Sedan do 30 000 dla rodziców

21 Paź 2018, 10:57

No generalnie sprawa wygląda tak, że dany samochód ma być do naprawienia przez każdego mechanika na prowincji - moi rodzice mają sprawdzonego mechanika, u którego się serwisują i kupują też samochód pod tym kątem, żeby nie było problemów z jego naprawą, bo bądźmy szczerzy, ale w używanym aucie zawsze będzie coś do naprawy. Mechanik jest rzetelny i porządny, sam się u niego serwisuje i złego słowa nie mogę powiedzieć.

@Dzida co do zakupu Mondeo niestety ale auto musi mieć możliwość założenia gazu. Prawie udało mi się ich namówić na Lancera 1.6, którym jeździ yeti, ale okazało się, że nie podoba im się organoleptycznie + obawa przed zakupem japończyka. Z tego co wiem to wszystkie silniki forda znoszą LPG kiepsko, bo mają mechaniczną regulacje luzów zaworowych. Dodatkowo w przypadku Mondeo - ten samochód jest zwyczajnie za duży :D.
Wymiar 4.6m to absolutny maks jaki rozpatrujemy, ponieważ dłuższy samochód prawie na pewno nie wjedzie do garażu ze względu na zjazd do garażu.

Głównym założeniem jest ekonomia tj. jak najmniejsze spalanie + koszty napraw.

Co do silnika 1.6 MPI - tata ma znajomego w pracy, który jeździ A4 B6 w kombi z tym silnikiem - spalanie LPG jest na poziomie 8.5/100. Poprosiłem, żeby się przejechał w najbliższym czasie, żeby się upewnić czy dynamika jest zadowalająca.

@Invi - patrzyliśmy na Twoje propozycje, ale odpadły one ze względu na (dane z autocentrum):
- Volvo s60 2.4 140 - średnie spalanie LPG 10/100
- Volvo s40 2.4 140 - średnie spalanie LPG 11.2/100
- Citroen c5 2.0 140 - średnie spalanie LPG 8.8/100, ale niestety ma 4.78m
- Astra 1.4T - nie podoba się wizualnie plus mój tata nie jest zadowolony widząc, że auto ma zamontowane turbo (potencjalna dodatkowa usterka)
- Civic VIII - nie podoba się wizualnie

Były propozycje jeszcze:
- Kia Ceed - kiepskie silniki do LPG
- Hyundai i30 - j/w
- Seat Exeo - niestety też jest za długi i też brany byłby silnik 1.6MPI

Wiem, że wybrzydzam na lewo i prawo, no ale trudno - jeśli macie jeszcze jakiś sensowny model w tym pułapie do polecenia (gdzie może być również jak widać za 15k a nie 30), który ma bagażnik rozmiarów Audi A4 B6 to chętnie przyjrzymy się temu modelowi :).

Dzięki za pomoc :)

Edit:
Tak, wiem że sam proponowałem Mondeo, ale wtedy jeszcze nie brałem pod uwagę problemu z wjazdem do garażu - niestety teraz wymiar max to 4.6m gdzie jednak lepiej być bliżej 4.5 niż 4.6.
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

21 Paź 2018, 11:46

Tomo_2 napisał(a):No generalnie sprawa wygląda tak, że dany samochód ma być do naprawienia przez każdego mechanika na prowincji - moi rodzice mają sprawdzonego mechanika, u którego się serwisują i kupują też samochód pod tym kątem, żeby nie było problemów z jego naprawą,


Ale my tu nie rozmawiamy o egzotykach a o autach popularnych marek więc, za przeproszeniem, bez jaj. Jeśli ktoś potrafi grzebać tylko w golfach to żaden z gościa mechanik

Tomo_2 napisał(a): Z tego co wiem to wszystkie silniki forda znoszą LPG kiepsko, bo mają mechaniczną regulacje luzów zaworowych.


Mają mechaniczną regulację luzu zaworowego podobnie jak połowa aut na rynku. A jakoś wszystkie na lpg jeżdżą.

