Sedan do 30 000 dla rodziców

15 Wrz 2018, 16:02

Hej,
piszę do Was z następującym problemem - szukam samochodu dla rodziców, którzy zostali zmotywowani przez mechanika do zmiany swojej leciwej Astry F w sedanie. Poniżej zarys krótkich wymagań:
- sedan/pojemny kompakt - byłoby fajnie gdyby pojemnością bagażnika był zbliżony do wspominanej Astry (wg autocentrum pojemność bagażnika 500l)
- silnik pozwalający zamontować instalacje LPG (przebiegi 10 000 - 15 000km, ale samochód będzie użytkowany do zezłomowania, tak jak obecny)
- tani w eksploatacji
- klimatyzacja
- eksploatacja głównie w niewielkim mieście (15k mieszkańców), sporadyczne wyjazdy dalej
- kwota do 30 000, zakładane jest dodatkowe 5 000 na pakiet startowy (rozrząd, opony, instalacja LPG etc.)

Poniżej samochody, które mniej więcej rodzicom się podobały:
- Skoda Superb
- Ford Mondeo
- Honda Accord VII
- Saab 93
- Mazda 6 II
- Mitsubishi Lancer IX
- Audi A4 B7
- Volkswagen Passat B6

Niestety nie udało mi się przejrzeć jakie silniki są odpowiednie do LPG. Na osiągach rodzicom nie zależy - autostrada to przeważnie jazda 100-120 km/h - główne kryterium to jak największa ekonomia w kwestii eksploatacyjnej.

Gdyby było coś wartego, a wymagałoby dorzucenia niewiele więcej to też prosiłbym o propozycje :)
Z góry dzięki :)
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

15 Wrz 2018, 16:30

Tomo_2 napisał(a):- Skoda Superb
- Ford Mondeo
- Honda Accord VII
- Saab 93
- Mazda 6 II
- Mitsubishi Lancer IX
- Audi A4 B7
- Volkswagen Passat B6


Nie wiem jak bardzo ma być "tani" w użytkowaniu ale trzeba się liczyć z tym, że w porównaniu do astry f koszty będą x4

Tomo_2 napisał(a):- Skoda Superb


Jeśli chodzi o II to kasy zdecydowanie za mało a wszystkie benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem więc montaż gazu nieopłacalny (zresztą te silniki już na benzynie cudem techniki nie są)

Tomo_2 napisał(a):Ford Mondeo


Spoko

Tomo_2 napisał(a):Honda Accord VII


Spoko ale może rdzewieć

Tomo_2 napisał(a):Saab 93


Niby ok ale silniki z turbo tanie w eksploatacji nie są. Do tego dość niska jakość wykonania - no ale to już kwestia gustu

Tomo_2 napisał(a):Mazda 6 II


Spoko ale te 30k to takie minimum na coś nadającego się do jazdy

Tomo_2 napisał(a):Mitsubishi Lancer IX


Spoko, sporo osób nareka jednak na stosunek osiągi/spalanie. Mechanicznie nie ma się do czego przyczepić

Tomo_2 napisał(a):Audi A4 B7


Odpuściłbym ze względu na strasznie wysokie ceny, pod lpg zostaje 1.6, który jest pomyłką, 1.8t i 2.0/130 chlejący olej

Tomo_2 napisał(a):Volkswagen Passat B6


Pod lpg wyłącznie 1.6/102 co przy aucie tych rozmiarów jest śmieszne

Ode mnie volvo s60 2.4, c5 2,0/140, astra 1.4T, civic viii, s40
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Wrz 2018, 17:56

Do Astry F zbliżone wielkością w środku pojazdy to auta klasy B a nie D,
kompakt będzie większy, to głównie chodzi o bagażnik, czy też przestrzeń w środku.
Klasa D, np. Mondeo, w porównaniu do Astry F to dwa różne światy, 4,8m długości i 1,9m szerokości vs. 4,2m długości i 1,68m szerokości.

Poza tym dlaczego sedan? - jest to chyba najmniej ustawny typ bagażnika, a z przykładu mojego ojca kupującego samochód dodam jedną wytyczną - "żeby była tylna wycieraczka", ona bardzo pomaga jeśli chodzi o widoczność, szczególnie dla naszych rodziców.
tomekdk
 

15 Wrz 2018, 18:26

Dzięki za odpowiedzi Panowie - bardzo cenne uwagi :).
Moi rodzice jeżdżą astrą z silnikiem 1.4 60km, więc myślę że dynamika 1.6 102KM też będzie dawać radę - rodzicom w zupełności tak szybkie auto wystarczy (mają 50+ lat).
Co do rozmiaru - podróżują w 90% czasu we 2, więc bardziej zależy na bagażniku niż miejscu w środku. W związku z tym faktycznie nie musi być to sedan ani segment D. Czy możecie coś takiego doradzić? Odnośnie ekonomii, to wiadomo - aby auto nie było przesadnie skomplikowane i aby lokalny mechanik był w stanie ustrojstwo rozebrać.
Powiedzmy, że pułap cenowy waha się od 30 do 35 tysięcy z założeniem, że im mniej tym lepiej - na wodotryskach nikomu nie zależy.
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

15 Wrz 2018, 18:41

popatrz na i30/ceed'a
proste, tanie, w miarę trwałe
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Wrz 2018, 19:32

Ok, Kia jest ciekawa. Możecie polecić silniki, które są bezproblemowe do instalacji LPG?
Jest jeszcze jedna kwestia, a mianowicie wjazd do garażu - moją Astrą G delikatnie zahaczam z przodu przy wjeździe i wyjeździe z garażu. W związku z tym nowy samochód też powinien to uwzględniać - niestety z przeglądanych samochodów "na oko" wydaje się to wątpliwe aby coś takiego było :/
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Nissan LEAF
    Przenosząc technologię Zero emisji na nowy poziom, nowy LEAF produkowany w Europie będzie miał swój światowy debiut w Genewie. Nowy LEAF, który został zaprojektowany i opracowany ze szczególnym uwzględnieniem ...

15 Wrz 2018, 19:38

tomekdk napisał(a):Poza tym dlaczego sedan? - jest to chyba najmniej ustawny typ bagażnika, a z przykładu mojego ojca kupującego samochód dodam jedną wytyczną - "żeby była tylna wycieraczka", ona bardzo pomaga jeśli chodzi o widoczność, szczególnie dla naszych rodziców.

A dlaczego nie :?: :mrgreen: Po za tym sedan nie potrzebuje tylnej wycieraczki. Rozumiem, że sedan nie jest odpowiedni dla młodego małżeństwa z małymi dziećmi(wózek, używanie swego auta jako bagażówki). Ale dla dwojga ludzi w średnim wieku , czemu nie :?:
Lancera z czystym sumieniem mogę polecić, (oczywiście sedana :mrgreen: sportback jest po prostu brzydki) a z silnikiem 1,6 to nawet gazu nie potrzebuje, choć podobno dobrze współpracuje z lpg.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3799
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Wrz 2018, 19:46

Z wyżej wymienionych Accord, Mondeo i Kia raczej do gazu odpadają. Ja bym obstawal np za Astra j 1.6 ecotec jeżeli to ma być tanie w utrzymaniu i na lpg. Wszystkie auta segmentu d będą przepaścią. Może Skoda octavia 2 w liftbacku 1.6 mpi może fluence 1.6 chociaż ustawnosc sedana jest kiepska. Jak ma być tanio to może Dacia logan, jakościowo podobnie jak astra która macie ale będzie dużo nowsza, pod lpg niestety tylko 1.2 w zasadzie chociaż tce szły z fabrycznym.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Wrz 2018, 09:04

Ok, czyli na chwilę obecną w kwestii faworytów są:
- Mitsubishi Lancer IX 1.6 117KM
- Skoda Octavia II 1.6 MPI 102KM

Czy Silnik z Octavii to ten sam co montowany w Volkswagenie oraz Audi? Wg autocentrum Audi mają 1.6i 102KM.
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Wrz 2018, 09:06

Tomo_2 napisał(a):Czy Silnik z Octavii to ten sam co montowany w Volkswagenie oraz Audi? Wg autocentrum Audi mają 1.6i 102KM.

Tak, idealny do gazu, bezawaryjny i pancerny
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2018, 09:11

Do gazu idealny, ale trzeba też wskazać jego minusy : dużo pali jak na swoją moc, bardzo słaby na niskich obrotach, dość głośny, lubi łyknąć olej. Ale chyba to i tak najlepszy silnik VAG.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Wrz 2018, 09:13

Każdy wolnossak jest słaby na niskich obrotach, spalanie to fakt, 10l w miescie na 100 to norma w budzie Leona 2, olej biora tylko mocno wyeksploatowane juz jednostki, silnik nie ma problemu olejowego wynikajacego z konstrukcji jak np 2 generacja TFSI.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2018, 09:22

Tomo_2 napisał(a):Ok, czyli na chwilę obecną w kwestii faworytów są:
- Mitsubishi Lancer IX 1.6 117KM

Szkoda ze mnie leasing kończy się dopiero w przyszłym roku :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3799
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2018, 09:23

Prawda jest taka, że plan zakupu samochodu to posiadanie go tak długo jak to możliwe, czyli można założyć, że jego wymiana nastąpi za kolejne 10 lat, więc wtedy nawet przy niskich przebiegach instalacja LPG to będzie oszczędność.

@Yeti - a do kiedy ten leasing masz? :P
Tomo_2
Początkujący
 
Posty: 87
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 125KM 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Wrz 2018, 09:26

No w porównaniu do innych swoich odpowiedników ten VAG-owski 1.6 ma szczególnie słaby dół, no ale trzeba pamiętać o tym ile on ma lat konstrukcyjnie. Na swoje czasy był optymalny. W budżecie do 30 tys może udałoby się znaleźć Seata Exeo - praktycznie Audi A4 B6 - moim zdaniem za VAG się ogólnie przepłaca, ale jak ktoś lubi to może to jest jakaś opcja. Silnik 1.6 również tam występuje a jak coś mocniejszego to jedynie 1.8 T.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007