Sedan/Liftback, max 30 tyś zł, benzyna z przeznaczeniem na gaz.

02 Maj 2018, 11:20

Witam :)
Przyszedł czas wyboru pierwszego auta. Zastanawiałem się również na dieslami, ale krótkie i średnie trasy je dyskwalifikują tym bardziej auta z pompowtryskami PD odpają, bo to tylko koszty. Dlatego chciałbym kupić jak najmłodsze auto z silnikiem benzynowym bardzo dobrze nadające się pod instalacje gazową (myślę wyłączenie nad silnikami z pośrednim wtryskiem, wolno ssące jednostki).
Moją uwagę przykuły:
1. Skoda Octavia II po lifcie 1.6 MPi, ale martwię się o zbyt małą moc do takiego auta i ciężko znaleźć dobrze wyposażoną sztukę i ceny są blisko 30 tyś co w porównaniu do innych silników do sporo.
2. Audi A6 C6 2004-2006 z silnikiem 2.4 tutaj martwią mnie koszty eksploatacji tzn podstawowe naprawy (klocki, tarcze, zawieszenie, drobne naprawy, co roczny serwis, filtry) jak na tle to wygląda np takiej Octavi lub Golfa V/VI lub A4? I jak z awaryjnością tego auta?
3. Audi A4 B7 z 1.8T, tutaj jest problem tego typu, że jest bardzo mało zadbanych sztuk i ciężko coś trafić w dobrych pieniądzach? I to samo pytanie co do A6 jak z kosztami ekspolatacji w porównaniu do Octavi lub Golfa?
4. Ford Mondeo MK4 2.0 - tylko czy nadaje się pod gaz? I jak z ich korozją i awaryjnością?
5. Opel Insignia - Ale tutaj też widzę, że ceny zaczynają się od 30 tyś i nie wiem czy któryś z silników nadaje się pod LPG.
6. Opel Astra J w sedanie - podobnie jak Insignia cenowo i nic nie wiem na temat tego auta.
7. Golf V/VI z silnikiem 1.6, wiem, że to Hatchback, ale to jedyny Hatchback który mi się podoba, co o nim sądzicie i o kosztach eksploatacji w porównaniu do wyżej wymienionych aut?

Co do Audi A6 jestem najbardziej przekonany, bo jednak nie traci na wartości jak inne auta i jest to auto już wyższej klasy, tylko tez jako młody (23 lata bez żony/dzieci) nie wiem czy chcę się pakować w auto na które będę tylko robił. Ale mam wrażenie, że są ta jedne z najbardziej zadbanych aut na rynku i najlepiej utrzymane, którym wiek nie robi krzywdy tak jak np Insigni, bo 3 kumpli ma, to są młodsze od kolegi A6, ale o wiele gorzej wyglądają. Co wy sądzicie i jakie auta mi radzicie?
Marki Renalut, Fiat, Peugeot odpadają, nie podobają mi się wcacle te auta.
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i

02 Maj 2018, 12:30

rudi0018 napisał(a):Ale mam wrażenie, że są ta jedne z najbardziej zadbanych aut na rynku i najlepiej utrzymane


Jeśli chodzi o wykończenie wnętrza to oczywiście jest ono na bardzo wysokim poziomie, jeśli chodzi zaś o sytuację rynkową to cóż... Dominują szroty.
Jeśli chodzi o tę wersję silnikową to LPG do V6 to 3500zł, średnie spalanie 15l LPG na 100km. Części są drogie, a gdyby okazało się, że są problemy z łańcuchem rozrządu to koszt jego wymiany wraz z napinaczami to ponad 4000zł.

Tu masz porównanie kosztów utrzymania dla A6 z większymi silnikami:
audi-a6-c6-3-0tfsi-mercedes-cls-350cgi-c219-volvo-s80-ii-3-0t6-vt100388.htm#p648442
audi-a6-c6-3-2-fsi-bmw-530i-e61-mercedes-e-320-s211-vt98737.htm

Generalnie odpuściłbym A6C6.

Jeśli chodzi o pozostałe typy to:
Skoda Octavia II 1.6 będzie najtańsza w utrzymaniu, ale to za słaby silnik do tego auta (chyba, że jeździsz tylko po zakorkowanym mieście, bo wtedy to nie robi różnicy)
VW Golf V/VI z 1.6, również tani w utrzymaniu, ale tak j.w. silnik nie zapewnia żadnych większych emocji
Opel Insginia - minimum to 35 tysięcy, a najlepiej to 40 tysięcy więc raczej poza Twoim zasięgiem
Opel Astra J - również nie jest droga w utrzymaniu. optymalna wersja to 1.4T, na początek produkcji trzeba wyłożyć 35 tysięcy
Ford Mondeo Mk4 2.0 - silnik będzie dobrze współpracował z LPG, jeśli nie oszczędzisz na instalacji i nie założysz jej w szopie u Mietka ;) Nie wiem czy spodoba Ci się wykończenie wnętrza, bo tu jest zdecydowanie bliżej do Opla niż do Audi

A4B7 1.8T - chyba jedyny rozsądny wybór jeśli chodzi o Audi, rzeczywiście znalezienie zadbanego egzemplarza będzie trudne i trochę potrwa.

