Seicento Kontrolka ładowania

06 Wrz 2007, 15:45

Witam!...Mam problem z kontrolką ładowania. Chodzi o to, że świeci, a własciwie żarzy się podczas jazdy. Wymieniłem już mostek diodowy, regulator napiecia. Ładowanie ma na poziomie 14.2. Ma ktoś pomysł co to może byc?
pawelek
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 06 Wrz 2007, 21:41

    Powodem jest nadal alternator.Nie napisałes jaki to alternator ani jakie to autko.Tak więc nie wiemy jaki mostek wymieniłeś - 3 czy 6 diodowy i czy alternator ma diody wzbudzenia.Pozostaje ci jeszcze raz zmierzyć wszystkie diody pod obciążeniem - najlepiej podłączając pod nie żarówwkę nap. 21W na diody dodatnie i ujemne i zarówkę 5W na diody wzbudzenia.Nie napisałes również,przy jakich obrotach jest napięcie 14,2V i czy wyłączone były wszystkie odbiorniki typu światła,dmuchawa,radio,klima itd.Prawidłowe napięcie ładowania powinno wynosic od 14,0 do 14,4V przy włączonych światłach mijania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Wrz 2007, 23:23

    Sprawdź przewod plusowy od alternatora (ten gruby) z dwoch końcow .Jerżeli wszystko jest ok to możesz włączyć szeregowo diodę pomiędzy kontrolkę a alternator.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    30 Wrz 2007, 19:30

    Wg mnie problem tkwi w wirniku, a właściwie w bieżniach na których pracują szczotki. U mnie pomogło przeszlifowanie ich powierzchni (po rozebraniu alternatora). Przy okazji wymieniłem szczotki
    adam700
    Nowicjusz
     
    Posty: 18

    30 Wrz 2007, 20:51

    Jeżeli będziesz rozbierał alternator to zwroć uwagę czy wirnik nie ociera o stojan to typowa wada alternatorow montowanych w Seicento
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704