Cześć wszystkim,
Planuję zakup samochodu, poniżej opisuję swoje wyjściowe założenia:
- 5-drzwiowy hatchback
- segment C
- koniecznie LPG
- 7, do 8 tys. zł
- wyposażenie: ABS, elektryczne szyby i klimatyzacja
Silnik - samochód nie musi być szybki, ale dobrze byłoby gdyby dawał radę na autostradzie i nie był niebezpiecznie wolny.
LPG - czy w tej cenie w ogóle jest sens w kupowaniu tańszego samochodu bez lpg (czyli pewnie za ~5 tys zł) i zakładania go samodzielnie?
Poniżej moje typy. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że w tej cenie ważniejszy będzie stan konkretnego samochodu niż model, ale proszę o jakieś uwagi co do nich (np. czy unikać jakiegoś silnika do lpg, czy jakiegoś modelu w ogóle unikać) albo propozycje innych modeli, jeśli pominąłem coś wartego uwagi:
1) Astra G (chyba najsensowniejsza) - z tego co już wyczytałem, najlepszy silnik to 1.6 8V, ale czy gdybym znalazł przyzwoity egzemplarz z 16V, albo 1.4/1.8, to wciąż warto?
2) Focus I - byłby super, ale podobno mocno rdzewieją? Czy gdybym znalazł egzemplarz ze zrobioną blacharką, to on zacznie rdzewieć z powrotem od razu, czy będzie się trzymał? Czy poza tym jest bardziej awaryjny od Astry?
3) Golf IV/Seat Leon - silniki 1.6 lub 1.8 (125 KM?). Czy w tych pieniądzach jest w ogóle sens szukania ich?
4) Nissan Almera - czy są silniki, których lepiej unikać? Na coś innego uważać?
5) Mazda 323 - podoba mi się, ale bardzo mało ich jest, dlatego też wątpię że uda się coś znaleźć.
5) Fiat Stilo, Peugeot 307 - podobają mi się, ale odrzuciłem ze względu na rzekomą awaryjność. Jeśli niesłusznie, poprawcie mnie
Jeszcze a propos Astry - zauważyłem, że na wielu ogłoszeniach mają uszkodzoną kierownicę w okolicy klaksonu - może to świadczyć o jakiejś podejrzanej historii (brak poduszki) czy jest to typowe uszkodzenie?