Serwis Citroen Jumper problem z serwisem?

02 Lut 2020, 13:57

Posiadamy samochód Citroen Jumper w Leasingu byłem w piatek 31.01.2020r w serwisie wymieniali mi w samochodzie filt paliwa, filtr kabinowy, filt powietrza, olej i płyn hamulcowy byłem zapisany na 17:00 i wszystko było by oki ale przy odbiorze samochodu o 19:00 z serwisu w dokumentach napisali ze serwis trwał 3,2 roboto godzin a w rzeczywistosci było to tylko 2 h oraz kazali zapłacic ta kwote bo strace gwarancje w citroenie i leasing nie uwzgledni jak sie cos stanie bo samochód straci gwarancje ale przepraszam bardzo 250zł dodatkowe to nie sa pieniadze które leza na ulicy policzyc ze tak traktuja klientów to 100 klientów i kazdemu niech dolicza 180zł za gdzine wiecej to jest nie zgodne z prawem to jest naciaganie. Prosze o odpowiedzi czy rzeczywiscie trace gwarancje przy takiej sytuacji?
piter970
Nowicjusz
 
Posty: 6

02 Lut 2020, 16:25

Powiedz w takim razie że płacisz za faktyczny czas trwania przeglądu. Skoro wymagane są ponad trzy godziny a wyrobili się że wszystkim szybciej to dlaczego masz płacić stawkę godzinową za pustą godzinę?
W tym przypadku powinni taki przegląd rozliczać za to co zostało faktycznie wykonane i wtedy by problemu nie było.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

02 Lut 2020, 16:29

wiem o tym ale powiedzieli ze musze i nie podlega to zadnej dyskusji bo tak musi byc do gwarancji bo citroen tego tak wymaga
piter970
Nowicjusz
 
Posty: 6

02 Lut 2020, 21:40

No to teraz tak jeżeli serwis wykonali w 2 godziny a powinien trwać 3,2 godziny to znaczy że czegoś nie zrobili? Skoro serwis przewidziany jest na taki czas a wykonuje się go w prawie połowę tego czasu to chyba coś tu jest nie tak.

Jeżeli zrobili wszystko co zaleca ASO to czy to trwało dwie godziny czy trzy nie powinno mieć znaczenia bo liczy się to co zostało zrobione, to czego wymagał przegląd. Jak byś zrobił przegląd poza ASO to liczy się to co jest opisane na fakturze a nie czas wykonania przeglądu. Moim zdaniem próbują tu naciągnąć na zapłacenie dodatkowej roboczogodziny.
3,2 godziny to orientacyjny czas w jakim powinien zostać wykonany taki przegląd jak był u Ciebie. Jak by robili 5 godzin to wpisali by też 3,2 bo tak wymaga tego serwis? I co wtedy z płatnością? Jak byś zapłacił za dużo to może też by Ci powiedzieli że wtedy tracisz gwarancję...?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Lut 2020, 06:42

Przywiozłem im swoje części tak że staneli i robili nie szukali niczego. Widziałem że ten który robił robił to dość szybko . A odpowiedzi otrzymałem że to że zrobił szybko to jego doświadczenie a tak by robił wolniej a jesli zakwestionuje to w citroenie bezposrednio w warszawie oni maja prawo uznac ze czas w jakim było zrobione szybciej spowodowało utrate gwarancji bo pewnie wszystko nie zrobione lub zrobione niedbale. Czy jeśli sprawe zgłosze dalej lub do organów myslicie że wygram?
piter970
Nowicjusz
 
Posty: 6

03 Lut 2020, 12:21

dzwoniłem na infolinie citroena i tak samo jest nie wazne ile czasu pracownik robi nawet jak zrobi w 2 h a przewidziane katalogowo jest ze 3,2 to trzeba zapłacic za 3,2zł i odwołania nie ma od tego
piter970
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Policja w Londynie stawia na samochody zasilane wodorem
    Historia walki londyńczyków ze smogiem i zanieczyszczeniami powietrza sięga lat 50. ubiegłego wieku. Zaczęło się od ustawy o czystym powietrzu, a w latach 90. zakazano w mieście palić węglem. Dzisiaj poczyniono kolejny ...

03 Lut 2020, 13:26

Godziny pracy są ustalone z góry, to że ktoś wykonał pracę szybciej nie znaczy że masz zapłacić mniej. Jeden wykona to w 2h inny nawet w wyznaczonym czasie się nie zmieści.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lut 2020, 13:28

rozumiem stawke za h ale liczyc to normalnie a nie bo ze szybciej to odrazu mam płacic za tego co wolniej robi niech wszyscy robia tak samo albo niech licza normalnie kazdemu
piter970
Nowicjusz
 
Posty: 6

03 Lut 2020, 14:23

Kao napisał(a):Godziny pracy są ustalone z góry, to że ktoś wykonał pracę szybciej nie znaczy że masz zapłacić mniej
Tak ale w takim razie nie powinni liczyć tu stawki godzinowej tylko powinna być określona kwota za wykonanie takiego serwisu i wtedy by nie było problemu. Orientacyjny czasz takiej naprawy powinien być podany tylko do wiadomości. Bo w tym momencie licząc stawkę godzinową powinieneś zapłacić za czas faktycznej naprawy.

To że można wykonać cos szybciej lub wolniej to normalne.

piter970 napisał(a):dzwoniłem na infolinie citroena i tak samo jest nie wazne ile czasu pracownik robi nawet jak zrobi w 2 h a przewidziane katalogowo jest ze 3,2 to trzeba zapłacic za 3,2zł i odwołania nie ma od tego
Szkoda że nie zapytałeś czy jak będzie robił to dłużej to czy też płacisz tyle samo :) bo rozumiem, że w przypadku jak by mu to zajęło 5 godzin płacisz za 3,2.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Lut 2020, 14:47

tak zapytałem i wtedy odpowiedzieli ze zapłace za czas dłuzej za czas faktyczny
piter970
Nowicjusz
 
Posty: 6

03 Lut 2020, 16:58

To jest tak skalkulowane by przegląd kosztował tyle ile trzeba. Sam przegląd może trwać 1h, ale wypiszą Ci tyle ile przewiduje zakres czynności.
Gdyby przegląd trwał 4h to też wpisaliby Ci na fakturze 3,5. Ja w serwisie Mitsu w Markach wiem od razu ile który przegląd kosztuje, a co mi na fakturze wpiszą, to już mnie nie obchodzi, aby kwota się zgadzała :mrgreen:
Trzeba zdawać sobie sprawę, że koszt przeglądu w ASO wygląda tak:
robota-20%
wbicie pieczątki-80%
:lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3814
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lut 2020, 17:58

Yeti nie masz racji, cały pic polega na tym że serwis przewiduje pewną czynność w określony sposób coś na zasadzie aby zmienić wyjąć filtr trzeba zdemontować jakąś osłonę czy coś a faktycznie jak dobrze się postarać to da się to ominąć i już mamy nadwyżki czasowe. Zamiast cieszyć się że auto wyszło szybciej to jeszcze marudzą. Tego systemu się nie przeskoczy. Ja odwrócę trochę sytuację i ciekawy jestem jaka była by Twoja reakcja przy lakierowaniu błotnika gdy miałby za to płacić ubezpieczyciel, technologia przewiduje 2h a czas tej pracy to godzina i co klucilbys się z ub że za dużo Ci zapłacą?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lut 2020, 18:07

Przecież ja pisałem o ASO, jeszcze nigdy nie zapłaciłem więcej niż widnieje w cenniku, a parę razy załapałem się na zniżkę. Przecież to żadna tajemnica, że ASO są najdroższe i u każdego jednego mechanika zapłaciłbym połowę, albo i mniej tego co w ASO. Tylko zwykłe warsztaty nie mają odpowiedniej pieczątki :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3814
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna