Seicento problem z ruszeniem.

09 Lip 2010, 06:37

Piszę w imieniu koleżanki. Mam swój trop ale zobaczę co napiszecie...

Mianowicie usterka polega na tym,że przy ruszaniu auto nie ma mocy,wyje i ledwo co rusza do przodu. Natomiast jak wykleszczyc bieg i wrzucic tę jedynkę z powrotem,to jedzie normalnie. Problem ten pojawia się tak z 5 razy na każde 100 ruszeń.
Jakieś pomysły?
:roll:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lip 2010, 06:52

artur73 napisał(a):Jakieś pomysły?

Myślę ze jest to związane ze sprzęgłem-ale nie bezposrednio...Linka sprzęgla nie
wraca,lozysko wyciskowe... :?: :?:

[ Dodano: 9 Lipiec 2010 ]
Ps.Pedal sprzęgla dobrze "odbija".... :?: :?: :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Lip 2010, 14:40

Powiem szczerze,że auta nie widziałem a z problemem zwróciła się do mnie koleżanka przez telefon...
Sądzę jednak że pedał wraca normalnie.
Zasugerowałem jej,że gdy "to" się zdarzy ,to ma nie wykleszczac jedynki tylko puścic sprzęgło i niech silnik zgaśnie (oczywiście jak nic nie będzie stało przed maską...).Wtedy niech wypuści pedał sprzęgła i wciśnie ponownie i zapali silnik. Cały czas w tym czasie jedynka jest zapięta i wkleszczona.
Jeśli auto ruszy normalnie,to mamy problem ze sprzęgłem,a jeśli tak samo zawyje i prawie nie ruszy to mamy przyczynę w skrzyni biegów.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lip 2010, 15:03

artur73 napisał(a):to mamy przyczynę w skrzyni biegów.

Czy masz na myśli ze wchodzą dwa biegi na raz..... :?: :?: :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Lip 2010, 16:26

Ogólnie sprzęgło w Seicento to jest -żal- bo nie jest hydraulicznie regulowane a jak już zacznie się coś dziać to trzeba całe sprzęgło wymieniać (zacisk, łożysko, tarcza) i wtedy jest luksus... a może tylko linke trzeba podciągnąć
wsiadając do samochodu włącz silnik i nie zapomnij włączyć myślenia ...
smailer
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 106
Miejscowość: ok Kalisz

09 Lip 2010, 19:21

artur73 napisał(a):Zasugerowałem jej,że gdy "to" się zdarzy ,to ma nie wykleszczac jedynki tylko puścic sprzęgło i niech silnik zgaśnie (oczywiście jak nic nie będzie stało przed maską...).


Tego ja bym nie doradzał, gdyż jak mamy problem z skrzynią to raczej ruszenie na biegu jest nie tylko trudne ale prawie nie możliwe, a już na pewno nie 5 razy na 100. Prędzej popróbował bym ruszania z 2 biegu.
I tak przy okazji sprawdził i skrzynię i sprzęgło, gdyż większe opory skrzyni zmuszają do większego trzymania sprzęgła, które jest bezkolizyjnym (umożliwia rozłączenie) łącznikiem pomiędzy zespołem napędowym (silnikiem) a przekładnią napędu kół (skrzynią biegów).
abel
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska Dolnośląskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sezon na porywiste wiatry
    Od października do marca mamy w Polsce sezon na porywisty wiatr. Zimowe wichury różnią się od tych występujących latem swoją długotrwałością, ponieważ mogą siać zniszczenie nawet ponad dobę. Na co uważać w czasie jazdy ...