Sedan lub coś w tym stylu do ok £2000/15000zł

20 Sie 2015, 22:49

Jak się domyślacie, to siedzę w UK :) i aktualnie posiadam Forda Focusa i moto. Fordem dziele się z dziewczyną, która też dojeżdża do pracy. W związku, z tym że zbliża się zima, a nie mam zamiaru jeździć zimą na moto, chcę kupić auto dla siebie.

Myślę raczej o czymś większym niż Focus, żeby mieć jedno duże, drugie małe auto. Focus to 1.6 Ztec, 100KM i jeżeli chodzi o przyśpieszenie oraz osiągi jest ok, nie potrzebuje czegoś szybszego.

Ogólnie rzecz biorąc moja jazda to 100 km dziennie, co daje rocznie ok 35k km. Są to głównie drogi bez korków z limitami 90 i 112 km/h, czyli można przyjąć, że trasa.

Targetem są jakieś tani w poruszaniu się sedan, benzyna lub diesel. Szukam ogólnej porady w jakim kierunku szukać, jakich silników unikac, a jakie mogą być ok. Co mnie zje jak coś się posypie itp. Wiem ze w tej cenie oscyluje w okolicach 2002-2005 roku z przebiegami w okolicach 200k km.

Ogólnie przeszły mi przez myśl:
Saab 9-3 II 2.0t
Honda Accord VII 2.0 i-VTEC
Honda Accord VII 2.2 i-CTDi
Skoda Octavia 1.9 TDI - 110KM
Seat Toledo 1.9 TDI - 110KM
Myślałem też stricte o Passacie, ale jakoś mi nie podchodzi buda i do tego VW są dosyć drogie w UK.

Ktoś cos może się wypowiedzi o tych jednostkach z takimi przebiegami, czy może coś innego?

Z góry dzięki za pomoc :ok:
russo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Sie 2015, 23:18

Honda i SAAB to chyba raczej wyższa półka cenowa niż SEAT i Skoda, przynajmniej w PL. Na trasy i taki przebieg raczej polecałbym diesla. Honda 2.2 bardzo trwale auto, jednak ewentualne naprawy są bardzo drogie. W SAAB-ie polecałbym silnik 1.9 TID, świetna konstrukcja FIAT-a, trwała i do tego łatwa i tania w ewentualnych naprawach. Z VAG-ów dla mnie jedynym plusem Skody względem Toledo jest otwierana klapa bagażnika. Poza tym SEAT ładniejszy wygląd, lepsze wyposażenie, lepsze prowadzenie i nie haczy miską olejową o każdy garb w drodze, no i silnik zawsze można łatwo "podkręcić" na 130-135 KM. 200k dla tego silnika to rozgrzewka, sam u siebie mam 285k i cały osprzęt silnika oryginalny i jeszcze spokojnie daje radę. Z VAG-ów poleciłbym jeszcze Audi A4 B6 1.9 TDI 131 KM.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

21 Sie 2015, 12:37

Nie wiedziałem, że ten silnik w Seacie jest taki pancerny. Myślałem, że VW, Skoda i Seat to jest jeden i ten sam TDI i jedyna różnica to buda, wyposażenie, plastiki itp.

Co do różnic między Honda a Seat/Skoda to jest tak, że Honda w dieslu z ok 200k km są w okolicach £2-2.5k a Skoda/Seat tez w tych okolicach przebiegowych to kwota rzędu £1,5-2k. Dlatego brałem pod uwagę oba.

Nie myślałem w ogóle o Audi A4, nie wiem czemu. Przeglądnąłem oferty i też oscyluje w okolicach £2k z przebiegami powyżej 200k. Coś więcej może o tym silniku?

Ktoś coś jeszcze dorzuci?
russo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Sie 2015, 13:19

russo napisał(a):Myślałem, że VW, Skoda i Seat to jest jeden i ten sam TDI i jedyna różnica to buda, wyposażenie, plastiki itp.
Bo tak jest :wink: Oczywiście są różne kody silników ale to nawet w Golfie mogą się trafić o takiej samej mocy a z innym kodem. Niemniej jednak nie są bardziej pancerne te w Seacie. Najtrwalsze są 90 i 110KM na pompie w pierwszym nie zawsze występuje dwumas, w dodatku często jest zwykłe turbo :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Sie 2015, 14:52

Co do starego 1.9 TDI choć na papierze osiągi na papierze wyglądają podobnie to trzeba przyznać, ze wersja 110 KM jeździ dużo lepiej. Jeżeli chodzi o silnik 1.9 TDI 131 KM to mam znajomego, który miał nalatane oryginalnie jakieś 370k i wszystko było ok aż zrobił sobie chipa na 160 KM za 200 zeta pod blokiem u domorosłego tunera :D.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

04 Wrz 2015, 15:35

Chwilę mnie nie było, bo byłem zajęty ze studiami. Ale w wolnej chwili zawęziłem listę do następujących samochodów:

Saab II 1.9 TiD - 120 KM
Toyota Avensis 2.0 D-4D - miałem ten silnik w Rav4 II i w sumie spoko działał
Skoda Octavia 1.9 TDI - 110 KM - jest ich zdecydowanie więcej niż Seatów
VW Passat 1.9 TDI 110 KM - jednak nie sa takie super drogie jak mi sie wydawało wcześniej
Opel/Vauxhall Vectra 1.9 CDTI - 120 KM - super popularny, tym bardziej w mojej okolicy bo mam fabrykę niedaleko

Odrzuciłem Audi gdzyż odnoszę wrażenie ze płaci się z znaczek, Skoda zdecydowanie lepiej doposażona. Buda w sumie nie jest taka straszna.

Przeglądałem kontolnie ceny czeci i wygląda wszystko podobnie.

Najbardziej skłaniam się do Saaba, w moim zakresie gotówkowym idzie dorwać roczniki z okolicy 2005-2006 (wiem nie jezdzi sie rocznikiem) co przekłada się na przebiegi ponizej 200k km. To samo z Vectra tez okolice 2005-2006 wychodzą. Natomiast ciekawa sprawa jest ze Skodą, gdyż w tej cenie są dostępne modele raczej pierszej generacji. Ma ktoś pomysł może czemu?

Ma ktoś może jeszcze jakieś uwagi do tych aut?
russo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mini chłodziarka samochodowa – 1982 rok
    Każdy, kto miał okazję jeździć Toyotą Land Cruiser J200, zauważył, że w schowku ukrytym w podłokietniku między przednimi siedzeniami znajduje się chłodziarka na napoje. Urządzenie to doskonale spełnia swoją funkcję w trasie, ...
    Fotel Alpine
    Legendarna zwinność Alpine wynika z niewielkiej masy auta. Nasi inżynierowie zastosowali tę zasadę przy projektowaniu fotela, dzięki któremu kierowca i maszyna stają się jednością. Ultralekki fotel kubełkowy Siedzenie ...