Silnik krokowy w Lanosie ...

03 Wrz 2009, 09:00

Witam mam takie krótkie pytanie .... mianowicie czy silniczek krokowy wpływa w jakikolwiek sposób na "wkręcanie " się silnika na wysokie obroty ? i czy ma cokolwiek z tym wspólnego ?
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
adam-and1
Aktywny
 
Posty: 479
Miejscowość: Katowice
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam igły ;-)
Paliwo: Benzyna
  • 03 Wrz 2009, 11:37

    popularny krokowiec odpowiada za mieszankę na biegu jałowym, raczej jego praca nie powinna mieć wpływu na to co się dzieje z silnikiem po otwarciu przepustnicy.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    03 Wrz 2009, 12:35

    dlaczego pytam ? ponieważ ostatnio było trochę problemów z moim lanosem - pisałem we wcześniejszych postach mianowicie nie dało się przekroczyć bariery 130 km/h no może 140km/h czy to na gazie czy na benzynie .. .tzn. na gazie chodził o wiele "sprawniej" był sporo szybszy (lepiej przyśpieszał) i nie szarpał ... natomiast na benzynie strasznie szarpał i nie mial kompletnie mocy.... historia zakończyła się na : wymianie cewki napięciowe, kabli WN, świec na NGK, cewka imobilajzera, sondy lambda (nowa boshowska założona w ASO), czujnik położenia wału korbowego i trochę kabelków + czyszczenie przepustnicy - wszystko zrobione w ASO co prawda jest o niebo nawet o 2 nieba lepiej ! auto rozpędza się żwawo ! do 170 km.h bez problemu rzecz w tym, że jak się przyśpiesza to czasami nie zawsze jak dochodzi się do ok. 2,8 tys obrotów lub ok 3 tys. to samochód jak by zwalnia - tak jakby go coś muliło po czym dostaje dosłownie kopa i świetnie przyśpiesza ..... oczywiści filtr paliwa + filtr powietrza wymieniona - pompa sprawdzona 100% sprawna, nie mniej jednak martwi mnie trochę to zachowanie - podkreślam, że chodzi tutaj o pracę silnika na PB !! a nie na LPG to zupełnie inny temat na LPG jest wszystko w porządku. dlatego pytam o krokowy .... prawdopodobnie wymienię go jutro + jeszcze kopułkę z filtra powietrza ponieważ 2 zatrzaski są urwane i zastąpione domową metodą innymi tak aby trzymały po prostu dlatego wymienię również obudowę filtra bo może gdzieś "źle " ciągnie powietrze ...... co o tym sądzicie ???



    p.s Olej + wymieniony zawsze Castrol 10 w40. rozrząd wymieniony przy ok. 82 -83 tys, teraz jest 92 tys.
    Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
    adam-and1
    Aktywny
     
    Posty: 479
    Miejscowość: Katowice
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: szukam igły ;-)
    Paliwo: Benzyna

    03 Wrz 2009, 13:29

    Obudowa filtra tutaj nic nie ma do rzeczy. Te wszystkie czesci co wymieniles byly wymienione wszystkie odrazu jednorazowo czy po kolei?
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    03 Wrz 2009, 14:03

    dawidbn napisał(a):Obudowa filtra tutaj nic nie ma do rzeczy. Te wszystkie czesci co wymieniles byly wymienione wszystkie odrazu jednorazowo czy po kolei?



    tzn. po kolei - można powiedzieć dzień po dniu :P serwis wymieniał komponenty po kolei za każdym razem szczytując błędy z kompa + jazda próbna - za każdym razem aż do wymiany lambdy jedynym błędem były błędy sondy lambdy...... w sumie serwis przejechał moim lanosem ok. 200kilometrów i stwierdził, że nie wie dlaczego tak się auto zachowuje ...
    Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
    adam-and1
    Aktywny
     
    Posty: 479
    Miejscowość: Katowice
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: szukam igły ;-)
    Paliwo: Benzyna

    03 Wrz 2009, 14:40

    W tym silniku na przyśpieszanie największy wpływ ma sygnał z MAP-sensora.Warto sprawdzić zawor ciśnienia paliwa na listwie i czujnik położenia przepustnicy oraz wydech.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Policja w Londynie stawia na samochody zasilane wodorem
      Historia walki londyńczyków ze smogiem i zanieczyszczeniami powietrza sięga lat 50. ubiegłego wieku. Zaczęło się od ustawy o czystym powietrzu, a w latach 90. zakazano w mieście palić węglem. Dzisiaj poczyniono kolejny ...

