wersjach nie trzymają ceny, nic nowego. W PL alfa romeo = diesel ze względu na słabą opinię o starszych benzyniakach. Niewielu obchodzi, że akurat ten 1.8 jest od GM i od znaczka alfy nie psuje się bardziej niż np. w vectrze. Do tego zaczyna się pojawiać korozja pod spodem - do sprawdzenia.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lip 2019, 16:37

Cahir09 napisał(a):Alf z 1.8 jest rzeczywiście niewiele. Ten silnik obniża cenę tych aut? Myślałem, że trzeba dać min. 22000zł, a w ogłoszeniach większość jest w widełkach 15-20k.
Wczoraj pojawiło się takie ogłoszenie. Całkiem niedaleko mam:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... fadaa045ff


Alfa jeżeli ją kochasz to bierz ale żadnego innego powodu nie ma. Jest to zwykłe fwd z bardzo dobrym prowadzeniem. Masa usterek + rdza + dziwne przypadłości. Do tego jak weźmiesz sobie bardzo wysokie ceny części zamiennych to robi się niezły temat dla kieszeni.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11057
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Golf GTI - produkcja seryjna
    Legenda powraca: seryjny, Golf GTI opuścił linię montażową fabryki Volkswagena w Wolfsburgu. Premierowe auto to pięciodrzwiowy GTI z pakietem Performance w kolorze czerwonym Tornado ze sportowymi fotelami w klasyczną kratę ...
    Toyota Avensis Verso (1995–2006)
    Znana również jako Toyota Picnic, Ipsum albo SportsVan, Toyota Avensis Verso doczekała się dwóch generacji. W założeniu była 6- lub 7-osobowym minivanem z dużym bagażnikiem. Samochodem rodzinnym, który ...

14 Lip 2019, 16:38

szybki napisał(a):jak weźmiesz sobie bardzo wysokie ceny części zamiennych


Których?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lip 2019, 17:22

Invi napisał(a):Których?

Np. wadliwy przewód klimy taki z literką "C" używki wszystkie takie same nowy 700zł. do diesla do beny 400zł + 100 podłączenie klimki + czynnik około 200zł a nie ruszyliśmy kompresorka.
Sanki przód rdza od od góry używka 1000zł. i to trzeba się ścigać bo znikają w ciągu jednego dnia... + robota.
Sterowanie biegami używki max lipa.
Wahacze zamiennik normalny to około 400zł szt. a jest ich kilka...+ robota,
Przy dieslu np. 1 wtryskiwacz około 900zł a lubią powiedzieć papa.
Wieczne stukanki, pukanki... jak chcesz to zrobić raz a dobrze to trzeba polecieć kompletem więc żebyś się nie zdziwił jak tył przód wywalisz 3k.
Do tego nie wspominam o zardzewiałych progach...
Więc przy wartości auta jest sporo tego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11057
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lip 2019, 18:16

szybki napisał(a):Np. wadliwy przewód klimy taki z literką "C" używki wszystkie takie same nowy 700zł. do diesla do beny 400zł + 100 podłączenie klimki + czynnik około 200zł a nie ruszyliśmy kompresorka.


Internety za wiele o tym nie mówią więc z tym "wadliwym przewodem" bym nie szalał. Ale ok, jakaś tam usterka wystąpiła - w końcu auto jest na rynku naście lat.

szybki napisał(a):Sanki przód rdza od od góry używka 1000zł. i to trzeba się ścigać bo znikają w ciągu jednego dnia... + robota.


O korozji pod spodem pisałem.

szybki napisał(a):Sterowanie biegami używki max lipa.


Gdzieś mi się obiło o uszy ale w sumie nic spektakularnego.

szybki napisał(a):Wahacze zamiennik normalny to około 400zł szt. a jest ich kilka...+ robota,


Nie wiem czy można to podciągnąć pod "drogie części do alfy" bo w każdym aucie koszt wielowahaczowego zawieszenia jest podobny, wszędzie jeśli nie zrobisz całości to zaraz będzie coś pukać. W głupim passacie b5 koszty zrobienia na dobrych częsciach będą podobne a auto o połowę tańsze.

szybki napisał(a):Przy dieslu np. 1 wtryskiwacz około 900zł a lubią powiedzieć papa.


Diesel jak diesel, nic nadzwyczajnego.
szybki napisał(a):Do tego nie wspominam o zardzewiałych progach...


O korozji pisałem
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lip 2019, 19:35

Invi proszę Cię nie bawmy się w hipokryzję bo nagle tu są wszyscy wyluzowani 5k w tą czy w tamtą nie ma różnicy a mówimy o względnie tanich autach które tak jak Alfa nic ciekawego sobą nie reprezentują. Więc jak przy lexusie po 2005r.za 50k znajdziemy wad za 5k jest wielkie pianie i obrzydzenie tu natomiast mamy psujaka za 25k wymagającego ciągłej ingerencji mechanika z częściami tak samo drogimi jak do lexa i luzik.
Tylko 4ery wtryski za 4k tylko przedni zawias za 2k... tylko skrzypi, tylko puka, tylko się grzeje, tylko płyn chłodzący ucieknie na nogi ale dalej jest ok.
Co ciekawe ostatnio dostałem wykład od jednego właściciela Alf że jest zadowolony i inne auta tez się psują hmmm 2019r. ponad 7k i jeden zjazd na lawecie....
Invi napisał(a):Internety za wiele o tym nie mówią więc z tym "wadliwym przewodem" bym nie szalał.


https://www.forum.alfaholicy.org/159_br ... edd0f11c61

No ale już niektórzy nawet 3razy go łatali po taniości wiesz bez szaleństw :D

Wklejam Ci zdjęcie belusi ... jutro podam Ci robociznę a do tego wierzysz w to że nic więcej nie wyjdzie... no i oczywiście geometria no ale co tam tanioszka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11057
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lip 2019, 19:49

szybki napisał(a): Więc jak przy lexusie po 2005r.za 50k znajdziemy wad za 5k jest wielkie pianie i obrzydzenie tu natomiast mamy psujaka za 25k


Kto pieje ten pieje.

szybki napisał(a):Tylko 4ery wtryski za 4k tylko przedni zawias za 2k... tylko skrzypi, tylko puka, tylko się grzeje,


Nie rób sobie jaj. Te cztery wtryski są w każdym dieslu (nie w każdym identyczne ale w każdym drogie). Mam nadzieję, że od dzisiaj będziesz pisał o wtryskach w każdym temacie gdzie pojawia się temat ar, fiatów, opli, saab'ów i wszędzie indziej gdzie mowa o dieslu cr na bosch.
A co do zawieszenia powtórzę kolejny raz - każdy wielowahacz jest drogi, nieważne czy to alfa, ałdi czy vw. Płacisz za precyzję prowadzenia i wygodę. Jeśli ktoś tego nie potrzebuje to polonezy na resorach jeszcze są na rynku.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lip 2019, 21:01

Invi napisał(a):Te cztery wtryski są w każdym dieslu (nie w każdym identyczne ale w każdym drogie). Mam nadzieję, że od dzisiaj będziesz pisał o wtryskach w każdym temacie gdzie pojawia się temat ar, fiatów, opli, saab'ów i wszędzie indziej gdzie mowa o dieslu cr na bosch.

Ty tylko czytasz to co chcesz wyczytać niczym nasi fani od ju noł :D
Chodzi o pewne nawarstwianie kosztów bo olej wymieniasz w każdym aucie ale jak masz olej i... pincet innych rzeczy to robi się problem.
I tak jak mówię z ostatnimi alfami z którymi miałem do czynienia były podobne jazdy czyli usterka na usterce i uśmiech kierowników :ok:
Invi napisał(a):A co do zawieszenia powtórzę kolejny raz - każdy wielowahacz jest drogi, nieważne czy to alfa, ałdi czy vw.

Dziwnym trafem w jednych autach wielowahacz się sypie w innych się nie sypie...

Reasumując AlfaR. 159 jest typową propozycją dla zajawkowicza co widać po cenach rynkowych tych aut. Dla mnie gdzie lubię wynalazki całkowicie odpada bo nie mam cierpliwości do użerania się z naprawami chociaż nie jest to dla mnie trudne. I tyle w temacie.
A jak ktoś lubi dreszczyk emocji to jest ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11057
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe