Segment D, do 21 000 z gazem.

13 Mar 2015, 21:01

Witam,
Zanim się tu specjalnie zarejestrowałem i założyłem ten temat, bardzo dużo czytałem i się dowiadywałem. Lecz nie wszystko informacje są czytelne i dobrze interpretujące moje pytania.
Nie zakładam pytań w internecie zbyt często więc wybaczcie moją bezpośredniość oraz uszanujcie fakt, że jestem laikiem i niektóre pytania są dość proste.

Postanowiłem wymienić moją Clio 2, 1,2 16v na coś znacznie większego i silniejszego z racji przeprowadzki i dalekiej drogi do domu (30km) w jedną stronę. Clio od 3 lat mi się nie psuło więc zapomniałem czym jest inwestycja w samochód więc będę potrzebował poprowadzenia w cenach wymiany po zakupowej oraz rozrządu czy cen części.

Wybór z racji wyglądu i upodobań do sedanów padł na segment D, silnik benzynowy który chce potem zagazować i zmieścić się z tym w 21 tysiącach polskich złotych więc auto bez gazu - za około 18/19 tysięcy. Oczywiście z przyczyn ekonomicznych, pojemność do dwóch litrów.

Jestem z śląska więc wybór mam znacznie ograniczony, coś tutaj mało dobrych egzemplarzy.

Największą uwagę poświęciłem dla Mazda 6 z silnikiem 1.8 albo 2.0, słyszałem o ich bezawaryjności lecz jestem straszony rdzą, większość znawców mi ją odradza.
Zastanawiam się nad Hyundai Sonata, same pozytywne opinie tylko podobno dostęp do części zamiennych jest bardzo problematyczny?
Audi A4, passat b5 - niby zmieszczę się kwotowo ale marki premium są strasznie wyżyłowane i trudno dostać coś dobrego.
Mondeo MK3, ogólnie nie mam informacji o cenach części, bezawaryjności...

Bardzo mi się podobają pojazdy Sedany/limuzyny, chciałbym takową budę posiadać.

Z pytań dodatkowych, interesuje mnie cena instalacji gazowej do takich silników, 1.8 2.0 jakie są różnice w markach, na co uważać?
Oraz cena rozrządu do takich silników.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i poświęcony czas na przeczytanie i odpowiedź. Ogromnie dziękuje jeżeli włożysz trochę wiedzy do mojej głowy.
Adrian30
Obserwowany