Sedan (miasto/trasa) do 50 tys. czy taniej?

09 Gru 2019, 22:14

A5 2.0T czy E92 3.0 272km będzie również drogo?
Jestem w kropce na ten moment, nie ma jakiegoś optymalnego rozwiązania?
piotrkowal
Nowicjusz
 
Posty: 23

10 Gru 2019, 00:18

W przypadku Audi lub BMW z tymi silnikami będzie nawet bardzo drogo...
Popatrz na:
Lexus IS250
Honda Accord VIII 2.4
Volvo S60 2.0T
Renault Laguna 2.0T
To trochę rozsądniejsze wybory.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Gru 2019, 10:51

Szukam czegoś ciut mocniejszego i w automacie, jest jeszcze na to szansa?
piotrkowal
Nowicjusz
 
Posty: 23

10 Gru 2019, 11:12

Tak, ale mocniejsze auta będą droższe w serwisie, a ryzyko (kosztownej) awarii będzie wyższe. Możesz poszukać czegoś starszego pokroju Mercedesa W211 lub Volvo S80 II, ale tam wszystko będzie zależeć od stanu w jakim kupisz auto.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Gru 2019, 12:10

Szukam czegoś mniejszego (krótszego). Jeździłem jakiś czas samochodem o długości 4.9m o ile w trasie był to duży komfort to w mieście dość upierdliwe. Siedziałem w Lexusie IS 250 ostatnio, bardzo ciasne auto i jak na takie parametry to 0-100km/h w 9.1s trochę mnie zaskoczyło.

Znalazłem takie coś, trochę już kombinuję..

[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]

I taki wynalazek:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
piotrkowal
Nowicjusz
 
Posty: 23

10 Gru 2019, 12:16

Z tych dwóch Mercedesów bardziej chyba skłaniałbym się ku CLK. Technicznie oparty jest głównie na Mercedesie W203, więc wyjdzie taniej w eksploatacji (chociaż wiadomo, że takie części jak hamulce w V8 będą drogie). 5-biegowy automat raczej bezproblemowy.
W silniku koniecznie przyjrzeć się jak wygląda kwestia rozrządu, czy nie ma wycieków.
Od razu też uprzedzę, że kwestia rozrządu w V8 Mercedesa wygląda różnie, bo MB wprowadzał sukcesywnie zmiany (może być tak, że rozrząd w V8 z 2003 jest inny niż z tego samego modelu w 2002), ale to już trzeba sprawdzać po VIN. Znam jeden warsztat w Warszawie wyspecjalizowany w MB, gdzie na pewno wiedzą co i jak jakby co.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX
    Japoński producent samochodów klasy premium, który wraz z wprowadzeniem w 1989 roku flagowego Lexusa LS podbił segment aut reprezentacyjnych limuzyn, w niespełna dekadę później de facto stworzył kategorię ...

11 Gru 2019, 19:53

Przyznam szczerze, że trochę drogo to wyjdzie montując do tego jeszcze LPG.
Widziałem parę innych ofert w przedziale 30-35k nie wiem jak różnią się stanem technicznym ale reszta wyposażenia taka sama.
Widziałem ofertę, że było coś ostatnio za 38k z pakietem AMG od jakiegoś gościa z forum Mercedesa.
Być może teraz i tak jeszcze nie czas na takie samochody, a pewnie coś więcej się pojawi na wiosnę/lato.
Tak widziałem, że masz w opisie Volvo S60, zacząłem przeglądać oferty i zainteresowałem się dwoma wersjami:

S60 I 2.4 i 20V T5 260KM
S60 I 2.5T i 20V 210KM

Warto w automacie + gazować te jednostki?
Z tego co widzę wypuszczane były do 2010r. więc nie jest to też zła opcja (chyba).
piotrkowal
Nowicjusz
 
Posty: 23

11 Gru 2019, 21:09

Z gazikiem nie będzie problemu.
Jeśli chodzi o automaty w s60 to były montowane 5b i 6b. 6b pojawiły się bodajże w 2005 i wszystko jest z nimi ok. Starsze, 5b skrzynie nie były jakoś spektakularnie trwałe w połączeniu z mocnymi silnikami z turbo i zdarzało im się szarpać - ale to już akurat kwestia eksploatacji/serwisu, miałem s60 2.5T z takim automatem i wszystko było w jak najlepszym porządku.
Generalnie jak to przy kupnie każdego automatu skrzynię przed zakupem trzeba gruntownie sprawdzić bo jest po prostu kosztownym w naprawie elementem.
Uprzedzę również forumowicza nick'iem Pionek, który zaraz się tutaj pojawi zrzędząc i przywołując incydentalne przypadki pękania bloków silnika 2.5T - ten sam słupek był wykorzystywany przez forda. Ze zmienioną głowicą, osprzętem i pewnie jeszcze kilkoma pierdołami był montowany z podniesioną mocą min. do mondeo czy focusa rs. Pojawiają się w internetach nieliczne przypadki, gdzie, przy zwykle podkręconym programem i pałowanym silniku (bo kto kupuje takiego focusa rs do jazdy po zakupy?) pękały tuleje. Przy 2.4 nie ma się do czego przyczepić (choć te tuleje w 2,5 to i tak mocno naciągane :mrgreen: )
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Gru 2019, 21:37

założe się że wsiądziesz to volvo z 2.5T i jedak Ci się odechce :ok: na papierku wygląda to dużo lepiej a w rzeczywistości.... no cóż przejedz się i sprawdz sam
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Gru 2019, 21:58

Kao, to już zależy czego wymagasz od auta segmentu d. Jeśli mocnego walnięcia jak w sportowym aucie to rzeczywiście średnio. S60 to auto "zrównoważone" i zastosowane tam "soft turbo" ma na celu wygładzenie krzywej momentu/mocy. Po prostu jedziesz szybko ale przyspieszasz względnie liniowo, bez nagłego pierd***** jak to np, w niektórych dieslach bywa. Trochę bardziej agresywną charakterystykę ma silnik 2.3
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Gru 2019, 22:43

Kao napisał(a):założe się że wsiądziesz to volvo z 2.5T i jedak Ci się odechce na papierku wygląda to dużo lepiej a w rzeczywistości.... no cóż przejedz się i sprawdz sam

Otóż to... 2,0T w Passacie albo A4 leci dużo lepiej a tylko 4 gary.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Gru 2019, 22:54

Pionek napisał(a):Otóż to... 2,0T w Passacie albo A4 leci dużo lepiej a tylko 4 gary.

I słuszna uwaga... :D taka w deche... a jak jedzie Twój 1,4tsi :D :?: :idea:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Gru 2019, 23:01

Szybki, najlepszym wyjściem w tej sytuacji jest ignorancja
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Gru 2019, 23:34

Kao napisał(a):Szybki, najlepszym wyjściem w tej sytuacji jest ignorancja

Zapomniałem się a wieczór taki długi :ok:
Ale ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Gru 2019, 23:42

Jeśli chcesz coś co fajnie jeździ to 2.4 T5 + manual. LPG znosi Volvo bardzo dobrze.
W tym silniku można jeszcze trochę podnieść moc.
Jeśli chcesz automat to w trasie ok, ale do dynamicznej jazdy gdzieś w mieście to tak średnio. Te skrzynie raczej nie lubią dynamicznej jazdy i będą niezadowalające zmieniać biegi (są zamulone).

S60 fajne autko, ale to zupełnie inna klasa niż np.Mercedes W211. Nie ma porównania.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002