Sedan/Kombi za 10-13 tyś

20 Maj 2018, 13:13

Thexr napisał(a):No ale wiadomo, Diesel to mi się rozpadnie na pół po pierwszym przejeździe a Benzyniak będzie chodził bezawaryjnie przez 2 lata.


Nie, ale zwróć uwagę, że benzynki 1.8 bezwypadkowe z Polski chodzą po 12-13 tys. MINIMUM, a rocznik 2004+ po 15 tysięcy. Dlaczego diesel, który mniej pali i ma lepsze osiągi jest tańszy?
-benzyny mają realny przebieg 200-300 tys, a diesle x2
-w benzynie nawet jeśli będziesz musiał wymienić sprzęgło, cewki lub będzie brała olej to zapłacisz za naprawy MAX połowę tego co w dieslu
-weź też pod uwagę, że jeśli diesel ma 2x większy przebieg od benzyn to reszta auta również jest wykesploatowana (zawieszenie, hamulce, uszczelki, lampy, układ kierowniczy itp.).

Jako taka Vectra C przedlift kosztuje tyle:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Pamiętaj, że pakiet startowy w dieslu będzie droższy (olej, filtry, rozrząd to minimum).

Ta Vectra nie wygląda źle, ale przebieg przemilczę:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Maj 2018, 13:17

Thexr napisał(a):Własnie o to w tym temacie chodziło, żeby oddzielić ujowe Diesle od tych które można wziąć, no ale hurr durr, tylko benzyna!


To, że jakiś diesel był do niczego już po wyjeździe z fabryki to w ogóle inna sprawa.
Co z tego, że silnik jest ogólnie "udany" skoro kupujesz go w piętnastoletniej budzie. Nikt nie zagwarantuje, że udany silnik był przez 15 lat prawidłowo serwisowany, ma realny przebieg i po prostu nie jest trupem zalanym moto-doctorem. Już pomijam, że te auta w 90% pochodzą od tureckich komisów z Niemiec a polski klient chce "tanio i mały przebieg".
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Maj 2018, 13:34

Thexr napisał(a):Własnie o to w tym temacie chodziło, żeby oddzielić ujowe Diesle od tych które można wziąć


Zadbany diesel będzie drogi więc w tym budżecie raczej szukałbym:
Citroen C5 2.0 HDI
VW Passat B5FL 1.9TDI (chociaż pompowtryski też potrafią uderzyć po kieszeni)
Mercedes W210 (wszystkie diesle są ok, ale te auta mają astronomiczne przebiegi)
BMW 5 E39 2.5 lub 3.0d (te auta mają astronomiczne przebiegi)
Volvo S80/V70 I/II 2.5 TDI (te auta mają astronomiczne przebiegi)

To są najlepsze silniki w tym budżecie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Maj 2018, 08:30

A ja na przekór powiem ,że można w tej kwocie kupić dobre auto kombi z dieslem z segmentu D.
Tylko trzeba poczytać i odrzucić stereotypy powtarzane przez niosących legendy po Polsce "opowiadaczy".
W latach 2005-07 ,tylko przez 2 lata wychodziła Laguna II FL. Są tam dwa dobre diesle. Pierwszy to 2,0 dci (ten z Laguny III) ,świetny silnik ,bezawaryjny i na łańcuchu rozrządu,be dpf-a. Druga opcja to starszy silnik 1,9 dci ale tylko w poprawionej wersji o mocy 130 KM (omijamy 1,9 dci -120KM-przed poprawą).
Laguna II FL z ostatnich 2 lat produkcji ,to pole testowe do Laguny III o znanej jak się okazało dobrej jakości. Przez to powstało niezłe auto.
Łatwo poznać Lagunę II od Laguny II FL ,po umiejscowieniu znaczka Renault na masce. Podaje linki z przykładami.

