Sedan/Liftback, max 30 tyś zł, benzyna z przeznaczeniem na gaz.

02 Maj 2018, 11:20

Witam :)
Przyszedł czas wyboru pierwszego auta. Zastanawiałem się również na dieslami, ale krótkie i średnie trasy je dyskwalifikują tym bardziej auta z pompowtryskami PD odpają, bo to tylko koszty. Dlatego chciałbym kupić jak najmłodsze auto z silnikiem benzynowym bardzo dobrze nadające się pod instalacje gazową (myślę wyłączenie nad silnikami z pośrednim wtryskiem, wolno ssące jednostki).
Moją uwagę przykuły:
1. Skoda Octavia II po lifcie 1.6 MPi, ale martwię się o zbyt małą moc do takiego auta i ciężko znaleźć dobrze wyposażoną sztukę i ceny są blisko 30 tyś co w porównaniu do innych silników do sporo.
2. Audi A6 C6 2004-2006 z silnikiem 2.4 tutaj martwią mnie koszty eksploatacji tzn podstawowe naprawy (klocki, tarcze, zawieszenie, drobne naprawy, co roczny serwis, filtry) jak na tle to wygląda np takiej Octavi lub Golfa V/VI lub A4? I jak z awaryjnością tego auta?
3. Audi A4 B7 z 1.8T, tutaj jest problem tego typu, że jest bardzo mało zadbanych sztuk i ciężko coś trafić w dobrych pieniądzach? I to samo pytanie co do A6 jak z kosztami ekspolatacji w porównaniu do Octavi lub Golfa?
4. Ford Mondeo MK4 2.0 - tylko czy nadaje się pod gaz? I jak z ich korozją i awaryjnością?
5. Opel Insignia - Ale tutaj też widzę, że ceny zaczynają się od 30 tyś i nie wiem czy któryś z silników nadaje się pod LPG.
6. Opel Astra J w sedanie - podobnie jak Insignia cenowo i nic nie wiem na temat tego auta.
7. Golf V/VI z silnikiem 1.6, wiem, że to Hatchback, ale to jedyny Hatchback który mi się podoba, co o nim sądzicie i o kosztach eksploatacji w porównaniu do wyżej wymienionych aut?

Co do Audi A6 jestem najbardziej przekonany, bo jednak nie traci na wartości jak inne auta i jest to auto już wyższej klasy, tylko tez jako młody (23 lata bez żony/dzieci) nie wiem czy chcę się pakować w auto na które będę tylko robił. Ale mam wrażenie, że są ta jedne z najbardziej zadbanych aut na rynku i najlepiej utrzymane, którym wiek nie robi krzywdy tak jak np Insigni, bo 3 kumpli ma, to są młodsze od kolegi A6, ale o wiele gorzej wyglądają. Co wy sądzicie i jakie auta mi radzicie?
Marki Renalut, Fiat, Peugeot odpadają, nie podobają mi się wcacle te auta.
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i

02 Maj 2018, 12:30

rudi0018 napisał(a):Ale mam wrażenie, że są ta jedne z najbardziej zadbanych aut na rynku i najlepiej utrzymane


Jeśli chodzi o wykończenie wnętrza to oczywiście jest ono na bardzo wysokim poziomie, jeśli chodzi zaś o sytuację rynkową to cóż... Dominują szroty.
Jeśli chodzi o tę wersję silnikową to LPG do V6 to 3500zł, średnie spalanie 15l LPG na 100km. Części są drogie, a gdyby okazało się, że są problemy z łańcuchem rozrządu to koszt jego wymiany wraz z napinaczami to ponad 4000zł.

Tu masz porównanie kosztów utrzymania dla A6 z większymi silnikami:
audi-a6-c6-3-0tfsi-mercedes-cls-350cgi-c219-volvo-s80-ii-3-0t6-vt100388.htm#p648442
audi-a6-c6-3-2-fsi-bmw-530i-e61-mercedes-e-320-s211-vt98737.htm

Generalnie odpuściłbym A6C6.

Jeśli chodzi o pozostałe typy to:
Skoda Octavia II 1.6 będzie najtańsza w utrzymaniu, ale to za słaby silnik do tego auta (chyba, że jeździsz tylko po zakorkowanym mieście, bo wtedy to nie robi różnicy)
VW Golf V/VI z 1.6, również tani w utrzymaniu, ale tak j.w. silnik nie zapewnia żadnych większych emocji
Opel Insginia - minimum to 35 tysięcy, a najlepiej to 40 tysięcy więc raczej poza Twoim zasięgiem
Opel Astra J - również nie jest droga w utrzymaniu. optymalna wersja to 1.4T, na początek produkcji trzeba wyłożyć 35 tysięcy
Ford Mondeo Mk4 2.0 - silnik będzie dobrze współpracował z LPG, jeśli nie oszczędzisz na instalacji i nie założysz jej w szopie u Mietka ;) Nie wiem czy spodoba Ci się wykończenie wnętrza, bo tu jest zdecydowanie bliżej do Opla niż do Audi

A4B7 1.8T - chyba jedyny rozsądny wybór jeśli chodzi o Audi, rzeczywiście znalezienie zadbanego egzemplarza będzie trudne i trochę potrwa.

