Segment C/D - kwota ~40 tys. - Benzyna/Benzyna+LPG/Diesel? - dylemat

13 Kwi 2017, 13:33

Witam,
Od pewnego czasu noszę się z zamiarem zakupu samochodu. Niezliczona ilość przeczytanych wątków, porad, testów, a wciąż mam problem co do ostatecznego wyboru. Mój największy dylemat to kwestia rodzaju paliwa. Postaram się w kilku punktach opisać swoje spostrzeżenia, wymagania jak i podstawowe informacje:

1. Informacje:
- budżet: chciałbym wydać około 40 tysięcy, lecz jeśli będzie warto to mogę zwiększyć niec budżet
- roczny przebieg: minimalnie 18 tys., realnie pewnie uzbiera się około 20 tys. km
- dzienny dojazd do pracy 73 km (łącznie w dwie strony), z czego 60 km pokonuję autostradą
- zdecydowana większość samochodów z segmentu C podoba mi się w wersji nadwozia sedan
- auto jeśli ma być kupowane w Polsce to tylko od osoby prywatnej/autoryzowanego salonu; rozważam również sprowadzenie samochodu z Niemiec (w tym przypadku silnik o pojemności nie większej niż 2000 cm^3)

2. Wymagania:
- mocniejszy, dynamiczny silnik, powiedzmy o mocy [/b]>140 KM[/b] (choć jak wiadomo, wartość ta ma czasami drugorzędne znaczenie)
- zależy mi na tym, żeby przy w miarę stałej, autostradowej prędkości 130 - 150 km/h spalanie nie przekraczało ~8 litrów na 100 km w przypadku silnika benzynowego, dla diesla wartość ta powinna być znacznie niższa
- tempomat - niezbędny
- wersja wyposażenia - tutaj nie mam jakichś wielkich wymagań, z takich rzeczy to fajnie gdyby była klima automatyczna, niezłe nagłośnienie i wejście USB. Dodatkowo odpada tapicerka w całości pokryta skórą oraz jasne wykończenie wnętrza (białe, kremowe itd., bardziej podatne na zabrudzenia)
- rocznik - wiem, że nie jest to kryterium decydujące, ale dobrze by było, gdyby nie było starsze niż 7 - 8 lat
- przebieg - przy takiej kwocie przeznaczonej na auto, myślę że <150 tysięcy km, chociaż wiadomo, że w przypadku diesle'a warunek ten będzie ciężko osiągnąć
- bagażnik nie musi być jakiś super duży, ale myśląc przyszłościowo powinien do niego wejść bez problemu wózek dziecięcy

Mimo pokonywanych odległości i typu trasy nie jestem jakoś przekonany do diesli - artykuły umieszczone min. tutaj na forum dodatkowo mnie zniechęciły. Dlatego też najchętniej celowałbym w benzynę lub ewentualnie w silnik, który dobrze znosi instalację gazową.
Ostatnio, moją uwagę przykuł Ford Focus Mk3 z silnikiem 1.5T EcoBoost. Pytanie jak z wytrzymałością tego układu? Wiadomo, że starsze konstrukcje są pewniejsze i bardziej sprawdzone, ale spalanie

3. Samochody, które na chwilę obecną biorę najmocniej pod uwagę:
- Ford Focus Mk3 - silnik benzynowy 1.5T 150 KM - najbardziej wizualnie podoba mi się wersja sedan (niestety niska dostępność), chociaż kombi byłoby chyba bardziej praktyczne
- Ford Mondeo Mk4 - silnik benzynowy 1.6T 160 KM - tutaj sedan/hatchback, kombi wydaje mi się już aż za duże; w wersji z tym silnikiem raczej nieosiągalna w kwocie około 40 tysięcy
- Opel Astra J - silnik benzynowy 1.4T 140 KM - kombi - najlepiej z fabrycznym LPG

Odbiegając od powyższych przykładów, wcześniej dość mocno byłem nastawiony na zakup Mazdy 6 GH. W tym przypadku jednak w grę wchodziłaby tylko wersja 147-konna przed liftem i zamontowanie instalacji LPG (a co do współpracy gazu z tym silnikiem też można znaleźć bardzo skrajne opinie).
Ciekawą opcją wydaje się również Citroen C5 III z silnikiem diesla 2.0 HDi 140KM/163KM. Benzynowa jednostka 1.6 THP jest z góry do dołu krytykowana, więc od razu ją odrzucam. W przypadku Citroena martwi mnie jednak szybki spadek wartości, co przy sprzedaży auta za powiedzmy 4 - 5 lat stanowiłoby problem.

