Sedan z pazurkiem do 20k

19 Gru 2017, 19:19

Witam, jako, że będę jeździł do pracy teraz w 3/4 to potrzeba jest (i chęć :roll: ) zmiany auta, obecnie jeżdżę hondą civic VI b16a2(@168KM) obecnie jeżdżę na PB95, ale obecnie z wyliczeń mi wychodzi, że będę robił 15-20k km rocznie, więc auto musi dobrze znosić gaz.
Pierwsza myśl audi s4 b5, ale poczytałem i odrzuciłem z racji kosztów utrzymiania...
Obecnie moje typy(celuje w segment C/D)
to volvo s40/s60(fajny wygląd, dobre ceny, wygodny i stosunkowo niskie OC) dokładnie T5 bo s60 R nie dostane w tym budżecie
mondeo III ST220
a4 b6 1.8t w quattro i pomodować troszkę, ale stan tych aut mnie przeraża
Passat b5 FL 2.8 V6
Merc w203
Fajnie jakby miało napęd 4x4, ale to tylko dodatek poruszać będę się w stosunku 30 :70 miasto-trasa.
Liczę na pomoc w wyborze auta z wybranych przeze mnie, a może coś ciekawego w tym budżecie pominąłem.
Eclat
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 02 2015
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Gru 2017, 19:32

Eclat napisał(a): volvo s40/s60(fajny wygląd, dobre ceny, wygodny i stosunkowo niskie OC) dokładnie T5 bo s60 R nie dostane w tym budżecie


Spoko, każdy silnik będzie ok (uwaga na przekładane angliki - głównie z 2.0T). Zwróć uwagę na 2.5T/210 - ma max moment od 1500 obr więc przyjemniej do codziennej jazdy

Eclat napisał(a):mondeo III ST220


też spoko

Eclat napisał(a):a4 b6 1.8t w quattro i pomodować troszkę, ale stan tych aut mnie przeraża


Właśnie, stan :mrgreen:

Eclat napisał(a):Passat b5 FL 2.8 V6


Bardzo słaby stosunek osiągi/spalanie, często spotykane wycieki z silnika

Eclat napisał(a):Merc w203


Też spoko ale tak samo jak w przypadku audi - nie będzie łatwo znaleźć coś zadbanego (a do tego dochodzi problem korozji)



Zerknij na saab'a 9-3 i vectrę c
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Gru 2017, 19:48

vectra C niezbyt mi się podoba, a dodatkowo 2.0T ma słabe osiągi, dodatkowo niezbyt wizualnie mi się podoba :(
jeżeli chodzi o saab'a 9-3 to myślałem, że to ideał, ale zrezygnowałem z niego jak dowiedziałem się o problemach z wymianą audio(światłowody) strasznie mnie to boli :(
Eclat
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 02 2015
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Gru 2017, 19:58

Po fl jest już normalne podłączenie, btw to już temat przewałkowany setki razy

Eclat napisał(a): dodatkowo 2.0T ma słabe osiągi


Buuum
2.0T to silnik właśnie z saab'a
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Gru 2017, 00:04

Ja tutaj czegoś nie rozumiem, zastanawiasz się nad zakupem S4 B5 które ma osiągi jak M3 E46

a potem wstawiasz zwykłe auta klasy średniej z turbo gdzie A4 1,8T praktycznie jedzie słabo w stosunku do Volvo 210 konnego czy St220

Poza tym boisz się o stan A4 1,8T a Mondeo ST to co na ryby ktoś kupuje czy taksówkarz? no to nie jest TDDI także stan może być różny.

Jak dla mnie to tylko Mondeo ST albo Volvo to które poleca Invi, A4 bez 200 koni nie pojedzie a trochę po kieszeni uderzy modzenie, bo tak zaraz takich mocy nie wyciśniesz.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2017, 00:20

Pionek napisał(a): A4 bez 200 koni nie pojedzie a trochę po kieszeni uderzy modzenie, bo tak zaraz takich mocy nie wyciśniesz


Pod warunkiem, że motor i inne podzespoły są sprawne na dodatek. Nie ma co snuć planów o tuningu, bo potem wyjdzie że ten mityczny motor wyciąga 100 koni.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TOP 5 - trendy w projektowaniu współczesnych miast
    Współczesne miasta podlegają nieustannym zmianom, a projektanci miejskiej infrastruktury muszą za nimi nadążać. Mieszkańcy oczekują tworzenia przyjaznych miejsc sprzyjających zdrowiu i dobremu samopoczuciu, a równie ...

20 Gru 2017, 00:31

Pionek napisał(a):Ja tutaj czegoś nie rozumiem, zastanawiasz się nad zakupem S4 B5 które ma osiągi jak M3 E46

a potem wstawiasz zwykłe auta klasy średniej z turbo

No przecież napisał że zrezygnował z S-ki ze względu na koszty utrzymania a chyba nie sądzisz że Volvo czy 1.8T będzie takie samo w utrzymaniu?

Invi zastanawiam się czy chodź trochę pojeździłeś autem z tym silnikiem, mówisz że słabe osiągi w stosunku do spalania? Tak się składa że miałem ten silnik z tym że w garbatej, dla mnie na auto z tą masą to już fajnie jedzie spokojnie łyknie te Volvo z 2.0T jak i to audi z 1.8T (mówię o serii) jedynie ST może powalczyć, mówisz o spalaniu? Średnio spalała mi 13 litrów gazu gdzie wcale jej nie glaskałem to dużo ? Proszę Cię, 2.0T spala 5? No sprawa elestyczności jazdy w V6 a R4 chyba nie muszę rozwijać tematu. Jedynie plus turbo jest taki że można coś pociągnąć.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Gru 2017, 09:16

Kao napisał(a):Invi zastanawiam się czy chodź trochę pojeździłeś autem z tym silnikiem, mówisz że słabe osiągi w stosunku do spalania?


