03 Wrz 2016, 09:13
"nietrwałe i drogie w naprawie jak w audi" Nie do końca zgodzę się z tym zdaniem. Jeżeli użyjesz dobrej jakości części to każde zawieszenie będzie trwałe. Teorie o szybko rozwalającym się wielowahaczu w audi czy nawet ar biorą się imo z januszowego wkładania najtańszych, no-name'owych zamienników i to jeszcze we własnym garażu, bez odpowiedniego sprzętu nie mówiąc już o zrobieniu później geometrii.
W accordzie nie wiem.
Volvo również ma wielowahacz. Z tyłu jest dokładnie 4 wahacze + amortyzator ze sprężyną + stabilizator. Wszystko jest dość trwałe a komfort względem jakiejś przedpotopowej belki o wiele wyższy.
Przez 50tys. km wymieniłem tam:
-tuleje wahacza wzdłużnego, ok. 130zł/szt, są dwie
-tuleje mimośrodowe wahacza poprzecznego, 4 sztuki po ok. 50 + 4 śruby po 40 bo myślałem, że będzie problem z odkręceniem - dwie mi zostały
- górne mocowanie amortyzatorów - takie dwie gumki, groszowe sprawy
- łączniki stabilizatora - tak samo, kwestia kilkudziesięciu złotych