Jestem otwarty na wszelkie propozycje, sugestie i porady, jak i krytykę, ponieważ pewnie znajdą się rzeczy w moim podejściu do tematu, które warto byłoby jeszcze raz przemyśleć.
Arnate
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 28 07 2009
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

13 Kwi 2017, 14:03

A właśnie coś świeżego, zerknij tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 8&t=198854
Niestety auto trzeba sprawdzić zawsze - "samemu".
W Polsce / Niemczech - baz ubezpieczeniowych nie ma. Swego czasu sporo oglądałem tych filmików:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


i powiem Tobie, że sporo jest aut w niemieckich ASO, które miały robione / lakierowane elementy ... a chłopaki ... nie wiem, ale chyba takim przeświadczeniem zawsze się kierowali, że jak z Niemiec, to tylko lakierowanie i nic poważnego. Ot co - sprawdzili miernikiem, wychodziło, że coś było robione ... i kupowali.
Ewentualnie od 1-go właściciela w PL, co by trochę minimalizowało ryzyko, ale tylko jak są 100% dowody na to, że to naprawdę 1-y właściciel.
A taka śmieszna sprawa - bo w Danii auto od 1-go właściciela można wyrwać w naprawdę w fajnej cenie (bo kilku latach utrata wartości już tak w oczy nie kłuje, jak np. po 2-3). A jak ktoś kupił 2-3 lata temu od handlarza (z gwarancją, w wyższej cenie) i sprzedaje po takim okresie, to zapłacił sporo, i też nie za bardzo chce sprzedawać w jakieś przystępnej cenie.
A w Polsce odwrotnie, auto od 1-go właściciela to rarytas.

Mogę Tobie polecić ten Miernik lakieru GL-6XL
tomekdk
 

13 Kwi 2017, 14:13

tomekdk napisał(a):W przypadku Citroena martwi mnie jednak szybki spadek wartości, co przy sprzedaży auta za powiedzmy 4 - 5 lat stanowiłoby problem.

W ciągu 5-ciu lat wydasz na eksploatację ponad 50tys pln, więc czy auto straci 20tys, czy 15tys na wartości nie ma takiego znaczenia jak wygoda i komfort podróżowania.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Kwi 2017, 14:23

tomekdk napisał(a):A właśnie coś świeżego, zerknij tutaj:
Niestety auto trzeba sprawdzić zawsze - "samemu".


Jest to trochę przerażające, a zarazem smutne. Niestety, co do niczego nie można mieć dzisiaj pewności.

tomekdk napisał(a):A taka śmieszna sprawa - bo w Danii auto od 1-go właściciela można wyrwać w naprawdę w fajnej cenie (bo kilku latach utrata wartości już tak w oczy nie kłuje, jak np. po 2-3).


Tylko jak wyglądają koszty sprowadzenia i zarejestrowania auta z Danii?

tomekdk napisał(a):Mogę Tobie polecić ten


Gdybym zdecydował się na auto z Niemiec, to mam kontakt do osoby, z którą mógłbym pojechać lawetą, posprawdzać wszystko i przywieźć samochód do kraju.
Arnate
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 28 07 2009
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

13 Kwi 2017, 14:47

Niestety auta z Danii nie kupisz bezpośrednio (trzeba być obywatelem duńskim by móc eksportować), bo reguły gry są trochę inne. Na eksport ktoś spoza Danii może kupić auto z duńskiego komisu eksportującego. Ceny są chyba jedne z lepszych w UE, wszystko dlatego, że auta w Danii są średnio 2 x droższe niż w Niemczech / Polsce i łatwiej negocjować cenę (od osoby prywatnej), a też kwoty są spore, dlatego ludzie kupują głównie z salonu z używanymi / z gwarancją, i nie ma za bardzo popytu na auta z rynku prywatnego.
Tutaj jest największy komis eksportujący:
http://www.bilbasen.dk/find-en-forhandler/bilforhandler-engros-biler-danmark-aps-id10858?SortBy=price&SortOrder=asc
i z takich źródeł zaopatrują się polscy handlarze. Auta trochę "no name", ale oferty ciekawe.
Niestety nie wiem jak się ma sprawa z podatkiem, bo w tych ogłoszeniach jest napisane:
"THIS CAR IS ONLY TO BE SOLD FOR EXPORT, AND IS WITHOUT ANY TAX OR VAT"
Jak wpiszesz w otomoto "Kraj pochodzenia - Dania" to będzie sporo Mazd. Plus, że takie auto można sprawdzić w bazach danych, zobacz sobie w mojej stopce ... auto z Niemiec = przebiegu w 100% nie będziesz pewny, chyba, że będzie jakaś dobra historia z ASO.
Niestety drugie źródło polskich handlarzy to:
http://www.autolager.dk/biler/export-biler/
ale informacje nt. takich aut są w systemie.
Możesz też poszukać duńskich komisów eksportujących na mobile.de:
https://www.google.dk/search?q=www.mobile.de+pl&oq=www.mobile.de+pl&aqs=chrome..69i57j0l5.462j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
wpisując kraj - Dania, wszystkie oferty są właśnie z komisów eksportujących.
Koszty zarejestrowania - wszystko to samo jak w przypadku Niemiec, tablice eksportowe są nawet tańsze, bo kosztują 100 koron na dzień, czyli ok. 60zł, max. na 5 dni.

Z drugiej strony - do Niemiec bliżej. A nie wiem czy wiesz, Mazda od 2006 roku prowadzi elektroniczną książkę serwisową:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=150511&f=92
także 6-tka od Niemca, który serwisował auto i jest pełna historia (pewny przebieg) to też ciekawa sprawa. Tylko takie oferty to ... zawsze najlepiej mieć kogoś na miejscu.
A w Polsce najbliżej. Może jak chcesz pewniaka to minimalizując ryzyko nastaw się na oferty od 1-go właściciela, kraj pochodzenia - Polska, informacje z ASO żeby były kompletne, jest jeszcze forum http://www.bez-wypadkowe.net, gdzie są osoby, które mają dostęp do baz danych ubezpieczycieli i ASO.
tomekdk
 

13 Kwi 2017, 18:01

Laguna III z 2,0 dci. :)
Poczytaj ,poanalizuj sobie, zastanów się. :yes:
Auto kompletne ,wyposażone, silnik trwały na łańcuchu ,ekonomiczny, bezawaryjny po którym inne cywilne diesle "uznanych marek" mogą "zamiatać podłogę".
Jest w 3 wariantach mocy 130,150,170 KM. wszystkie wersje są świetne. jeździłem 130-stką i naprawdę...mocy nie brakowało. :)

Moim zdaniem to lepszy wybór niż zagazowywanie aut z bezpośrednim wtryskiem ,wyżyłowanych mocą z małej pojemności.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Limuzyna Audi A8 L extended
    Życzenie klienta jest priorytetem dla czterech pierścieni, nawet wtedy gdy wymagania wydają się niezwykłe. Przykładem takiego podejścia jest przygotowanie specjalnej wersji Audi A8. Na zamówienie jednego z europejskich ...

13 Kwi 2017, 18:34

2.0 HDi w C5 też bardzo dobry silnik, ale przy 20000km rocznie ja bym się zastanawiał.
Różnica w spalaniu / tańszym paliwie to będzie ok.20- 25% (niektóre diesle mają niezłą masę, a np. Mazda 6 GH z silnikiem benzynowym i 1300kg masą przy nich to piórko), czyli przy 20000km rocznie mamy oszczędność ok. 400l benzyny, czyli równowartość 1600zł rocznie. Dużo, mało? - dla mnie kwota ta, w porównaniu z ryzykiem zakupu używanego diesla (dpf, wtryskiwacze, turbina, dwumasa) jest niska, i bym w diesla nie wchodził.
A w tym budżecie Mazdę 6 GH 2.0 można by dostać z roku 2010 i przebiegiem ok. 80000km, co oczywiście miałoby mieć odwzorowanie w bardzo dobrym stanie technicznym (auto z takim przebiegiem musi jeździć jak nowe - żadnych luzów, stuków, puków, inaczej coś jest nie tak).

P.S. sprowadzając auto np. z Niemiec i kupując tam rocznik np. 2010 obowiązkowo sprawdź po VIN-ie datę produkcji, żeby się nie okazało, że w Niemczech kupiłeś rocznik "2010" (tam się liczy data 1-j rejestracji) a w Polsce auto będzie zarejestrowane jako rocznik "2008" (w Polsce liczy się data produkcji).
tomekdk
 

23 Cze 2017, 13:09

Odświeżę temat, ponieważ z przyczyn zdrowotnych moje poszukiwania samochodu były na dłuższy czas zawieszone. Wciąż nie mam pełnego zdecydowania co do konkretnej marki i modelu. Oglądałem w międzyczasie 140-konne Mondeo, które zrobiło na mnie pozytywne wrażenie. Po sprawdzeniu stanu auta w ASO niestety byłem jednak zmuszony zrezygnować.
Ostatnio natomiast moją uwagę przykuł Hyundai i40 w wersji kombi/wagon (realnie kwotowo rocznik koło 2011 - 2012). W największej liczbie ofert przejawia się wersja z silnikiem diesla 1.7. Jak wygląda sprawa z kosztami utrzymania/awaryjnością tego samochodu?
Arnate
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 28 07 2009
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