Tomo_2 napisał(a):- Volvo s60 2.4 140 - średnie spalanie LPG 10/100
- Volvo s40 2.4 140 - średnie spalanie LPG 11.2/100


Spalanie w S40 na podstawie 2 wyników, żadnej w tym wiarygodności. S40 jest mniejsze, lżejsze o 200kg więc jak może spalać więcej od s60 z tym samym silnikiem (w takich samych warunkach)?

Tomo_2 napisał(a):- Astra 1.4T - nie podoba się wizualnie plus mój tata nie jest zadowolony widząc, że auto ma zamontowane turbo (potencjalna dodatkowa usterka)


Rozumiem, że posiadanie turbo w aucie jest wadą a np. nietrwałe, aluminiowe zawieszenie już nie?

Tomo_2 napisał(a):- Kia Ceed - kiepskie silniki do LPG
- Hyundai i30 - j/w


W pierwszych generacjach wszystkie silniki przyjmą lpg. W ceed II zostaje 1.4, w i30 II 1.4/1.6

Tomo_2 napisał(a):Wiem, że wybrzydzam na lewo i prawo, no ale trudno - jeśli macie jeszcze jakiś sensowny model w tym pułapie do polecenia (gdzie może być również jak widać za 15k a nie 30), który ma bagażnik rozmiarów Audi A4 B6 to chętnie przyjrzymy się temu modelowi :).


Nie wybrzydzasz tylko napalony jesteś na to ałdi i na siłę szukasz potwierdzenia, że to najlepszy wybór.

Jednak biorąc pod uwagę

Tomo_2 napisał(a):Głównym założeniem jest ekonomia tj. jak najmniejsze spalanie + koszty napraw.


wcale tak nie jest. Chcesz tanio jeździć i tanio naprawiać to kupujesz względnie proste auto z prostym silnikiem, jakieś punto czy nawet ceed'a. Przedmiot pożądania Polaków czyli ałdi a4, auto niby "premium" raczej się w takie założenia nie łapie. Dodaj do tego silnik 1.6 i otrzymujesz auto "premium", gdzie elementy eksploatacyjne również kosztują "premium" a jeździsz tak dynamicznie jak autobus mpk. Już pomijam kwestię przepłacania podczas zakupu
Bez odbioru, wybór już dawno dokonany więc nie ma sensu się wysilać.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Paź 2018, 16:20

To forum mnie zadziwia

ktos szuka bezawaryjnego auta...polecaja mu francuzy
ktos szuka auta taniego w eksploatacji...polecaja mu silniki ktore srednio nadaja sie do lpg

i kazdy silnik 1.6 nie jedzie tylko stoi w miejscu...
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1468
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Paź 2018, 16:25

Co jest złego w polecaniu udanego Megane III czy Laguny III w tym budżecie? Twoje uprzedzenia? Z drugiej beczki widziałeś aby ktoś polecał 308 1,6 VTi?

Co rozumiesz nie nadają się do LPG?
Regulacja luzu zaworowego to nie nadawanie się do LPG? To nie forum Cię powinno zadziwiać tylko podejście Polaków do oszczędzania na serwisie, gdzie gaz to wierzchołek góry lodowej. Regulacja wypadnie co 3 lata przy średnich przebiegach 20tys. km i nie będzie kosztować więcej jak 300-500zł.

Tak, 1.6 MPI w aucie segmentu D nie jedzie i trzeba po prostu być zapatrzonym w jego legendę aby tego bronić. Silnik był tylko po to aby w cenniku było tanio. Widziałeś kiedykolwiek aby ktoś polecał Mondeo, Insignię, Lagunę, Avensisa z tego segmentu o mocy ok. 100KM?

Proszę Cię - połóż na bok swoje miłości motoryzacyjne i otwórz oczy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Paź 2018, 18:25

"Dynamika" takiego a4 b6 1.6 mpi bedzie na poziomie SC 1.1. Jezeli ktos potrzebuje SC o dlugosci 4,5m to mozna brac :happy:
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

21 Paź 2018, 20:23

bartez90 napisał(a):Dynamika" takiego a4 b6 1.6 mpi bedzie na poziomie SC 1.1
SC 1.1 to Ty szanuj, dostałem od takowego baty w Corsie B 1.2 :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14174
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Top 10 najbardziej cenionych rajdów off road
    Witaj w ekscytującej arenie wyścigów off-road, gdzie każda sekunda jest walką z nieprzewidywalnymi elementami przyrody, a każdy skręt kierownicy to decyzja o triumfie lub porażce. W tym świecie, gdzie grunt pod kołami ...
    Renault 5 Turbo
    Pod koniec lat 70. Renault przestały wystarczać zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans i Formule 1. Marka chciała również wystartować w rajdach samochodem napędzanym turbodoładowanym silnikiem. Wymyślone przez ...

05 Mar 2019, 00:19

Cześć,
troche odkopuje swój temat, ale jest on jak najbardziej aktualny - zima, brak czasu na przyjrzenie się sprawie spowodował, że do listy samochodów zostały dobrane kolejne i tak oto przedstawia się niniejsza lista:
  • Audi A4 B6 1.6 MPI
  • Audi A4 B7 1.6 MPI
  • Ford Focus II Sedan 1.6 100KM
  • Opel Astra H Sedan 1.8 125KM, 1.4 90KM
  • Opel Vectra Sedan/Hatchback 1.8 122KM, 1.8 140KM
  • Seat Exeo 1.6 MPI
  • Volkswagen Jetta V 1.6 MPI
  • Volvo S40 II 1.6 100KM
O ile w kwestii pojazdów z silnikiem 1.6MPI wszystko jest jasne, o tyle chciałem Was zapytać o opinie o wybranych przeze mnie silnikach w Fordzie, Volvo, Vectrze oraz Astrze - czy nadają się one do zamontowania instalacji LPG? Wiem, że Ford i Volvo najpewniej mają luzy zaworowe do ustawienia, ale jak się już tutaj przewinęło w temacie - nie jest to aż taki wielki problem, należy o tym pamiętać i te kilkaset złotych raz na 4-5 lat wydać (zakładam, że regulacja powinna mieć miejsce co najmniej po 30 tysiącach kilometrów).
Odnośnie dynamiki silników, żeby nie zaczynać kolejnego tematu - tak, zdajemy sobie sprawę, że te silniki mogą być mułowate etc. Należy jednak brać pod uwagę fakt, że samochód będzie użytkowany przez ludzi w wieku 50+ i dla nich ruszanie spod świateł czy wyprzedzanie tirów nie jest priorytetem, a trwałość i ekonomia.
Z góry dzięki za opinie :)
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

07 Mar 2019, 09:00

Hej,
Czy moglibyście powiedzieć coś o tych samochodach z tymi silnikami?
- Ford Focus mk2 sedan 1.6 100km
- Ford Focus mk2 sedan 1.6 115km
- Volvo S40 II 1.6 100km
- Opel Astra H Sedan 1.4 90km

Z tego co wyczytalem to silnik w Volvo i Focusie to ta sama jednostka. Na forum forda to jednostka uważana za wyyrzymala, z tym że do LPG nalezy znaleźć dobrego gazownika i oglądać luzy zaworowe. Co do silnika 1.6 115km podobnie, z tym że podobno ten słabszy jest lepszy pod LPG.
Który z tych samochodów byłby najlepszy pod względem komfortu tj. Wygluszenia, wygodnych siedzeń etc? Również który z nich sprawi najmniej problemów?
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

12 Cze 2019, 12:08

Hej,
samochód dalej jest poszukiwany. Natrafiłem na takie ogłoszenie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydaje mi się, że cena jest dosyć spora, ale na plus przemawia opis ogłoszenia, który wygląda na rzetelny. Możecie coś podpowiedzieć?
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

12 Cze 2019, 12:27

Wygląda niby ok, ale trochę mnie dziwi, że sprężyny z tyłu są do wymiany przy takim przebiegu.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002