Sedan w benzynie - 40 / 45 tys. zł

23 Lis 2016, 15:58

Witam wszystkich forumowiczów. Noszę się z zamiarem zakupu nowego samochodu - musi to być sedan / liftback z silnikiem benzynowym ( LPG również wchodzi w grę ). Cena w jakiej chciałbym się zmieścić to ok. 40 - 45 tys. zł. Obecnie użytkuję BMW E46 z 2001 r. z silnikiem 3.0 benzyna + LPG. Autko sprawuje się super ale czas na coś nowszego. Jeżdżę 80% po mieście, bez korków. 2 razy na rok wypad na wczasy, trasa ok 1000 km. Zastanawiam się nad kilkoma modelami:
1. VW Passat CC - 1.8 tsi
2. Mazda 6 II
3. Honda Accord VIII
4. BMW E90 - silnik R6 najlepiej z gazem
5.BMW E60 - j/w
6. Peugeot 508
7. Ford Mondeo MK IV - 2.0 145 km
8. Audi A4 B8 - silnik jak w CC
9. Skoda Superb II - j/w
Wszystkie w/w samochody podobają mi się z wyglądu ale najbardziej chciałbym usłyszeć opinie o samochodach grupy VW tj CC / A4 / Superb. Czytałem opinie na temat usterek i takie moje pytanie - Czy po ewentualnym zakupie od razu wymieniać cały rozrząd czy sam nieszczęsny napinacz ? Pompę wody ? Jakiego oznaczenia silnika najlepiej szukać - BZB czy CDAA ?
matss26
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 01 06 1990
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

23 Lis 2016, 16:45

Przy silnikach TSI odpada LPG. Nie wiem co Tobą kieruje przy wyborze auta, ale kupno czegoś co nie wyróżnia się niczym szczególnym (superb, a4, passat - chociaż ten jakoś w miarę wygląda) z silnikiem podwyższonego ryzyka jest dla mnie troszkę głupie. Ceny (z uwagi na kult vw) często z kosmosu a nie idzie za nimi ani jakość ani trwałość. WTF?
Mazda 6 II spoko, fajne silniki 20, 2.5. Problemem jest, niestety, korozja. Jeśli nie masz garażu to chyba bym odpuścił
Accord ok
e90 również ok, ale koszty większe niż przy pozostałych
e60, odpuściłbym, za dużo na rynku rupieci i niedoinwestowanych egzemplarzy, koszty serwisowania najwyższe spośród wrzuconych modeli
508, benzyniak thp z tego co kojarzę nie jest szczególnie polecany
mondeo ok, ale jeśli LPG to nie po kosztach i u kogoś naprawdę ogarniętego

Od siebie dorzucę:
- Laguna mk3, 2.0/2.0T
- C5 III, 2.0, na zawieszeniu hydro sztos
- AR 159 tbi (tutaj jak w vw silnik nie jest super-bezobsługowy i ma jakieś swoje fochy, ale autko o wiele ciekawsze, wyrwiesz coś z 2010/11 z pewnym przebiegiem i historią)
- Lex is250, chyba najlepsza opcja, ale może brakować trochę siana
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lis 2016, 19:08

1,8 TSI to badziewie trwałościowe - szkoda się nad tym pochylać.
Tutaj wyszukaj swoje modele:
podsumowanie-i-spis-modeli-koszty-utrzymania-vt96514.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lis 2016, 15:32

Przede wszystkim wygląd, samochód musi mi się podobać. Zaryzykowałem kupując moje obecny BMW z takim silnikiem chodź wiele osób mi odradzało, że za duży i w ogóle drogi w eksploatacji, Nie żałuję ponieważ z silnikiem nic się nie dzieje, jedynie trochę walczyłem z układem chłodzenia ale to norma w tych modelach. Też się boję tego silnika TSI i w ogóle każdego wynalazku związanego z downisizingiem ale akurat CC cholernie mi się podoba. Z twoich wypowiedzi pozostaje mi wybór pomiędzy
1. BMW E 90 - po lifcie ? z jakim silnikiem ?
2. Accord - tu chyba 2.0 156 km ?
3. Mondeo MK 4
4. Citroen C5 - zdarzają się poważne awarie hydropneumatyki ? jakil silnik w tym modelu i czy nie jest ten sam co w 508 ?
matss26
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 01 06 1990
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Lis 2016, 15:46

matss26 napisał(a):1. BMW E 90 - po lifcie ? z jakim silnikiem ?

Tu jest problem, bo diesel psujacki, a benzyniaki mają wtrysk bezpośredni słabej jakości. Jakby tego było mało rozrząd od strony skrzyni biegów, a w dieslu koło zębate zintegrowane z wałem korbowym.

matss26 napisał(a):2. Accord - tu chyba 2.0 156 km ?

2,4 też ok

matss26 napisał(a):4. Citroen C5 - zdarzają się poważne awarie hydropneumatyki ? jakil silnik w tym modelu i czy nie jest ten sam co w 508 ?

ten sam nieudany 1,6 THP. Jak już to celuj w 2,0
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010