    03 Wrz 2009, 15:07

    To w koncu bylo dobrze po wymienieniu czego?
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    03 Wrz 2009, 15:33

    andrzej_124 napisał(a):W tym silniku na przyśpieszanie największy wpływ ma sygnał z MAP-sensora.Warto sprawdzić zawor ciśnienia paliwa na listwie i czujnik położenia przepustnicy oraz wydech.


    co to MAP-sensor ?


    dawidbn napisał(a):To w koncu bylo dobrze po wymienieniu czego?

    eee tzn. po wymianie tego co wyżej napisałem poprawiło się tylko tyle, że auto jedzie więcej niż 130km/h / 140km/h tylko że nadal występuję "nie płynne" wkręcanie się na obroty .... tam gdzie auto powinno "próc" do przodu najmocniej występuje brak mocy ale zaraz później niby przyśpiesza .... nie wiem nawet jak to wytłumaczyć po prostu nie zbiera się tak jak to jeszcze było tak z 2 miesiące temu ....
    Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
    adam-and1
    Aktywny
     
    Posty: 479
    Miejscowość: Katowice
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: szukam igły ;-)
    Paliwo: Benzyna

    03 Wrz 2009, 15:52

    Map Sensor to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym,
    komputer sterujący pracą silnika dobiera potrzebną porcję paliwa na podstawie
    danych Map Sensora według z góry przyjętych schematów.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    03 Wrz 2009, 20:06

    piotr2273 napisał(a):Map Sensor to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym,
    komputer sterujący pracą silnika dobiera potrzebną porcję paliwa na podstawie
    danych Map Sensora według z góry przyjętych schematów.



    coś mi się wydaje że nie ma czegoś takiego jak map sensor w Lanosie - szukałem na allegro nie ma takiej części do lanosa - do nubiry 2.0 jak najbardziej ale do lanosa ?
    Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
    adam-and1
    Aktywny
     
    Posty: 479
    Miejscowość: Katowice
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: szukam igły ;-)
    Paliwo: Benzyna

    03 Wrz 2009, 21:36

    Jak najbardziej jest w lanosie MAP sensor. Mozna go sprawdzic i sprawdzic tez mozna czujnik TPS.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    04 Wrz 2009, 09:07

    dawidbn napisał(a):Jak najbardziej jest w lanosie MAP sensor. Mozna go sprawdzic i sprawdzic tez mozna czujnik TPS.



    rozwiń proszę swoją wypowiedź. Powiedz mi mnie znajdę te czujniki /sensory i jak je sprawdzić ?
    Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
    adam-and1
    Aktywny
     
    Posty: 479
    Miejscowość: Katowice
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: szukam igły ;-)
    Paliwo: Benzyna

    04 Wrz 2009, 11:58

    Map sensor jest to czujnik cisnienia bezwglednego w kolektorze ssacym, cisnienie te powinno sie zmieniac wraz ze zmiana podcisnienia w kolektorze ssacym, i to nalezaloby sprawdzic na kompie jak on pracuje, ale mozna tez woltomierzem sprawdzic tak "na oko". Na czujniku masz pina A pin B i pin C, pomiar robisz na pinie B, po wlaczeniu zaplonu powinno byc ok.5V, na obrotach jalowych ok.2V. Mozna tez odpiac wtyczke od czujnika i zoabczyc czy bedzie jakas reakcja, ale moze wtedy wystapic blad. W twoim przypadku mysle jednak ze to nie jest wina MAP sensora,ale najlepiej jakbys sprawdzil na komputerze, jest to najdokladniejszy pomiar.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin