Sedan/Coupe za ok. 20 tys

17 Lip 2016, 15:33

Witam. Poszukuję samochodu za kwotę około 22 tysięcy złotych. Preferuje typ nadwozia sedan ewentualnie copue, będę kupował na pewno benzynę z możliwością ewentualnie późniejszego montażu instalacji gazowej, moc tak w okolicach 150 km myślę, że wystarczy. Przebieg około 15-20 tyś rocznie, 70% miasto 30% trasa.
Budżet to 20-23 tysiące złotych.

Auta które wstępnie biorę pod uwagę to:
Honda Accord VII 2.0 155km rocznik 2004-05
Volvo S40 1.8 125km rocznik 2005-06
Peugeot 407 2.2 163km rocznik 2006-07 (jak z kosztami utrzymania wersji coupe?)
Opel Vectra C (ew. Signum) 1.8 lub 2.0 rocznik 2006
Saab 9-3 II 1.8 lub 2.0 rocznik 2005-06 (jak z trwałością i serwisem?)
BMW E46 2.0 Ci 170km rocznik 2004
Toyota Avensis II 2.0


Proszę o jakieś opinie na temat tych aut, jak z kosztami utrzymania, serwisem oraz codzienną eksploatacją. oraz inne ciekawe propozycje samochodów. Pozdrawiam
Arsen
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 19 06 2000
Auto: Auto

19 Lip 2016, 00:05

Co sądzicie na temat Hondy Accord VII 2.0 155km benzyna, czy opłaca się ewentualnie montować instalację gazową czy też warto kupić z już takową zamontowaną? Jakie koszta mniej więcej wychodzą w związku z późniejszą eksploatacją takowej instalacji mam tu na myśli np. regulacje luzu zaworowego itp.
Arsen
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 19 06 2000
Auto: Auto

19 Lip 2016, 07:20

W tym budżecie trzeba się trochę naszukać tej Hondy. Silnik 2,0 miał wadliwą partię wałków rozrządu, które się wycierały (objaw to, że silnik nierówno chodzi). Z LPG w Accordzie jest tak, że jak zamontujesz byle co to szybko się to zemści (miękkie gniazda zaworowe). Najlepiej montować samemu i to wtrysk w fazie ciekłej (niższa temperatura spalania)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Lip 2016, 09:10

Objaw ten dotyczy jakiejś konkretnej serii z danego rocznika? Na którym roczniku mogę się bardziej skupić tzn czy idzie wyrwać np. 2005? Czy bardziej te z początku produkcji?
Arsen
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 19 06 2000
Auto: Auto

19 Lip 2016, 09:30

Z początku produkcji głównie (dotyczy obydwu pytań)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Lip 2016, 10:20

A może polecisz coś konkretnego mniej więcej w tym budżecie, co według ciebie jest warte rozważenia? Co ewentualnie sądzisz o 407 czy też 9-3?
Arsen
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 19 06 2000
Auto: Auto

19 Lip 2016, 12:20

W 407 najczęstsze problemy to wielowahaczowe zawieszenie, które kosztuje tyle co np. w Passacie i elektronika. Silniki bardzo udane.

Saab 9-3 jest oparty na Vectrze C. Silniki benzynowe to dobre konstrukcje z turbo. Największa wada tych auto to skrzypiące wnętrze nie pasujące do charakteru marki.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Lip 2016, 13:07

A co z eksploatacją Saaba 9-3 2.0 turbo z instalacją gazową czy są jakieś problemy z jej założeniem i jak to wygląda przy turbinie czy nie przeszkadza w użytkowaniu tzn. czy jest usterkowa na coś trzeba zwracać szczególną uwagę? Rozrząd na łańcuchu jest jakiś problemowy w tym modelu, na coś trzeba zwracać szczególną uwage? Możesz orientacyjnie podać koszt tego zawieszenia wielowahaczowego w tej 407?
Arsen
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 19 06 2000
Auto: Auto

19 Lip 2016, 14:42

Z instalacją nie ma problemu tylko trzeba ogarniętego gazownika, a nie byle kogo.
Łańcuch nie jest problemowy ale po 200tys. może wymagać wymiany. Koszt wyższy niż w przypadku paska.

Zrobienie kompletnego zawiasu z przodu i z tyłu to ok. 2000zł (razem) - większość robi go "na raty", czyli wymienia to co zaczyna stukać stąd opinia, że ciągle trzeba do niego zaglądać.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lip 2016, 09:21

Według mnie volvo s40 jest b fajne, wygląda mega profesjonalnie, nawet jeśli jest 8-10 letnim modelem. W tej cenie możesz już znaleźć z 1.8.
Myślałeś o S40?
Kubaer11
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: NIe mam

20 Lip 2016, 12:45

Owszem S40 jest ładne tylko ten środek taki troche surowy. A jak wygląda sprawa z awaryjnością S40?
Arsen
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 19 06 2000
Auto: Auto

20 Lip 2016, 13:13

Zawieszenie trwałe i komfortowe, płyta i zawias pochodzi z Fokusa, swego czasu najlepsze w swojej klasie, świetnie trzyma w zakrętach, przez 4 lata wymieniałem tylko tuleje i łącznik stabilizatora. Silniki są ok, benzyna czy diesel to dobre i trwałe silniki o ile wybierze się odpowiedni silnik do swojego stylu jazdy. Jeszcze nie spotkałem się z rdzą na blachach, oczywiście może się pojawić jeśli jakiś "blacharz-paprok" grzebał już przy aucie. Generalnie nie ma się do czego przyczepić, wszystko ma swoją żywotność a jeśli się o auto dba to nic nie powinno zaskoczyć. Co do wykończenia to jest bardzo dobre, środek może wygląda surowo ale w dotyku jest całkiem przyjemy, wszystko w zasięgu ręki sterowane intuicyjnie, po kilku minutach wiesz co i gdzie się włącza. Fotele świetnie trzymają i są regulowane w kilku płaszczyznach więc każdy ustawi sobie wygodną pozycję, ustawienie lędźwi pomaga w dłuższych trasach. Autem robiłem najdłuższe trasy po 1300km w kawałku i nie odczułem zmęczenia jazdą.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Lip 2016, 13:17

A jak pod względem dynamiki spisują się silniki 1.8 i 2.0?
Arsen
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 19 06 2000
Auto: Auto

20 Lip 2016, 13:32

Mogę Ci powiedzieć z doświadczenia o silnikach diesla, o benzynach moje zdanie nie będzie poparte doświadczeniem więc się nie wypowiem. Wiem że chłopaki sobie chwalą i jedno i drugie choć większość wybrała by 2.0 bo i koni trochę więcej i moment obrotowy większy więc lepiej tym się będzie jeździć a co za tym idzie mniej będziesz wysilał silnik i osprzęt. O benzynach dowiesz się więcej na volvoforum.pl, ja mogę podzielić się wiedzą o reszcie samochodu.
Szczerze powiem że jeśli ja miałbym wybierać silnik benzynowy to celował bym w pięciocylindrowe 2.4 140KM lub 170KM i 2.5T. Nie ze względu na osiągi ale na kulturę pracy, żywotność.
Jeśli S40 za duże to zobacz na C30, oprócz uciętego tyłu wszystko takie same.
Mogę polecić Ci też kombi V50, wcale nie jest takie duże ;) znam takie jedno na sprzedaż ale nie będę wklejał linku bo znów zostanę "ukarany" ;)
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Lip 2016, 23:29

Strasznie ciężko znaleźć 407 coupe, w ogłoszeniach praktycznie same diesle, czy mój założony budżet starczy na zadbany egzemplarz czy pasowało by trochę dołożyć? W porównaniu do sedana czy kombi ceny są dosyć mocno podbite, tylko czy warto?
Arsen
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 19 06 2000
Auto: Auto