Seicento 1.1 - dziwne piski na ciepłym silniku przy 1,5-2k obr

16 Lip 2015, 19:01

Cześć, od nie dawna jestem posiadaczem fiacika seicento 1.1 i zauważyłem, że na ciepłym(tylko) silniku, wydobywa się pisk pod maską między 1500-2000 obr, tylko w tym zakresie.
Jeżeli to wina zużytego łożyska to chyba cały czas by ten pisk był, a nie tylko między 1,5-2k obr. Nagrałem krótki filmik na którym doskonale słychać ten dźwięk, wydaje mi się, że z prawej strony silnika w pobliżu paska klinowego, sami zobaczcie.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

AndiW124
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 1.8 8L Fiat Seicento

23 Lip 2015, 11:35

nikogo nie ma na tym forum?
Zamknijcie to
AndiW124
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 1.8 8L Fiat Seicento

23 Lip 2015, 21:48

Na forum się czeka aż ktoś będzie miał czas i ochotę na odpowiedż. To nie piekarnia , nic się nie pali. Co do tematu to jedż do mechanika skontrolować naciąg paska rozrządu - nie mylić z paskiem tzw klinowym.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4898
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sie 2015, 15:40

Mam to samo w moim seicento, na zimnym też to słychać, albo bardzo cicho, a im cieplejszy motor tym bardziej to narasta, u mnie pisk utrzymuje się między 1600-1900 obrotów. Rozrząd wymieniany był 40tys km temu więc jeszcze trochę zostało km do zrobienia. Pasek klinowy czy łożysko to to na pewno nie jest, bo by cały czas hałasowało.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Sie 2015, 09:45

Sprawdz naciąg paska klinowego
Atlasik20 napisał(a): Pasek klinowy czy łożysko to to na pewno nie jest, bo by cały czas hałasowało.

Mylisz się.
bonifacy napisał(a):Co do tematu to jedż do mechanika skontrolować naciąg paska rozrządu - nie mylić z paskiem tzw klinowym.

Pasek rozrządu nie piszczy. Nie ma takiej opcji.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2015, 03:07

Witam. Czy problem został rozwiązany? Od kilku dni jestem posiadaczem Seicento, w którym występuje ten sam problem.
Fsmse
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 22 09 2009
Auto: Seicento
Silnik: 1.1 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

12 Lis 2015, 17:20

MotoAlbercik miał rację

To była wina paska klinowego.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998