A6C5 2.8 quattro z automatem, jeździłem przez tydzień, poza miastem/niewielkie miasto 50/50, średnio 16-17lpg.
Sorry, ale w przypadku passata autocentrum podpowiada 11,6-13,4
Dla przykładu s60 2.0T/180ps średnio 10,4 (swoją drogą w s60 żadnego r4 nie było, wszystkie silniki to r5)

2.8 max moment 280nm przy 3200 obr
2.0T max moment 240nm od 1800 obr

Może i na 1/4 taki passat byłby szybszy ale na co dzień, w użytkowym zakresie obrotów będzie słabszy. Dorzuć do tego te 2-3 litry na 100 mniej
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Gru 2017, 10:20

Zgadzam się że przy quattro w automacie spalanie jest nieco wyższe ale skoro średnio Ci palił 17 to chyba czas pomyśleć o tym że coś jest nie tak. Widzisz nawet sugerując się tabelkami z AutoCentrum nie wychodzi dużo wiec nie opowiadaj takich głupot że mało mocy w stosunku do spalania bo tak to moze być w stosunku do jakiegoś Clio bo pali 7 lub nawet mojego Jeepa który benzy ssie ok 20 a w ogole nie jedzie lub e39 2.0 ktore pali prawie tyle co te 2.8 V6 a też nie jedzie.
Autorze a powiedz po co Ci quattro do miasta? Przecież dla Ciebie w przypadku quattro są tylko same minusy. Plusy widzę tylko 2:
-Pewniejsza jazda w zakrętach
-zimą kręcenie bączków na parkingu lidla.
Potem już masz tylko same minusy wyzsze spalanie, wyższe koszta eksploatacji, słabsze osiągi (bo to że rwie z 4 butów nie oznacza że jest szybsza). Nie ma sensu według mnie. Miałem kiedyś dwie a6c4 2.5 TDI ,jedną była quattro także mam porównanie i głośno to mówię że nie ma czym się podniecać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Gru 2017, 14:57

Wśród moich znajomych którzy mieli 2,8 V6 VAGa raczej są kiepskie notowania co do tego silnika, zresztą nie spełnia on podstawowego jak dla mnie warunku czyli bezawaryjności. I żeby nie było porównuję go nissanowego vq z maximy a33 i camrowego 1mz.

Ostatni taki okaz szczęścia mój dobry kolega sprzedał miesiąc temu i dopiero teraz się przyznał że w ciągu 8 lat na łatanie wycieków oleju swojej a4ki wydał połowę jej obecnej wartości a i tak już znowu coś zaczynało się dziać.
Do tego jeszcze kolega miał wersję a4b5 quatro więc z osiągami też było miernie co zresztą jest podkreślane przy tej opcji napędowej.

Do tego przez kilka tygodni zajmowałem się sprzedażą a4b5 3,0 V6 i to już dla mnie jest prawdziwa siara dla VAGa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Gru 2017, 16:50

szybki napisał(a):Do tego przez kilka tygodni zajmowałem się sprzedażą a4b5 3,0 V6 i to już dla mnie jest prawdziwa siara dla VAGa.


Nie chodzi Ci przypadkiem o A4 B6? Nie słyszałem, żeby we wcześniejszej generacji było 3.0 V6.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Gru 2017, 16:51

Dokładnie w A4 B5 nie było 3,0 V6 :)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

20 Gru 2017, 17:08

Sorki pomyliłem literki a4b6 :) ciekawostką była torba z cewkami zapł. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Gru 2017, 03:30

Witam Panowie ponownie, przepraszam za długi brak odpowiedzi. Co myślicie o bmw e46 fakt faktem jest to auto w Polsce budzące mieszane uczucia( a jest to moje młodociane marzenie) a tak oglądając mógłbym kupić 330i, a na pewno 325i w sedanie( przed lift/początek polifcie).
Eclat
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 02 2015
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Gru 2017, 18:34

Co nooo chłopaki ci napiszą ze będziesz miał wydatki. Ze same zajazdy w ogłoszeniach. Ze ładne kosztuje 40tysiecy. Ze w ogóle to przepłacasz za znaczek. I najlepiej żebyś kupił lexusa albo jakiegoś innego śmietnika z Francji.

Szybki oczywiście ze swoją mitologia, oj chłopie znam taki silnik z superba który przeleciał 700kkm i miał wymieniany tylko olej. W trasie przy 200kmh 3500rpm, niskie spalanie i nawet jechał. Pancerny stary czołg, tylko wycieki trzeba było załatać. A okazała się to pierdoła jakieś gumki w bloku za kilka zł sztuka. Ale trzeba się znać żeby to znaleźć:). Według danych technicznych taki passat 2.8 jest szybszy niż wasze ukochane mondeo 2.5t hehe. Masakra z tymi waszymi wynalazkami. Słuchaj inbi przy codziennej eksploatacji to nawet 1.9tdi 130km będzie przyjemniejszy w jezdzie niż to 2.0t bo ma 300nm tylko co z tego?wolalbys tdi? Guzik tam. Nazwijcie się forum nienawiści do vag pasuje idealnie.

Ps. E46 to fantastyczny samochód. Bierz z 2.8 na 2vanosach. Jakos jedzie, super brzmi i ma niska utratę wartości, a czesci dostajesz w każdej w hurtowni od ręki. A nie jak w tych japońskich parchach gdzieś tam w internecie szukac, prosić się czekać pol miesiąca na paczkę a finalnie przychodzi podróba albo jakieś gowno hehe. Pozdro
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek
 
cron