Ciężko jest połączyć marzenie o taniej eksploatacji i wykończeniu wnętrza na wysokim poziomie (no dobrze, kiedyś były takie auta jak Mercedes W124 czy W210), ale dziś takich nie ma.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Maj 2018, 20:38

Sprzedałem jakiś czas temu Mondeo mk4, autko wygodne, dobrze wyciszone. W serwisie Forda odradzano gazownaie 2.0 benzyny ( 145 km).
Korozji zero .
Tak jak koledzy wcześniej pisali w Audi bym się nie pchał - marka premium a co za tym idzie koszty utrzymania wysokie porównując opla, forda , skode.
rafał83
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mondeo mk4
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Maj 2018, 17:13

Witam, od razu przepraszam, że przez taki długi czas się nie odzywałem.

Trochę pojeździłem i poszukałem i patrząc na ceny benzyny i ropy to zostaje tylko wolnossąca benzyna i założenie gazu.
Jeśli chodzi o auta, to myślę o:
Audi A6 C6 z 2.4
Passat B6 z 1.8T - nie jestem pewny czy to jest 1.8 Turbo czy TFSI?
Audi A4 B7 z 1.8T
Audi A3 8P z 1.6 lub 1.8T
Skoda Octavia II po Lifcie z 1.6
Golf V luv VI z 1.6
Ford Mondeo MK4 z 2.0
Które z tych aut będzie najlepszym wyborem do 30 tyś zł? I najlepszym wyborem pod gaz, najmniej awaryjnym.
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i

14 Maj 2018, 18:11

rudi0018 napisał(a):Audi A6 C6 z 2.4


Wysokie koszty utrzymania, 2.4 to już nie ten sam silnik co np w c5, nie współpracuje idealnie z lpg

rudi0018 napisał(a):Passat B6 z 1.8T - nie jestem pewny czy to jest 1.8 Turbo czy TFSI?


1.8 TSI, najgorzej

rudi0018 napisał(a):Audi A4 B7 z 1.8T


Chyba najlepszy wybór z tego co podajesz, trzeba tylko przebić się przez masę szrotu na rynku.

rudi0018 napisał(a):Audi A3 8P z 1.6 lub 1.8T


W 8P jest TFSI a nie T. IMO płacić 30k za 1.6 rodem z golfa 3 to pomyłka, nie dałbym więcej niż 17-18 za jakiś super utrzymany egzemplarz

rudi0018 napisał(a):Skoda Octavia II po Lifcie z 1.6


jw. + tandetnie wykonane wnętrze + nuuuuuda

rudi0018 napisał(a):Golf V luv VI z 1.6


jw.

rudi0018 napisał(a):Ford Mondeo MK4 z 2.0


ok, przy lpg licz się z regulacją luzu zaworowego (i ogólnie o instalację trzeba dbać)

rudi0018 napisał(a):Które z tych aut będzie najlepszym wyborem do 30 tyś zł? I najlepszym wyborem pod gaz, najmniej awaryjnym.


Najmniej najgorsze będzie, jak już napisałem wyżej a4, ew mondeo

BTW osobiście kupiłbym Lagunę 3, ew w wersji GT z 2.0T, popatrz też na C5 2.0/140 i S40 2.4/2.5T. Znajdziesz też fajną chądę accord 2.4
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Maj 2018, 18:24

Dziękuję Mordeczko z konkretną odpowiedź.

Jeśli chodzi o A6 nie mam parcia, ponieważ nie zależy mi na tak dużym aucie. Głównie chodzi mi o jakość wykonania tego auta i dobry silnik.

Passat w takim razie odpada totalnie, bo ma same silniki z bezpośrednim wtryskiem.

Wiem właśnie, że z B7 z 1.8T i do tego w sedanie może być problem, a jeśli mógłbyś zerknąć na aukcje czy to na allegro, otomoto, olx z B7 z 1.8T i dać mi 1-2 linki którymi TWoim zdaniem po opisie i zdjęciach warto się zainteresować abym miał punkt odniesienia? Będę mega wdzięczny.

Jeśli chodzi o A3, Octavię i Golf V, to najtańszy z tych aut będzie Golf, do Octavia po FL jest mega droga w 1.6 pod 30k jak nei więcej i do tego jednak słaby silnik do tego auta. A3 też trzyma swoje ceny.

Ok regulacja luzu i dbanie o LPG, ale Twoim zdaniem pasuje LPG pod ten silnik 2.0 145KM czy średnio?

Problem jest w tym, że auta które mi poleciłeś naprawdę mi się średnio podobają. A jeśli mam kupić bo będzie tylko i wyłącznie dobre pod gaz i nie będzie mi się podobać to niestety słabo, Dlatego muszę pójść na kompromis. Uwierz mi, że nie zależy mi na nie wiadomo jakiej mocy, bo przeważnie będę jeździł sam, ewentualnie z dziewczyną, od czasu do czasu w 4-5 osób, a dłuższa trasa np w góry lub nad morze (500-600km w jedną) 2-3 razy do roku. ;)

Jaki silnik w tej lagunie pod LPG? Oglądam aukcje z tą laguną i próbuje się przekonać, ale chyba nie dam rady, nie ma tego czegoś w sobie dla mnie, przód zbyt płaski :D

C5 z zewnątrz podoba mi się naprawdę, ale wnętrze na wielki minus, chodzi o przednią deskę, tragedia :(
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ACC, BSW, LDW - systemy bezpieczeństwa na drodze
    Technologia coraz bardziej wspomaga kierowcę w zachowaniu bezpieczeństwa na drodze. Samochody rozpoznają znaki i ostrzegają o przekroczeniu dozwolonej prędkości, informują o obecności pojazdów w martwym polu a nawet ...

14 Maj 2018, 18:35

rudi0018 napisał(a):Problem jest w tym, że auta które mi poleciłeś naprawdę mi się średnio podobają.


Ja tam nie wnikam w gusta ale jeśli podoba Ci się Golf V a takie S40 czy accord nie to jest w tym coś dziwnego :mrgreen:

rudi0018 napisał(a):Wiem właśnie, że z B7 z 1.8T i do tego w sedanie może być problem, a jeśli mógłbyś zerknąć na aukcje czy to na allegro, otomoto, olx z B7 z 1.8T i dać mi 1-2 linki którymi TWoim zdaniem po opisie i zdjęciach warto się zainteresować abym miał punkt odniesienia? Będę mega wdzięczny.


Nie jestem ekspertem od ocen po zdjęciach. Popatrz na te zarejestrowane w PL, którymi obecni właściciele jeżdżą już kilka lat.

rudi0018 napisał(a):Ok regulacja luzu i dbanie o LPG, ale Twoim zdaniem pasuje LPG pod ten silnik 2.0 145KM czy średnio?


Każdy silnik zagazujesz, połowa dostępnych na rynku ma podobnie jak ten mechaniczną regulację luzu. Akurat w przypadku mondeo dodatkowym problemem są te ceramiczne gniazda zaworowe - po prostu skład mieszanki musi być dobrze ustawiony żeby to jakoś jeździło i przy okazji nie wypaliło tych gniazd. Większość "fachowców" od lpg ustawi wszystko na postoju i nawet nie odbędzie jazdy próbnej, trzeba po prostu znaleźć kogoś kto nie robi tego na sztukę.

rudi0018 napisał(a):Jaki silnik w tej lagunie pod LPG?


2.0T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Maj 2018, 18:42

Tego Golfa V to bardziej ze względu pod ten silniki 1.6 i jego cenę, ale i tak bym go chyba nie kupił. :D

Oglądam aukcje z tą laguną i próbuje się przekonać, ale chyba nie dam rady, nie ma tego czegoś w sobie dla mnie, przód zbyt płaski :D

C5 z zewnątrz podoba mi się naprawdę, ale wnętrze na wielki minus, chodzi o przednią deskę, tragedia. :( Chyba, że z kolorowym wyświetlaczem, a takich prawie brak.

Ale gdybyś zerknął i polecił mi chociaż jedną sztukę tej B7 za którą Ty byś się przejechał to wielkie dzięki. :)

A do C5 z tym 2.0 gaz będzie bardzo dobrze się sprawował? I jak z osiągami i spalanie gazu przy tak dużym aucie?
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i

16 Maj 2018, 14:06

Panowie Honda Accord też może być.
Ale może być silnik 2.0 do gazu?
VIII nie kupię do 30k zł? LEpiej szukać VII? :)
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i

16 Maj 2018, 14:58

rudi0018 napisał(a):VIII nie kupię do 30k zł?


Polski salon, bezwypadkowe z początku produkcji chodzą po 40 tysięcy, więc nie, nie ma szans na Accorda VIII za te pieniądze.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Maj 2018, 15:04

A jak z tym silnikiem 2.0? Nadaje się pod gaz? Bezawaryjny?
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i