Ciężko jest połączyć marzenie o taniej eksploatacji i wykończeniu wnętrza na wysokim poziomie (no dobrze, kiedyś były takie auta jak Mercedes W124 czy W210), ale dziś takich nie ma.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Maj 2018, 20:38

Sprzedałem jakiś czas temu Mondeo mk4, autko wygodne, dobrze wyciszone. W serwisie Forda odradzano gazownaie 2.0 benzyny ( 145 km).
Korozji zero .
Tak jak koledzy wcześniej pisali w Audi bym się nie pchał - marka premium a co za tym idzie koszty utrzymania wysokie porównując opla, forda , skode.
rafał83
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 10 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mondeo mk4
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Maj 2018, 17:13

Witam, od razu przepraszam, że przez taki długi czas się nie odzywałem.

Trochę pojeździłem i poszukałem i patrząc na ceny benzyny i ropy to zostaje tylko wolnossąca benzyna i założenie gazu.
Jeśli chodzi o auta, to myślę o:
Audi A6 C6 z 2.4
Passat B6 z 1.8T - nie jestem pewny czy to jest 1.8 Turbo czy TFSI?
Audi A4 B7 z 1.8T
Audi A3 8P z 1.6 lub 1.8T
Skoda Octavia II po Lifcie z 1.6
Golf V luv VI z 1.6
Ford Mondeo MK4 z 2.0
Które z tych aut będzie najlepszym wyborem do 30 tyś zł? I najlepszym wyborem pod gaz, najmniej awaryjnym.
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i

14 Maj 2018, 18:11

rudi0018 napisał(a):Audi A6 C6 z 2.4


Wysokie koszty utrzymania, 2.4 to już nie ten sam silnik co np w c5, nie współpracuje idealnie z lpg

rudi0018 napisał(a):Passat B6 z 1.8T - nie jestem pewny czy to jest 1.8 Turbo czy TFSI?


1.8 TSI, najgorzej

rudi0018 napisał(a):Audi A4 B7 z 1.8T


Chyba najlepszy wybór z tego co podajesz, trzeba tylko przebić się przez masę szrotu na rynku.

rudi0018 napisał(a):Audi A3 8P z 1.6 lub 1.8T


W 8P jest TFSI a nie T. IMO płacić 30k za 1.6 rodem z golfa 3 to pomyłka, nie dałbym więcej niż 17-18 za jakiś super utrzymany egzemplarz

rudi0018 napisał(a):Skoda Octavia II po Lifcie z 1.6


jw. + tandetnie wykonane wnętrze + nuuuuuda

rudi0018 napisał(a):Golf V luv VI z 1.6


jw.

rudi0018 napisał(a):Ford Mondeo MK4 z 2.0


ok, przy lpg licz się z regulacją luzu zaworowego (i ogólnie o instalację trzeba dbać)

rudi0018 napisał(a):Które z tych aut będzie najlepszym wyborem do 30 tyś zł? I najlepszym wyborem pod gaz, najmniej awaryjnym.


Najmniej najgorsze będzie, jak już napisałem wyżej a4, ew mondeo

BTW osobiście kupiłbym Lagunę 3, ew w wersji GT z 2.0T, popatrz też na C5 2.0/140 i S40 2.4/2.5T. Znajdziesz też fajną chądę accord 2.4
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Maj 2018, 18:24

Dziękuję Mordeczko z konkretną odpowiedź.

Jeśli chodzi o A6 nie mam parcia, ponieważ nie zależy mi na tak dużym aucie. Głównie chodzi mi o jakość wykonania tego auta i dobry silnik.

Passat w takim razie odpada totalnie, bo ma same silniki z bezpośrednim wtryskiem.

Wiem właśnie, że z B7 z 1.8T i do tego w sedanie może być problem, a jeśli mógłbyś zerknąć na aukcje czy to na allegro, otomoto, olx z B7 z 1.8T i dać mi 1-2 linki którymi TWoim zdaniem po opisie i zdjęciach warto się zainteresować abym miał punkt odniesienia? Będę mega wdzięczny.

