Sedan/ Hatchback do 50 tys zł. Coś na dojazdy do pracy

18 Paź 2021, 09:06

Dzień dobry. Otóż szukam jakiegoś auta w benzynie do 50 tys zł. Interesuje mnie sedan/ hatchback po 2012r. z silnikiem benzynowym i z manualną 6 biegową skrzynią, coś powyżej 140 KM. interesuję mnie trochę lepsze wyposażenie, np. elektryczne szyby, el skł lusterka itp. Auto użytkuję głownie na dojazdy do pracy po 30 km w jedną stronę więc miesięcznie zrobię te 1200-1300 km. Autem w 99,9% jeżdżę sam.
W oko wpadły mi dwa auta przedliftowe:
1. Skoda Octavia 3 1.4 TSI 140 KM
2. Opel Astra K 1.4 T 125/150 KM

Myślałem też o Golf VII 1.4 TSI 125KM i Mazda 3 2.0 120/165 KM

A może coś doradzicie czy jakieś inne auta wziąć pod uwage? Zależy mi na niskich kosztach eksploatacji i niskiej awaryjności.
A może też jakieś inne auto z wolnossącym silnikiem byście polecili?
sebastian91
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Paź 2021, 09:11

Zacząłbym od mazdy. Bardzo przyjemne auto, stosunkowo prosty silnik a do tego moment dostępny w bardzo szerokim zakresie. Wersja 165 była tylko w hb
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Paź 2021, 09:17

Właśnie najlepiej pasowałby mi hb. Nie wiem czy do 50 tys coś znajdę i żeby koszty utrzymania mnie nie przerosły... No i spalanie
sebastian91
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Paź 2021, 09:49

Taniej w utrzymaniu wyszlyby pewnie i30/ceed ale coś za coś, będą trochę gorzej wykonane/wyposażone i silniki słabsze. IMO mazda to bardzo dobry kompromis.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Paź 2021, 09:53

Jak chcesz przyjemność z jazdy to wolnossące bym odpuścił, swoją drogą takie przebiegi to chyba lepiej w diesla iść, bo na paliwie majątek stracisz, szczególnie że już po 6 zł/litr
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Paź 2021, 08:11

Co z tego, że zaoszczędzę na paliwie jak w naprawy włożę drugie tyle. Wolę odwrotnie...Aktualnie mam s60 z 2003r. 2.4D 130 KM i miesięcznie idzie mi na samo paliwo ok. 400 zł. Ale już bym zmienił auto ze względu na wiek... DO tego diesel już mi zbrzydł... Drogi serwis jest i cały czas coś sie psuje... A poza tym autem cały czas jeżdżę sam, nawet do pracy i zmieniłbym na coś mniejszego.
Ostatnio edytowany przez sebastian91, 19 Paź 2021, 08:23, edytowano w sumie 1 raz
sebastian91
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Hilux Rugged X, Rogue i Rugged
    Przez 50 lat osiem generacji Toyoty Hilux budowało reputację tej niezniszczalnej terenówki. Teraz za jej modyfikację zabrała się Toyota Australia, oferując specjalne wersje Rugged X, Rogue i Rugged. Hilux najnowszej ...

19 Paź 2021, 08:21

Masz diesla z 2003 roku z pewnie sporym nalotem, to co w tym dziwnego że się psuje? Nowoczesne turbo-benzyny też nie są bezproblemowe, do tego LPG często staje się nieopłacalne, a narzekasz na koszt paliwa.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Paź 2021, 08:28

Aktualnie mam 302 tys km nalotu. W 2020r na same naprawy wydałem 9 tys zł a auto jest teraz warte z jakieś 11tys zł I to może... Szukam auta bez lpg, czysta Pb
sebastian91
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Paź 2021, 09:29

Mazda 3 jest tu bardzo dobrym wyborem zarówno pod względem kosztów eksploatacji jak i samego spalania.

Zwróć tu uwagę na Forda Focusa MK3 1.6 EcoBoost. Moc ma wystarczającą spalanie całkiem niezłe do tego dobre prowadzenie. Myślę że w tym budżecie to niezła opcja.

sebastian91 napisał(a):A może coś doradzicie czy jakieś inne auta wziąć pod uwage? Zależy mi na niskich kosztach eksploatacji i niskiej awaryjności.
A może też jakieś inne auto z wolnossącym silnikiem byście polecili?
O wolnossaki z taką mocą nie jest dzisiaj łatwo ale możesz zerknąć na Hondę Civic 1.8 lub Toyotę Avensis T27 1.8 lub 2.0.

Tu trochę mocniejsze auto :)

Fajnym samochodem jest Kia Pro_cee'd [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ale tu spalanie będzie jakieś +2 litry na setkę w stosunku do mazdy przy spokojnej jeździe. Samo auto ogólnie nie powinno sprawiać problemów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

19 Paź 2021, 10:20

sebastian91 napisał(a):Co z tego, że zaoszczędzę na paliwie jak w naprawy włożę drugie tyle.


Gdybyś szukał kolejnego, starego auta za dychę to można się zastanawiać ale w kieszeni masz 50 co wystarczy na w miarę świeże, zadbane auto z dieslem i przebiegiem rzędu 100-120 co przy twoich przebiegach praktycznie gwarantuje uniknięcie najdroższych napraw przez ładnych kilka lat. Do tego zawias itd również będzie jeszcze w dobrym stanie, zapewne bez żadnych wymian poza łącznikami.

Podsumowując - diesel może się zepsuć ale nie musi a oszczędzać na paliwie będziesz zawsze, do tego diesla kupisz kilka tysięcy taniej niż pb co już ci daje gruby bufor finansowy na naprawy (które mogą się zdarzyć ale nie muszą). Bierz też pod uwagę, że w jakimś tsi czy innym benzyniaku z turbo i bezpośrednim wtryskiem potencjalnie drogich w naprawie części wcale nie jest mniej niż w dieslu.
Dla mnie wybór jest oczywisty, jeśli stać mnie na świeże, pewne auto to biorę diesla i oszczędzam na paliwie ciesząc się jazdą.

Załóżmy, że zrobisz w 3 lata 50kkm. Spalanie prostego, dynamicznego benzyniaka wyniesie ok. 10 a dynamicznego diesla 7. Przy dzisiejszych cenach paliwa oszczędzasz przez 3 lata jakieś 9k na samym tankowaniu a do tego auto, w zależności od modelu kupisz nawet o 10k taniej
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km