REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
sw.piotrek napisał(a):Nie wiem czemu się dziwicie. Na początku lat 90' silniki diesla o pojemności 1.9 - 2.0 dysponowały mocą 64-75KM. Teraz diesle o tej samej pojemności dysponują mocą 150-175KM. Po za tym te nowoczesne silniki diesla spalają mniej od tych silników z początku lat 90'. Trwałość tych nowoczesnych silników diesla pozostała na niezmienionym poziomie.
MajkPZM napisał(a):Jesli idziemy już w strone programów to VW do silnika 1.4TFSI oferuje pakiet ponad 200koni...
sw.piotrek napisał(a):Ten silnik fabrycznie ma 125KM.
sw.piotrek napisał(a):Jeżeli chodzi o tuning, to po podrasowaniu silnik może mieć duużo więcej KM. Puki co VW oferuje silnik 2.0 200KM. Co zresztą nie jest fenomenem. Na początku lat 90' Lancia oferowała silnik 2.0 220KM.
InzRuchu napisał(a):sw.piotrek napisał(a):Nie wiem czemu się dziwicie. Na początku lat 90' silniki diesla o pojemności 1.9 - 2.0 dysponowały mocą 64-75KM. Teraz diesle o tej samej pojemności dysponują mocą 150-175KM. Po za tym te nowoczesne silniki diesla spalają mniej od tych silników z początku lat 90'. Trwałość tych nowoczesnych silników diesla pozostała na niezmienionym poziomie.
Jak czytam takie bujdy to mi się niedobrze robi ....
Silnik np. Golfa II (model produkowany od 83 roku? czyli prehistoria) .. miał 80 KM z 1,6 TD + intercooler - to tak jakby miał nawet nieco ponad 100 KM z 2.0
Silnik Golfa 1 - to technologia sprzed 30 lat 1,5 D miał 50 KM - - to 33 KM z litra
Golf 5 2.0 SDi produkowany do niedawna 37,5 KM z litra ...
Oba bez turbodoładowania - wolnossące diesle nadal są padakami ....
Przy czym tamte diesle jak były nowe - były bardzo ekonomiczne , spokojnie dało się uzyskać 5,5 w mieście i poniżej 4 w trasie (Fiesta/ Escort 1,6 D , Golf 1,5-1,6 D) ...
O takim spalaniu w 150-180 Konnym silniku możemy pomarzyć ... Tyle spala dychawiczne 1,4 TDCi o mocy 68 KM (np. Fiesta prod do 2008 r). Sam jeżdżę sobie czasem (kilka-kilkanaście tysiecy rocznie - ale to nie jedyne auto) turbodieslem 130 KM - i spalanie miejskie to 7-7,5 litra - w trasie 5,4 - 5,8 ...
MajkPZM napisał(a):Jesli idziemy już w strone programów to VW do silnika 1.4TFSI oferuje pakiet ponad 200koni...sw.piotrek napisał(a):Ten silnik fabrycznie ma 125KM.
Ten silnik fabrycznie ma 170 KM (Passat) ...
sw.piotrek napisał(a):Jeżeli chodzi o tuning, to po podrasowaniu silnik może mieć duużo więcej KM. Puki co VW oferuje silnik 2.0 200KM. Co zresztą nie jest fenomenem. Na początku lat 90' Lancia oferowała silnik 2.0 220KM.
Turbo ta Lancia ?
Maserati Biturbo miało 180 KM z silnika 2.0 już w 1981 roku !! To było 28 lat TEMU ...
BMW 2002 Turbo 170 KM w 1974 ! (35 lat temu) ...
Maserati Ghibli II miało 306 KM z silnika 2.0 w 1994 roku ...
TO WSZYSTKO FABRYCZNE AUTA ....
Bo jeśli chodzi o turbo to na początku lat 80tych potrafili już wycisnąć 380 KM z 1,4 lub ponad 500 z 1,7Oczywiście na wyścigi torowe i z marną żywotnością - moc tylko chwilowa , w wąskim zakresie bardzo wysokich obrotów - więc gdzie w tym sens w codziennym aucie ?
Nie wiem czy kojarzysz takie autko jak Smart Roadster - 700 ccm - 82 KM lub 101 KM , lub 1,4 biturbo 211 KMCzyli z dwóch litrów miałby ponad 300 KM
sw.piotrek napisał(a):
Odkryłeś Amerykę. Rzeczywiście zapomniałem napisać że obecnie produkowane diesle w większości mają turbinę
sw.piotrek napisał(a):
Golf 1.6 D nigdy nie zejdzie w mieście poniżej 6.5 litrów, a 1.6 TD nie zejdzie poniżej 6 litrów. Chyba że miastem nazywasz miasteczko z jednym czy dwoma skrzyżowaniami. Informacje o spalaniu tego golfa mam od osoby która jeździła przez długi czas tym autem (Golf 2 1.6 TD)
sw.piotrek napisał(a):
Zauważ że są małe i duże auta. Zwróć uwagę ile ważył Golf 2 a ile waży Golf 4/5 czy Passat B5 TDI 130KM
sw.piotrek napisał(a):
Ty zapewne masz na myśli silnik 2.0 TDI, ja pisałem o 1.4 TFSI
sw.piotrek napisał(a):Oczywiście że tak
sw.piotrek napisał(a):Rzeczywiście, tak było i jest. Tylko co z tego.
To tak samo jak spalanie Imprezy czy Lancera - 2.0 Turbo ~~ 300 KM spala w mieście 19 litrów na setkę a 4,2 litra V8 też 300 KM spala w tych samych warunkach 14-16 Już niektórzy eksperymentowali z turbo i stwierdzili , że to nie jest wcale takie łatwe uzyskanie mocy przy zachowaniu ekonomi
MajkPZM napisał(a):To tak samo jak spalanie Imprezy czy Lancera - 2.0 Turbo ~~ 300 KM spala w mieście 19 litrów na setkę a 4,2 litra V8 też 300 KM spala w tych samych warunkach 14-16 Już niektórzy eksperymentowali z turbo i stwierdzili , że to nie jest wcale takie łatwe uzyskanie mocy przy zachowaniu ekonomi
Poczytaj moje wczesniejsze relacje na temat Imprezy STI 360PS. Jesli się jedzie naprawde ekonomicznie to jestem w stanie zejsc do 10l w miescie, przy takiej normalnej jezdzie 14-15l, przy pałowaniu około 50l/100.
InzRuchu napisał(a):MajkPZM napisał(a):To tak samo jak spalanie Imprezy czy Lancera - 2.0 Turbo ~~ 300 KM spala w mieście 19 litrów na setkę a 4,2 litra V8 też 300 KM spala w tych samych warunkach 14-16 Już niektórzy eksperymentowali z turbo i stwierdzili , że to nie jest wcale takie łatwe uzyskanie mocy przy zachowaniu ekonomi
Poczytaj moje wczesniejsze relacje na temat Imprezy STI 360PS. Jesli się jedzie naprawde ekonomicznie to jestem w stanie zejsc do 10l w miescie, przy takiej normalnej jezdzie 14-15l, przy pałowaniu około 50l/100.
Czyli tyle co 5.4 V8 o mocy 500 KM
MajkPZM napisał(a):
No tak, a Veyron łyka 20l/100![]()
Mam porównanie z Jeepem Grand Cherokee 3.0CRD 218HP Automat 05", w miescie auto bierze 15l.
zbychu57 napisał(a):MajkPZM napisał(a):Kurde, wiedza niektórych mnie poprostu przeraża. Jak można porównywac silnik Wankla do zwykłego silnika. Są to silniki, stosowane bardzo zadko, ze wzgledu na ich budowe i trwałość. Jest to silnik dzięki, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra.
Wiem na jakiej zasadzie działa silnik Wankla, a podałem go jako przykład by pokazać że Peugeot nie będzie pionierem w montowaniu seryjnie silników z duża mocą z małej pojemności.
Nie wiem gdzie Ty widzisz jakiekolwiek porównanie konstrukcji tych dwóch silników?
Gufi napisał(a):Tylko ile pali Wankl i jaka trwałość. Żadne normy go nie dopuszczą wkrótce do poruszania się. Przez lata ciekawostka, która chyba tyko w Mazdzie była montowana.
Ciekaw jestem natomiast silnika HCCI, który charakteryzuje się wydajnością jednostki wysokoprężnej i wysokoobrotową naturą motoru benzynowego. Takie coś zapowiada m.in. VW. Podobno pewne wersje tej technologii w 2011 roku.
Trochę można poczytać na http://blogsilnika.blogspot.com/2009/01 ... da-na.html
Na mój gust silniki przyszłości to nie tyle moc co ekonomia, ekologia + rodzaj paliwa. Jeśli moc uda się uzyskać przy tych pozostałych czynnikach to super.
diabel111 napisał(a):A ja was wszystkich pogodzewlasnie teraz....
A chlopak tylko sie pyta co sadzimy o tym nowym silniku i ja odpowiem prosto.
Wszystkie silniki samochode z limitowanej edycji np. Ford Probe VW Golf GTI Ford Spedster czy jak sie to pisalo Mazda 323 GTX lub GTR AUDI 80 QATRO lub tez FORD MUSTANG z lat 60 hehe i wiele wiele innych byly bardzo pozadnymi samochodami dobre silniki dobre osiagi i te samochody ktore wymienilem byly produkowane w 90 latach lub wczesniej.
Malo elektroniki malo komputera ;] czysta moc silniki nie do zajechania choc golfy gti padaly ;p po jakis 10 latach hehe
diabel111 napisał(a):a teraz te silniki jak robia 1,6l czy mniejszy i widze ze jest 160 km czy wiecej to jest all do dupy ;] full elektronika nic wiecej silniki wiele sie nie zminily silnik jest budowany tak samo materialy troche inne moze troche mocniejsze tylko elektronika samochodowa poszla bardzo do przodu !!!!
czy ktos slyszal 20 lat temu o CHIPIE ?? nieeeeee
byly prymitywne turbiny nic wiecej tuning elektroniczny nie istnial
diabel111 napisał(a):a jesli juz tacy dobrzy jestescie w tym jakie auto ile ma koni;] to kto mi powie jakie silniki mialy MILICYJNE POLONEZY CARO z okolo lat 90 jaki silnik ile koni;]
InzRuchu napisał(a):Nie bardzo rozumiem o czym piszesz człowieku. Po prostu żeby o czymś pisać trzeba mieć pojęcie .... bo co to za limitowana edycja FORD PROBE ? cała produkcja byla limitowana chyba tym , że się nie sprzedawał zbyt szczególnie i był raczej autem sportawym niż sportowymDalej GOLF GTI - to nie żadna limitowana edycja - to po prostu taka wersja ukierunkowana na sportowy styl. Nie wiem też co to jest "spedster" ani qatro ... natomiast limitowaną wersję Mazdy 323 hmmm absolutnie obchodzę do okoła jakby nie istniała.
O Fordzie Mustangu nie masz chyba zbyt dużej wiedzy ... widziałeś pewnie na filmie , może słyszałeś nawet na żywo jak pracuje silnik.