Jeśli chodzi o A3, Octavię i Golf V, to najtańszy z tych aut będzie Golf, do Octavia po FL jest mega droga w 1.6 pod 30k jak nei więcej i do tego jednak słaby silnik do tego auta. A3 też trzyma swoje ceny.

Ok regulacja luzu i dbanie o LPG, ale Twoim zdaniem pasuje LPG pod ten silnik 2.0 145KM czy średnio?

Problem jest w tym, że auta które mi poleciłeś naprawdę mi się średnio podobają. A jeśli mam kupić bo będzie tylko i wyłącznie dobre pod gaz i nie będzie mi się podobać to niestety słabo, Dlatego muszę pójść na kompromis. Uwierz mi, że nie zależy mi na nie wiadomo jakiej mocy, bo przeważnie będę jeździł sam, ewentualnie z dziewczyną, od czasu do czasu w 4-5 osób, a dłuższa trasa np w góry lub nad morze (500-600km w jedną) 2-3 razy do roku. ;)

Jaki silnik w tej lagunie pod LPG? Oglądam aukcje z tą laguną i próbuje się przekonać, ale chyba nie dam rady, nie ma tego czegoś w sobie dla mnie, przód zbyt płaski :D

C5 z zewnątrz podoba mi się naprawdę, ale wnętrze na wielki minus, chodzi o przednią deskę, tragedia :(
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Trzymaj się swojego pasa!
    Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się ...

14 Maj 2018, 18:35

rudi0018 napisał(a):Problem jest w tym, że auta które mi poleciłeś naprawdę mi się średnio podobają.


Ja tam nie wnikam w gusta ale jeśli podoba Ci się Golf V a takie S40 czy accord nie to jest w tym coś dziwnego :mrgreen:

rudi0018 napisał(a):Wiem właśnie, że z B7 z 1.8T i do tego w sedanie może być problem, a jeśli mógłbyś zerknąć na aukcje czy to na allegro, otomoto, olx z B7 z 1.8T i dać mi 1-2 linki którymi TWoim zdaniem po opisie i zdjęciach warto się zainteresować abym miał punkt odniesienia? Będę mega wdzięczny.


Nie jestem ekspertem od ocen po zdjęciach. Popatrz na te zarejestrowane w PL, którymi obecni właściciele jeżdżą już kilka lat.

rudi0018 napisał(a):Ok regulacja luzu i dbanie o LPG, ale Twoim zdaniem pasuje LPG pod ten silnik 2.0 145KM czy średnio?


Każdy silnik zagazujesz, połowa dostępnych na rynku ma podobnie jak ten mechaniczną regulację luzu. Akurat w przypadku mondeo dodatkowym problemem są te ceramiczne gniazda zaworowe - po prostu skład mieszanki musi być dobrze ustawiony żeby to jakoś jeździło i przy okazji nie wypaliło tych gniazd. Większość "fachowców" od lpg ustawi wszystko na postoju i nawet nie odbędzie jazdy próbnej, trzeba po prostu znaleźć kogoś kto nie robi tego na sztukę.

rudi0018 napisał(a):Jaki silnik w tej lagunie pod LPG?


2.0T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Maj 2018, 18:42

Tego Golfa V to bardziej ze względu pod ten silniki 1.6 i jego cenę, ale i tak bym go chyba nie kupił. :D

Oglądam aukcje z tą laguną i próbuje się przekonać, ale chyba nie dam rady, nie ma tego czegoś w sobie dla mnie, przód zbyt płaski :D

C5 z zewnątrz podoba mi się naprawdę, ale wnętrze na wielki minus, chodzi o przednią deskę, tragedia. :( Chyba, że z kolorowym wyświetlaczem, a takich prawie brak.

Ale gdybyś zerknął i polecił mi chociaż jedną sztukę tej B7 za którą Ty byś się przejechał to wielkie dzięki. :)

A do C5 z tym 2.0 gaz będzie bardzo dobrze się sprawował? I jak z osiągami i spalanie gazu przy tak dużym aucie?
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i

16 Maj 2018, 14:06

Panowie Honda Accord też może być.
Ale może być silnik 2.0 do gazu?
VIII nie kupię do 30k zł? LEpiej szukać VII? :)
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i

16 Maj 2018, 14:58

rudi0018 napisał(a):VIII nie kupię do 30k zł?


Polski salon, bezwypadkowe z początku produkcji chodzą po 40 tysięcy, więc nie, nie ma szans na Accorda VIII za te pieniądze.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Maj 2018, 15:04

A jak z tym silnikiem 2.0? Nadaje się pod gaz? Bezawaryjny?
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i