Sedan do 25 tys. PLN - ekonomiczny, nie drogi w naprawach

14 Lip 2021, 11:56

Witam wszystkich.
Szukam aktualnie samochodu do maksymalnie 25 tys. PLN (nieuszkodzony, bezwypadkowy).
W ciągu tygodnia pokonuję trasy około 250-300km drogą ekspresową i około 50km po mieście + ewentualne jakieś sporadyczne dalsze wypady.
Chciałbym, żeby to był w miarę ekonomiczny sedan, nie drogi w naprawach. Czy diesel czy benzyna to raczej nie mam tutaj wymagań. Chciałbym, żeby autko jeszcze pojeździło kilka lat bez ciągłych wkładów w naprawy. Tak samo może być manual i automat (chociaż bardziej preferuję manual). Przebieg najlepiej jakby był poniżej 200 tys. km.
W ostatnim czasie szukałem dosyć sporo i natknąłem się na takiego Peugeota 508:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Trochę martwi mnie dość duży przebieg (247 tys. km) i nie wiem czy warto kupować za tą cenę, czy szukać innych modeli z mniejszym przebiegiem. Samochód sam w sobie bardzo mi się podoba i słyszałem wiele dobrych opinii o nim. Podobno wersja z silnikiem 2.0 jest lepsza, ale też sporo droższa, a mi nie zależy tak bardzo na mocy.

Proszę o jakieś rady dotyczące tego samochodu, ewentualnie o przedstawienie innych modeli, na które warto zwrócić uwagę.
Z góry dziękuję za pomoc.
AdamS321
Nowicjusz
 
Posty: 4

14 Lip 2021, 15:32

AdamS321 napisał(a):Przebieg najlepiej jakby był poniżej 200 tys. km.
Pamiętaj że samochód używany czasem z większym przebiegiem może być nawet w lepszym stanie od tego z mniejszym. Dlatego mając jakiś budżet nie powinno się nastawiać na to że jak już ma więcej niż 200tkm to odpada. Jeżeli będzie ciekawy w dobrym stanie to warto zawsze zwrócić uwagę na takie auto.

Silnik w tym Peugeocie to 1.6 HDI, jednostka 8 zaworowa o mocy 112KM i oznaczeniu DV6C. Układ wydechowy wyposażony jest w filtr cząstek stałych FAP. Turbosprężarka posiada zmienną geometrię łopatek.
Dużym plusem jest tu spalanie na naprawdę niskim poziomie ogólnie sam silnik raczej ma więcej plusów niż minusów i jak jest eksploatowany na dłuższych dystansach i regularnie serwisowany (warto tu zmieniać olej co 10tkm) to potrafi odwdzięczyć się długą niezawodnością.

Warto tu wspomnieć że silnik 1.6 HDi występował zarówno w odmianie 8 jak i 16 zaworowej. Druga jest nowsza na rynku i ma pasek rozrządu, który napędza jeden wałek rozrządu. Drugi wałek odbiera napęd od pierwszego za pośrednictwem łańcucha.

Samochody z tym silnikiem warto dobrze prześwietlić bo często zdarza się że mają więcej przejechane niż deklaruje sprzedawca szczególnie jak są świeżo sprowadzone.

AdamS321 napisał(a):W ciągu tygodnia pokonuję trasy około 250-300km drogą ekspresową i około 50km po mieście + ewentualne jakieś sporadyczne dalsze wypady
Wychodzi jakieś 1400km na miesiąc i w przybliżeniu 17tkm na rok. Benzyna mogła by się sprawdzić ale na pewno taki diesel byłby tańszy w eksploatacji jeżeli chodzi o paliwo. Tu jednak trzeba wziąć też pod uwagę możliwość wystąpienia awarii i trzeba się z tym liczyć, że będzie na pewno kosztowniejsza jak już się przydarzy niż w benzynie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

14 Lip 2021, 16:07

247 tys to żaden przebieg.
Najważniejszy jest stan techniczny auta.

Jeśli chodzi o samo auto, to powinieneś byc zadowolony jeśli chodzi o przestrzeń wewnątrz i komfort podróżowania. Demonem prędkości to on nie jest, do statecznej jazdy wystarczy / ewentualnie jakąś mapę mocniejszą zrobić pod te 135-140KM.
FAP w tym modelu sprawuje się przyzwoicie, nie sprawia problemów, nie ma tez potrzeby jeżdżenia wokół komina gdy rozpocznie się proces wypalania - po zgaszeniu auta zostaje on przerwany, a kontynuacja następuje po ponownych odpaleniu i osiągnięciu temperatury roboczej.
Części do auta są na przyzwoitym poziomie jak dla segmentu.

Generalnie 508 to dobry stosunek ceny do jakości oraz wyposażenia.

Co do samego modelu z linka za bardzo się nie wypowiem, bo nie siedzę w cenach wersji 1.6HDi.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

14 Lip 2021, 16:27

Dziękuję bardzo za obszerne odpowiedzi na moje pytanie :D
Teraz już wiem, dlaczego ten model z linka tak szybko się sprzedał... :(
Coraz bardziej się przekonuję do tego Peugeota, tym bardziej, że to Francuz, a z nich byłem zawsze zadowolony, bo nigdy nie miałem większych problemów, awarii.
Co do silnika to zawsze byłem bardziej przekonany do benzyny, zwłaszcza ze względu na koszty ewentualnych napraw, bo wolę wydawać systematycznie więcej na paliwo, a przy ewentualnych naprawach nie wykosztować się tak jak przy dieslu, ale w Peugeocie 508 benzyniak jest dość nieudany z tego co słyszałem/czytałem.
A poleciłby ktoś jakiś inny samochód w tej cenie?
AdamS321
Nowicjusz
 