Najpierw stara Laguna II
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

a teraz FL
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Maj 2018, 08:59

Same dojazdy do pracy wychodzą 10 kkm, do tego kilka "dłuższych tras", to ile Ci wyjdzie? Maksymalnie 15 kkm? Dla 15 tysięcy rocznie chcesz się pakować w diesla, gdzie serwis może pochłonąć w ciągu roku 5-7 tysięcy (za sam silnik i napęd, nie liczę innych napraw)? Oczywiście to najgorszy wypadek, ale czasem się zdarza że pada wszystko po kolei, bo NIKT nie sprzedaje sprawnego auta za niską cenę, a takiej szukasz. Policz sobie regenerację 4 wtrysków, EGR, dwumasę, turbo, sterowanie turbo, podpinanie pod kompa bo nie wiadomo co się dzieje i tak daaaalej. Do tego dochodzą normalne części jak łożyska, tarcze, sworznie, tuleje, rolki, może alternator itp. Dla 10-15 kkm rocznie to głupota. To nie czasy 1.9 TDi 90 koni na pompie gdzie turlało się 500 kkm bez remontu.

W benzynie najwyżej wymienisz cewki zapłonowe... Po 100-200 zł za sztukę i koniec. Oczywiście może się zepsuć jakiś czujnik położenia wału, jasne, ale w dieslu go nie ma?

Do tego diesel ma większy nalot, często 2-3x taki, więc elementy zawieszenia też będą bardziej zużyte. Chyba że ktoś jeździł tylko autostradą, ale właśnie przy polskim myśleniu to diesla się kupuje do miasta bo mało pali, a potem 9 litrów po mieście spalanie i boże sprzedaję bo dwumasa do wymiany :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Maj 2018, 11:40

Ok, a z benzyniaków tak rocznik 04+ co jesteście w stanie polecić? Może być bez gazu.
Thexr
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Poznań

21 Maj 2018, 11:53

A może Corolla E12? Masz pod nosem,9lat w jednych rękach,pełna dokumentacja,serwisowany w ASO więc nie będzie problemy ze sprawdzeniem historii i dobrze wygląda.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Maj 2018, 12:00

Ford Mondeo Mk3 2.0
Renault Laguna II FL 2.0/2.0T
Citroen C5 2.0
Hyundai Sonata 2.4
Mazda 6 2.0
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Maj 2018, 18:39

Avensis 1.8 coś takiego
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

22 Maj 2018, 19:39

1.8 VVTI bierze olej na potęgę (wersje sprzed 2008 roku), jeśli silnik nie był naprawiany to wiąże się z dużymi kosztami:
http://avensis.info/viewtopic.php?f=72&t=3805&start=270
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Maj 2018, 09:47

Zawęziłem sobie wybór.

Citroeny i Renault odpadają, nie podobają mi się.

Z benzyniaków:
Vectra C
Corolla E12
Avensis II (za ok 13-14k jakiś z silnikiem 2.0 byłby git?)
Mazda 6 I
Peugeot 407

Jakich silników w tych autach unikać? Jakie polecacie?
Thexr
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Poznań

25 Maj 2018, 10:44

Vectra C - 1.8
Corolla E12 - 1.4, 1.6
Avensis II - w tym budżecie nie warto, 2.0 ma bezpośredni wtrysk benzyny. 1.6 jest za słaby, 1.8 bierze olej, 2.4 pali dużo
Mazda 6 I - 2.0
Peugeot 407 - 2.0
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Maj 2018, 18:04

Avensis 2.0 Benz też jest OK. Ludzie tym jeżdżą i nie marudzą.
To są bardzo dobre samochody.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

25 Maj 2018, 21:59

gazu nie będe montował więc raczej ten wtrysk bezpośredni mi wadzić nie będzie.
Thexr
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Poznań

26 Maj 2018, 08:14

Andrewb25 po raz kolejny wciskasz Toyote przy budżecie 10-13k z pakietem startowym i silnikiem 2.0- raz, że sporo pali a osiagali nie powala, dwa brak możliwości założenia lpg ( ale okej,jeżeli autor nie będzie zakładał to nie ma problemu) , ale tak czy inaczej budżet na zadbaną Avensis 2.0 jest zbyt mały.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004