Seicento VS Matiz

01 Lip 2009, 15:22

Kubuch napisał(a):Boże aleście się uparli. Te auta nie są ekonomiczne. Matiz nawet w trasie spali ponad 5 litrów (chyba, że ktoś 80km/h jeździ to może się w 5l zmieści) a po mieście nie ma szans na mniej niż 7l.

Jak Ty chcesz jeździć Matizem po 120 km/h to Ci spali. Każdy mały silnik jeżeli będzie dostawał w kość i jeżeli będzie się próbowało zrobić z niego auto wyścigowe, będzie palił więcej niż 2 razy większe od niego motory.
Matiz z silnikiem 0.8 to auto typowe do miasta, typowe wozidełko, którym w trasie nie powinno się łamać ograniczeń prędkości. Jak ktoś oczekuje sportowych zapędów to niech sobie kupi Calibrę.

A za te pieniądze można dostać Matiza w bogatszej wersji.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

01 Lip 2009, 15:31

Nie no właśnie potrzebuje samochodu do miasta. Czyli prędkości 50-70 km/h bo bądźmy realistami tak naprawdę nie ma gdzie w Polsce szybciej jeździć. Nie pozwalają na to drogi, a teraz to co pół kilometra foto radar stoi i weź tu szybciej jedź człowieku. A poza tym Matiz czy Sej to samochody do spokojnej jazdy, a nie do ruszania z piskiem spod świateł. Wolę wolniej, jeździć, a przy tym ekonomiczniej i bezpieczniej.


Ale wciąż pozostaje mi dylemat, Matiz jeszcze o tyle fajny, że się wyżej w nim siedzi :wink:
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

01 Lip 2009, 21:32

Jak Ci się podoba to kupuj. Ten z którym ja mam do czynienia jest od nowości w jednych rękach. OK 110 tyś przebiegu a w środku wszystko stuka i puka. Mi się w miejskiej jeździe nie udało zejść poniżej 7l. Dla odmiany podróżuję też CC 900 i też pali te 7l po mieście. Cienias ma 11 lat (też ciągle w jednych rękach) i coś koło 130 tyś nalatane. Zdecydowanie lepiej się prowadzi niż Matiz. Niestety to Van więc huk w środku niesamowity. Mając wybór Matiz vs cienias wybrałbym matrixa jednak, ze względu na 5 drzwi i większą ilość miejsca.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

01 Lip 2009, 22:24

Ja mam matiza i powiem tak...

PLUSY:
+fajny wygląd wnętrza
+niezłe osiągi jak na taką pojemnośc
+duży wybór części i niskie ceny
+5 drzwi i dużo miejsca w środku jak na auto tej klasy
+za te pieniądze można trafić bardzo dobrze wyposażony egzemplarz częśto od 1 wł.

MINUSY:
-Słabe prowadzenie...zwłaszcza na zakętach, bardzo mocno sie przechyla i łatwo o dachowanie
-słabe wyciszenie kabiny
-skrzynia biegów...cięzko wchodzi 2 bieg i wsteczny poza tym często się psuje
-słabe hamulce
-słabe blachy
-słabej jakości materiały i słabe wykończenie

Do miasta w sam raz i ew w na jakieś niedalekie wypady poza miasto bo na jakąś daleką trasę to masakra :/
..::MUSCLE CAR FAN::..
ToM3Q
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Zdjęcia: 1
Miejscowość: czeluść piekła

01 Lip 2009, 22:32

O co chodzi z tą skrzynią ? Bo to nie pierwszy taki przypadek, że ktoś narzeka na skrzynie w Matizie.

Gdybym tego wyrwał za 4k to chyba byłby dobry interes ?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

01 Lip 2009, 22:46

często sie psuje...jak ci nawali to zostajesz tylko z częścią biegów...mi została ostatnio tylko 1,3 i 5...

linki od biegów sie popsuły czy coś ;p



no jasne że tak...od 1wł zadbany duzo nowych części...

ostatnio znajomi za 8 tys full opcje wyrwali nawet klime miał ;p :razz:
..::MUSCLE CAR FAN::..
ToM3Q
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 46
Zdjęcia: 1
Miejscowość: czeluść piekła
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjne opony bez powietrza od Toyoty
    Toyota Motor Corporation pracuje nad pełnymi oponami, które mają obniżyć masę samochodów i poprawić osiągi. Opony pozbawione powietrza są opracowywane z myślą o autach elektrycznych i wodorowych. Toyota zaprezentowała ...

01 Lip 2009, 23:46

Zastanawiam sie czy osoby piszace o Matizie same zle rzeczy mialy w ogole z nim kiedykolwiek doczynienia. Jezdzilem Daewoo przez pol roku ( teraz przesiadlem sie na cos wiekszego i mocniejszego), nie b6ylo zadnej awarii. Dodam, ze jest to samochod ojca, ktory jezzdi nim praktycznie codziennie ( kupiony jako nowy w salonie w 2003 albo 4 roku)...
Spalanie ? W 6ciu litrach ojciec miesci sie bezproblemowo !! ( pamietam, ze jak jezdzilem nim to go"wysoko krecilem", zeby dobrze przyspieszal i spalanie wcale wiele sie nie zwiekszylo. Wiec albo co niektorzy pisza glupoty nt spalania albo... moj starszy ma jakiegos idealnego Matiza... ( Dodam, ze powyzsze spalanie obejmuje raczej cykl mieszany)...

Jesli wczesniej nie jezdziles czyms wiekszym, z wyzszej polki to powiniennes byc z w/w zadowolony. Jesli natomiast miales lepsze/wieksze auto to taka przesiadka moze byc dosc uciazliwa...
Plusy matiza wymienili koledzy jzu wczesniej. Od siebie dodam tylko tyle iz samochod ten bije na glowe Seicento. Choc wiadomo, ze demonem predkosci czy szczytem luksusu nie jest :P
Luq
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: woj. Lodzkie

02 Lip 2009, 11:24

Luq napisał(a):Zastanawiam sie czy osoby piszace o Matizie same zle rzeczy mialy w ogole z nim kiedykolwiek doczynienia. Jezdzilem Daewoo przez pol roku


Widzisz mam do czynienia z Matizem od 2000 r. węc ciut dłużej od Ciebie...

Luq napisał(a):Spalanie ? W 6ciu litrach ojciec miesci sie bezproblemowo !! (cykl mieszany)


Ja pisłem, że 7l po mieście a autor zakłada głównie miasto...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

03 Lip 2009, 20:33

Kiedyś mój brat miał matiza. Miałem okazję nim trochę pojeździć i zdecydowanie bardziej polecam od seicento (nim też miałem okazję trochę pojeździć). Matiz w mieście daje radę a w seicento czułem się jak w puszce.
qba84
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Poznań

03 Lip 2009, 20:43

Jak na razie to jestem na tropie Matiza :smile:
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

03 Lip 2009, 20:58

pracowałem w firmie w której jeździłem seicento 0,9 99r i robiłem długie trasy po 700km w jeden dzień i spalanie nie przekraczało 6l przy prędkości 130-140 z dwoma osobami i pełnym bagażnikiem że w środkowym lusterku nic nie widziałem. a po mieście wychodziło mi 6,5-7 na światłach pierwszy ruszałem wiadomo bo to firmowy. w środku jest nawet sporo miejsca ale tak na 3 osoby. a mój kolega ma matiza co prawda trochę szrota i spalanie 8-9l. moim zdaniem to sc.
hiszpan1
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Miejscowość: Madryt

03 Lip 2009, 21:34

to ja powiem tak. miałem do czynienia z dwoma samochodami i szczerze mówiąc sc jest nie porównywalny. Co prawda matiza można dorwać z dużo lepszym wyposażeniem naweet jak ktoś wyżej napisał z klimą :D ale zastanów się na czym Ci najbardziej zależy...na wyposażeniu czy na jakim kol wiek komforcie jazdy.

Zacznę od SC:

Sc miałem dwa w rodzinie. Jednym jeździła moja Matka a drugim kuzyn.
Co do spalania to w mieście spokojnie mieścił się w 7 a na trasie 5,5 do 6.
przez 5 lat użytkowania nic nie trzeba było robić przy tym autku, aż zadziwiające ale prawdziwe. jedynie małe ,, wymiany " tzn. olej, pasek i te sprawy ale nic poważniejszego.
autko na trasie w miarę przyjemnie się prowadzi jest zrywne i można odczuć jego przyspieszenie a co najważniejsze ma środek ciężkości niżej ustawiony od Matiza za względu że mniejsze od niego i chyba nieco szersze. przy silniku 1.1 po mieście naprawdę fajnie się nim jeździ, jest zwrotny co najważniejsze, zawsze jest gdzie zaparkować :D na trasie można nim wyciągnąć na dłuższym odcinku drogi nawet do 160 km/h ale tego nie polecam gdyż jest to małe autko i nawet drobny podmuch wiatru przy tej prędkości czy koleina i może się wycieczka nie ciekawie skończyć. ogólnie moja ocena jak na autka tej kategorii to 7/10

Teraz matiz.

jak już ktoś wcześniej napisał autko jest wysokie i wąskie przez co środek ciężkości całkiem odbiega od SC. auto ciężko prowadzi się na zakrętach jest wywrotne i mało stabilne. w mieście pali w granicach 7-8 l na trasie ok.7. wnętrze co prawda znacznie lepiej wygląda niż w SC ale jest o wiele gorzej wytłumione. oraz te naprawy... w Matizie ok. 4 letnim u kumpla sypnęło się prawie całe podwozie. a dokładnie. zaczął rdzewieć, do wymiany poszły, łożyska ( wszystkie 4 ) hamulce zarówno z przodu jak i z tyłu, amortyzatory, uszkodzeniu uległ przedni wahacz oraz przeguby. sprzęgło spaliło się po 30-40 tyś km. skrzynia biegów oczywiście się sypnęła, działał tylko 1,3,5 bieg. ( standardowo :D ) więc trochę jest tych napraw. oczywiście było tego więcej ale to już duperele których koszt naprawy nie przekraczał 100zł. Co do miejsca w tym samochodzie to jest go z pewnością więcej niż w SC ale też nie na tyle dużo by było nadzwyczaj wygodnie.moja ocena to 4/10 przez te naprawy


to jest tylko moje skromne zdanie oparte na doświadczeniu, jestem jak najbardziej za SC z silnikiem 1.1 ( SC z wcześniejszymi silnikami poniżej 1.0 były awaryjne z tego co mi wiadomo )
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

03 Lip 2009, 21:56

Nie wiem czy znajdę za ok 4k SC z silnikiem 1.1 :sad: obecnie jeżdżę TICO i jak dla mnie samochód w sam raz. Mam 185cm wzrostu i się spokojnie mieszczę. Więc zarówno SC i Matiz będzie OK. Chcę zmienić bo po prostu blacharsko Tikacz się sypie i raczej nie przeżyje godnie zimy. Sc chyba też ma lepszą blachę niż Mietek ? Jak uważasz ? No do Warszawy nic lepszego nie potrzebuje. Ktoś jednak powiedział mi, że przesiadka z Tikacza na Seja to krok w tył, a przynajmniej pozostanie w miejscu. Co sądzicie ?
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

03 Lip 2009, 22:01

myślę że jak dobrze poszukasz to znajdziesz SC za 4 tyś. z 1.1 tylko będziesz musiał naprawdę poświęcić dużo czasu na szukanie, przejrzyj oferty w na naszym forum w dziale sprzedaż lub kupno, poprzeglądaj serwisy takie jak moto gratka, otomoto czy allegro.
Co do blach to są to bardzo podobne jak nie takie same ( jeśli chodzi o grubość i wykonanie )
natomiast w SC mam wrażenie że sa lepsze. a co do tej opinii... jak najbardziej nie trafna :D przesiadka z tico do sc to jest jednak odczuwalna zmiana i z pewnością nie jest to żaden krok w tył :)
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

23 Sie 2010, 13:36

MATIZ ! tez stalem przed podobnym dylematem jednak auto w srodku jest naprawde o wiele wieksze. i w ogole komfort jazdy super.
Ostatnio edytowany przez doniu01, 23 Sie 2010, 23:00, edytowano w sumie 1 raz
doniu01
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: katowice
 
cron