Posty: 4

15 Lip 2021, 23:35

Czy mógłby ktoś się jeszcze wypowiedzieć o tych modelach z linków poniżej?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Słyszałem, że Insignie tej generacji są dość awaryjne i kosztowne w naprawach, zwłaszcza w dieslu, ale chciałbym się upewnić czy to mit czy prawda, bo obok Peugeota to chyba najbardziej mnie zainteresował...
AdamS321
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Lip 2021, 07:51

Ogarniasz w ogóle różnicę wielkości pomiędzy insignią a rapidem? Rapid nieaktualny a po insigni z 2012 za taką kasę raczej niczego dobrego bym się nie spodziewał, jak masz blisko to możesz zobaczyć ale się nie napalaj

W ogóle to zerknij na mondeo, chyba najtańsze w utrzymaniu auto takich gabarytow
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nitro N2O
    Ludzie nieustannie czegoś poszukują – astrofizycy życia w kosmosie, biolodzy recepty na długowieczność, a tunerzy sposobów na wyciśnięcie jak największej mocy z silników. Ci ostatni mają najłatwiejsze ...

16 Lip 2021, 10:14

Akurat Mondeo to wolę omijać szerokim łukiem. Znajomy kupił w dieslu podobne do tych co są na ogłoszeniach, też do 25 tys. i więcej stoi u mechanika niż jeździ
AdamS321
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Lip 2021, 11:02

Ale co się w nim psuje, że stoi tak u mechanika? Bo wiesz, że tam silniki diesla są w zasadzie te same, co w Peugeocie - 1.6 i 2.0 HDI=TDCI w mondeo mk.4

Miałem okazję jeździć pugiem 508 i Mondeo. Mondeo wygodniejsze, bardziej komfortowe zawieszenie, lepsze wyciszenie. Pug wydawał się trochę lepiej wykonany w środku i wizualnie wygląda świeżej. Po Civicu mam dość twardego zawieszenia, dlatego Mondeo wydaje się lepsze.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 330
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

16 Lip 2021, 11:24

AdamS321 napisał(a):Akurat Mondeo to wolę omijać szerokim łukiem. Znajomy kupił w dieslu podobne do tych co są na ogłoszeniach, też do 25 tys. i więcej stoi u mechanika niż jeździ


Rzeczywiście tak musi być, szczegółowe badania na tak dużej grupie nie mogą się mylić
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Lip 2021, 23:03

Jeśli zdarza Ci się jeździć gdzieś po ciaśniejszym mieście i parkingach to dobrze się zastanów czy 508 to dobry wybór. To auto ma ponad 480cm długości i 12.2m promienia skrętu. Ostatnie moje auto to było S60 krótsze o 20cm ze skrętem lepszym o 0.4m. Tam był dramat z parkowaniem jak było mało miejsca, a podejrzewam, że według danych technicznych w takim 508 będzie jeszcze gorzej. Samochód typowo do jazdy na wprost z tempomatem ustawionym na max 120. Jeśli jest gorzej z wyciszeniem niż w Mondeo mk4 to kiepsko :?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 168
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Lip 2021, 19:25

rbkt666
Co Ty za bzdury wypisujesz? Jeżdżenie 508 po mieście i parkingach nie sprawia najmniejszego problemu, ale jeśli dla Ciebie był dramat z parkowaniem w S60 to kup sobie SC :lol: :lol:

btw 508 w sedanie ma 479 cm.

Skoro nie użytkowałeś 508 to lepiej, żebyś nie sugerował komuś tylko pod kątem swojej opinii na podstawie danych technicznych z internetu :ok:

I zapewniam Cię, nie jest to auto tylko do jeżdżenia na tempomacie na max 120.
Wyciszenie jest na podobnym poziomie jak w mondeo :ok:
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

17 Lip 2021, 23:45

Co do skrętu to może przesadziłem, że jest dramat, bo zawsze wszędzie się mieściłem tylko nie zawsze za pierwszym razem i to poprawianie było dla mnie mocno irytujące.

W drodze do pracy żeby wjechać do sklepu na parking bez poprawek musiałem zjeżdżać co najmniej w połowę na lewy pas albo się poprawiać. Po prostu irytujące. 207 w kombi bez zmiany pasa wjeżdżam tam i jeszcze jest "zapas skrętu" bez kombinacji jakbym z przyczepką jechał :lol:

Co do wyciszenia to co prawda 508 nie jeździłem, ale mondeo tak, cudów nie ma jak wszędzie. Nie spotkałem się z opinią, żeby 508 był podobnie lub lepiej wyciszony od mondeo, jedynie w druga stronę. Komfort zawieszenia, głośność w środku, a szczególnie wyciszenie silnika na plus dla mondeo. Często spotykane opinie, że 508 jest "twardy". Chociażby petrolhead number one na yt o tym wspominał, że silnik jest dużo lepiej odizolowany w mondeo 4 niż w 508 z 2017r. W obu 2.0 diesle. Więc trochę słabo, bo w takim razie musi słabo wypadać przy mondeo mk5, które jest pod tym względem jeszcze bardziej poprawione w stosunku do mk4.

Pomijając już te niuanse skupić się najlepiej na tym, żeby znaleźć samochód w jak najlepszym stanie, bo to co sprzedają handlarze to jest jeden wielki dramat. I to czasami za górne widełki cenowe... Polska wysypiskiem Europy. :bored:
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 168
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Lip 2021, 08:40

rbkt666 napisał(a):Polska wysypiskiem Europy.

To jedź do tej Europy i kup auto przecież Europa nie jest na odleglej planecie :ok:
Ja tak robię bo znam Januszy kupujących i Mirasów handlarzy :D

Tylko jedna drobna sugestia żebyś się za mocno nie zdziwił :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe