Segment D do 15 tys., wstępnie Mondeo, parę pytań

11 Cze 2017, 02:42

Witam,

niedawno zrobiłem prawo jazdy i przymierzam się do zakupu pierwszego auta. Planuję zmieścić się w 15 tys. PLN, ale jeśli warto to mogę trochę dołożyć.

Rocznie będę robił ok. 15 tys. kilometrów, głównie miasto, +- raz na miesiąc trasa. Chciałbym, żeby w miarę żwawo się zbierał (aktualnie jeżdżę pożyczoną Thalią 1.2 75KM - byle reagował odczuwalnie lepiej niż ona). Zależy mi też na możliwie niskich kosztach więc skłaniam się ku LPG lub dieselowi. I tutaj parę pytań:

1. Czy diesel ma sens jeśli samochód będzie pokonywał głównie krótkie dystanse? Jakie są tego negatywne efekty?
2. Z moich obliczeń wynika, że instalacja LPG zwróci się dopiero po ok. 30 tys. kilometrów - to sporo, bo za 2 lata nie wiem czy nie będę się przymierzał do zmiany samochodu, a nawet przy 60 tys. oszczędności wychodzą na poziomie ~20%. Jak poważne jest zwiększone ryzyko usterek i zużycie silnika przez instalację LPG?

Jeśli chodzi o model to jestem zdecydowany na samochód z segmentu D. Zawsze bardzo podobało mi się Mondeo więc to był mój pierwszy wybór, wersja Mk3. Zrobiłem wstępnie rozeznanie i wychodzi na to, że szukam modelu poliftowego, z końca produkcji, 1.8 16V 125KM (ustaliłem, że poprawiono wtedy parę usterek i silnik lubi się z LPG). Czy to dobry wybór? Czy są jakieś rzeczy, na które powinienem zwracać szczególną uwagę podczas oglądania samochodów?

Czy jakieś inne samochody podobnego pokroju pasowałyby lepiej do moich oczekiwań?

Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam
ankrath900
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 16 04 2017
Auto: nie mam

11 Cze 2017, 07:25

Diesel do miasta zdecydowanie nie. Bardzo dobrze opisał to kolega dzida, szkoda, że nie zajrzałeś do tego działu przed założeniem tematu:
czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htm
Mondeo mk3 to bardzo dobry wybór w tym budżecie, bo to samochód słabo trzymający wartość i w tych pieniądzach można znaleźć bardzo zadbany egzemplarz. Wybrany przez Ciebie silnik ma problem z poborem oleju, no i ogólnie LPG to nie jest rodzaj zasilania dobrze tolerowany przez fordowskie silniki.
Alternatyw jest jednak sporo, auta niemieckie (Passat B5 FL, Vectra C, BMW E46), francuskie (Citroen C5), szwedzkie (S60, Saab 9-3) czy japońskie (Lexus IS200), także zawsze znajdziesz coś dla siebie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

11 Cze 2017, 10:32

A ja nie polecam IS 200 czy e46 jak ważnym aspektem jest zużycie paliwa ;)

Do LPG w Mondeo podchodziłbym z rezerwą, bo jak trafi się słaby gazownik to szybko wypalisz gniazda zaworowe. Możesz weryfikować takich pytaniem "ile pali sekwencja LPG w porównaniu do benzyny?" Jak powie podobnie lub tyle samo to d..a nie gazownik.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Cze 2017, 14:38

Dzida, gniazda zaworowe same się nie wypalają i chciałbym obalić mit, że Ford nie jest pod LPG. Jest, jeśli kogoś stać na >500 zł regulacja zaworów szklankami. Gniazda wypalają się kiedy zawory są za ciasno, w Hondzie po prostu kręciło się śrubą, niestety w Fordzie są szklanki które nie są tanie a i wymiana bardziej skomplikowana. Wiem, że w najgorszym przypadku taka regulacja kosztuje nawet 2000 zł, choć są to dane z "Internetów". No i tam jest chyba od razu ingerencja w rozrząd, stąd taka cena.
Dodam, że na LPG taką regulację trzeba wykonywać o wiele częściej.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

12 Cze 2017, 08:22

Gniazda się wypalają też jak mamy za ubogą mieszankę, co powoduje wzrost temperatury w cylindrze wbrew pozorom. Jeśli gniazda są miękkie i mamy gazownika, co ustawi źle mieszankę to jest prosta droga do wypalenia.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Kwi 2018, 19:29

Odświeżę kotleta. Jak to jest z lpg w mondeo,warto czy nie warto,bo co forum to zupełnie inne opinie i człowiek ogólnie głupieje panowie?!
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna Wielkanoc na drogach
    Święta wielkanocne to czas, gdy wiele osób podróżuje do swoich rodzin. Z powodu większego natężenia ruchu i niebezpiecznych zachowań innych kierowców nie wszyscy docierają do domu. W minionym roku w tym ...
    Sztuczna inteligencja ma rozładować korki w Bangkoku
    Toyota Mobility Foundation razem z partnerami publicznymi i prywatnymi uruchomiła nowy projekt, w którym zaawansowana analityka danych przy użyciu sztucznej inteligencji i technologii uczenia się maszyn posłuży do ...

08 Kwi 2018, 20:33

bardzo łatwo zniszczyć gniazda zaworowe tj. lekkie odchyły w ustawieniach instalacji i nie pilnowanie przeglądów z tym związanych szybko się mszczą
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Kwi 2018, 22:53

W każdym silniku (1.8,2.0)?
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

09 Kwi 2018, 17:52

Tak, dotyczy obydwu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Kwi 2018, 17:53

1.8 i 2.0 to technicznie to samo więc teoretycznie tak. BTW to nie ma też co przesadzać bo jakoś sporo tych aut na lpg jeździ i wątpię, że wszyscy użytkownicy regularnie serwisują szklanki
Swoją drogą najlepszą opcją pod lpg w mondeo jest 2.5
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Kwi 2018, 18:51

2.5 nie ma takich problemów z LPG?
damian08
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 19 01 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Kwi 2018, 18:55

Nie, bo to silnik o całkowicie innej konstrukcji, jednostka zapożyczona od mazdy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Kwi 2018, 20:14

1.8 i 2.0 to też tak naprawdę silniki Mazdy po małych modyfikacjach Forda.
Tylko ten 2.5 V6 to jeszcze silnik z początku lat 90. (montowany był w 626, Xedos 6, MX-6, Ford Probe itd.).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Kwi 2018, 12:08

Ostatnio gadałem z gościem,który ma takie mondeo. Na blacie ponad 300tyś przebiegu. Instalacja zamontowana kilka lat temu,zrobił na niej 100tyś i niby bezproblemowa eksploatacja. Ściemniał,czy możliwe to jest?
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

12 Kwi 2018, 12:14

Jeśli ktoś dbał i pilnował instalacji to nic się z silnikiem nie dzieje.
Problem jest wtedy, gdy się oszczędza i olewa, a na naszych stacjach NIE MA wytyczonych norm jakości gazu. Powiedzmy że pojechałeś na dobrą stację, potem regulujesz u gazownika dobrym sprzętem, wszystko cacy, jedziesz na stację u Janka który ma miernej jakości gaz i już gniazda zaworowe dostają po tyłku. To tak w skrócie, bo można o tym gadać latami.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007