23 Cze 2017, 15:13

Ciężko coś o tym i40 powiedzieć z doświadczenia ,bo go nie ma... :)
Samo auto jest ładne i nikt raczej nie narzeka. Musisz mieć wkalkulowaną utratę wartości tego auta. Moim zdaniem ...silnik za słaby do tego auta.
Poza tym jeśli chcesz dużego diesla kombi ,to czasem czy nie lepiej brać pod uwagę automatu. Dlaczego? Spokojnie...Na pierwszy rzut oka to głupia propozycja ale jak już się dowiemy ile tys. zł. kosztuje wymiana w manualu sprzęgła z dwumasą (gdzie tych rzeczy w automacie po prostu nie ma) ,to już myśl taka głupia nie jest. :yes: przeto...wracam do laguny III z 2,0 dci gdzie oprócz samych zalet tego auta ,jest jeszcze super sprawna i bezawaryjna skrzynia w automacie.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Cze 2017, 09:43

Z tego co czytałem były przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą w dieslu 1,7, dlatego warto mieć auto z ważną gwarancją (5 lat). W sumie tyle z poważnych usterek.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Kwi 2018, 08:12

Odświeżę temat, ponieważ może ktoś ma obecnie podobny dylemat, jak ja rok temu. Obejrzałem wtedy jeszcze kilka samochodów i ostatecznie, pod koniec czerwca, wybór padł na Opla Astrę J Sports Tourer z silnikiem 1.4T (rocznik 2013). Na benzynie auto sprawowało się bardzo dobrze i spalanie nie było wygórowane (przejechane około 8k km). Jednak po czasie dokonałem kalkulacji i uznałem, że przy niemałych przebiegach przesiadka na zasilanie LPG i tak mi się opłaci. Pod koniec października zamontowałem instalację STAG (ogromny plus jak dla mnie to duży zbiornik Bormech 67l - zasięg ~600 km). Od tego czasu przejechałem już ponad 10 tysięcy km i wszystko działa jak należy. Spalanie gazu kształtuje się na poziomie ok. 9,4l/100 km. Co do samego auta - ogólnie jestem bardzo zadowolony. Mimo dość sporej masy auto samochód się dobrze, gdy jest potrzeba bardziej gwałtownie przyspieszyć. Duży bagażnik, wygodne fotele to dodatkowe zalety.
Tak więc bazując na moim dotychczasowym doświadczeniu z Astrą, mogę szczerze polecić zakup tego modelu.
Arnate
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 28 07 2009
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

20 Kwi 2018, 22:40

A jak z wygodą na przednich fotelach??Plecy nie bolą?? Ja jeżdżąc Astrami (oprócz "jedynki") stale spotykałem się z tym samym problemem w czasie dłuższych podróży.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Maj 2018, 11:01

artur73 wybacz za odpowiedź po takim czasie. Według mnie poziom wygody jest na wysokim poziomie, szczególnie na fotelu kierowcy, który ma 6-cio kierunkową regulację + elektryczną regulację odcinka lędźwiowego. Nie robiłem póki co dłuższych podróży niż ~500 km ciągiem, ale myślę, że to już całkiem dobry odcinek testowy.
Pozostając w temacie foteli to minusem jest na pewno niezbyt dużo miejsca na nogi na tylnej kanapie (szczególnie, gdy ktoś o moim wzroście - 196 cm - usiądzie z przodu).
Arnate
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 28 07 2009
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

21 Maj 2018, 11:16

Arnate napisał(a):Według mnie poziom wygody jest na wysokim poziomie, szczególnie na fotelu kierowcy, który ma 6-cio kierunkową regulację + elektryczną regulację odcinka lędźwiowego.


Czyli masz jakąś wyższą wersję, a podstawowy fotel może być tak samo beznadziejny jak w poprzednich generacjach.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Maj 2018, 11:43

Całkiem możliwe, że w podstawowej wersji tak jest - nie miałem okazji sprawdzić. Mi udało się trafić na bardzo fajną wersję wyposażenia:

Segment C/D - kwota ~40 tys. - Benzyna/Benzyna+LPG/Diesel? - dylemat
Arnate
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 28 07 2009
Przebieg/rok: 22tys. km
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013