Serwis uszkodził samochód?

27 Cze 2014, 17:09

Bardzo prosimy o pomoc w następującej sprawie.
Jesteśmy właścicielami VW Passata B6 2.0 TDI BMR DSG 170 KM z 2007 roku. Ostatnio podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju, po czym niezwłocznie wyłączyliśmy silnik (zaczął stukać). Zadzwoniliśmy do serwisu pracownik powiedział, że mamy bezwzględny zakaz odpalania silnika. Samochód został przewieziony na lawecie do autoryzowanego serwisu w celu diagnostyki i ustalenia zakresu ewentualnej naprawy. Pracownik serwisu zapewnił, że wszelkie wykryte usterki i naprawy będą z nami konsultowane. Jeszcze przed odjazdem zauważyliśmy jak mechanik odpala silnik i wjeżdża autem do warsztatu. Po jakimś czasie zadzwonił informując nas, że samochód jest gotowy do odbioru, został wymieniony pierścień zabezpieczający, silikon (uszczelka) i zabierak w pompie oleju, co wyniesie około 400 zł. Samochód miał przejść jeszcze jazdę próbną. Po godzinie dostaliśmy informację, że podczas jazdy próbnej silnik zgasł i samochód jest ponownie przewożony do serwisu celem dalszej diagnostyki. Okazało się, że padła turbosprężarka, a konkretnie zmieliły się łopatki wirnika. Pracownik nie był w stanie określić kosztu jej naprawy i powiedzieć, w jakim stanie znajduje się silnik. Chciał tylko wiedzieć, czy decydujemy się na naprawę turbosprężarki w serwisie, czy zabieramy samochód. Mechanik stwierdził ponadto, że wyrobił się element pompy oleju i nadaje się ona do wymiany. Po rozmowie z kierownikiem serwisu odnieśliśmy wrażenie, że nikt nie poczuwa się do odpowiedzialności za zaistniałą szkodę. Zdaniem kierownika pracownik serwisu popełnił błąd nie konsultując z nami dokonanej zakresu naprawy i przekazując nam niedostateczną ilość informacji o stanie samochodu. Poza tym uznał za oczywiste, że uszkodzenie turbiny jest naturalną konsekwencją zapalonej kontrolki ciśnienia oleju (o czym również nas nie poinformowano przed naprawą) i że sprawa jest dla nas z góry przegrana w sądzie. Zaproponował jednocześnie rabat przy wymianie turbosprężarki. Nie wiemy, w jaki stanie technicznym znajduje się samochód (czy np. nie zatarł się silnik). Samochód nadal stoi w serwisie. Prosimy o pomoc.
vwpassatb6
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: VW Passat b6

27 Cze 2014, 22:51

Ciężka sprawa. Nie wiadomo też czy kierownik nie powiedział tak specjalnie abyś po prostu im odpuścił i przyjął to jak oni chcą oraz naprawił auto u nich. Co nie zmienia faktu że ciężko będzie coś im udowodnić.
Propo samego uszkodzenia. Prawdopodobnie nawalił Ci napęd pompy oleju. To coś w rodzaju klucza imbusowego który się po prostu wyciera - czego efektem jest właśnie zatarta turbina bądź jak masz pecha - zatarty silnik. Miałem to samo w moim Passku B6 2.0 TDI tyle że ja nie naprawiałem tego w serwisie tylko u sprawdzonego mechanika. W moim przypadku była turbina do regeneracji + napęd pompy oleju nowy. Dokładne koszta przedstawię Ci rano, napisze co ile wyniosło.
Trify
Początkujący
 
Posty: 62
Auto: Peugeot 5008 / Mercedes W203
Silnik: 2.0 HDI / 1.8 KOMPR

28 Cze 2014, 08:25

Na chwilę obecną chcemy się zwrócić do rzeczoznawcy samochodowego o wydanie ekspertyzy. Serwis proponuje oczywiście ponowną diagnostykę samochodu, ale po wszystkim trudno jednoznacznie stwierdzić, czy będzie trafiona i obiektywna. Może to coś pomoże?
Na dodatek mechanik zauważył wyrobione gniazdo od zabieraka dopiero po jeździe próbnej czyli po uszkodzeniu turbiny i najprawdopodobniej silnika. Stwierdził wtedy że cała pompa nadaje się do wymiany.
Serwis zaproponował regenerację turbiny po obniżonych kosztach, ale bez rozbierania silnika twierdząc, że jest z nim wszystko ok ...
vwpassatb6
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: VW Passat b6

28 Cze 2014, 09:07

W moim przypadku silnik był ok.
U mnie koszta były następujące:
- napęd pompy oleju 20 zł (wymiana co 70tys km)
- regeneracja turbiny - 700 zł +
- robocizna 200-300 zł
By musiał Ci ktoś wycenić ile to będzie kosztowało i czy silnik jest sprawny bo możliwe że jest.
Trify
Początkujący
 
Posty: 62
Auto: Peugeot 5008 / Mercedes W203
Silnik: 2.0 HDI / 1.8 KOMPR

29 Cze 2014, 10:06

Patowa sytuacje rzeczywiście..;/
Konrad36
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: audi a3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Toyota Aygo 2018 facelifting
    Toyota Aygo to japoński bestseller, opracowany z myślą o europejskim rynku w studiu projektowym Toyoty ED2 we Francji. Druga generacja tego modelu zadebiutowała w 2014 roku, a w 2018 roku auto przeszło gruntowny facelifting. ...