Silnik R110 jest najnowszym osiągnięciem Renault, lidera na rynku samochodów elektrycznych w Europie, potwierdzającym jego strategię rozwoju i produkcji silników elektrycznych i kolejnym dowodem na know-how marki w tej dziedzinie. Następca R90 jest w całości produkowany przez Renault i powstał w zaledwie dwa lata. Produkcja odbywa się w normandzkim zakładzie marki w Cléon. Silnik został zaprojektowany we współpracy inżynierów z ośrodka rozwojowego Technocentre Renault, który znajduje się na północny zachód od Paryża z konstruktorami z Cléon. Poza doskonałą wydajnością energetyczną przejętą od R90, R110 wyposażony jest w innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne, również w zakresie elektronicznego sterowania mocą, które zapewniają zwiększenie mocy o 12 kW bez podnoszenia jego masy czy wymiarów. Po wprowadzeniu R110 liczba dostępnych wariantów silników Renault dla Kangoo Z.E., Master Z.E., ZOE i Electric Drive Smart Daimlera wzrośnie do pięciu (o mocy 44kW, 57 kW, 60 kW, 68 kW i 80 kW).
Dane techniczne Zasięg Średni zasięg samochodu w warunkach rzeczywistych w lecie/ zimie (km) - 300 / 200 Protokół homologacji - WLTP Homologowany zasięg w cyklu mieszanym maks./ min. (km) - W trakcie homologacji/ zgodnie z wstępnymi wynikami ok. 300 km
Silnik Silnik elektryczny - Elektryczny synchroniczny z uzwojonym wirnikiem Moc maksymalna w kW EWG (KM) przy obrotach (obr./min) - 80 (108) / 3395 - 10 980 Maksymalny moment obrotowy Nm EWG przy obrotach (obr./min) - 225 / 1500 - 3395
Czas ładowania akumulatora 0 - 100% (80% w przypadku terminali 43 kW) Układ ładowania - do prądu jedno i trójfazowego od 2 do 22 kW Gniazdo domowe (10 A) - 25 h Gniazdo Green-Up - 16h 3,7 kW (prąd jednofazowy 16 A) - 15h 7,4 kW (prąd jednofazowy 32 A) - 7 h 25 min 11 kW (prąd trójfazowy 16 A) - 4 h 30 min 22 kW (prąd trójfazowy 32 A) - 2 h 40 min 43 kW (prąd trójfazowy 63 A) - 1 h 40 min
Skrzynia biegów Typ skrzyni biegów - Przekładnia redukcyjna (pojedyncze przełożenie) Ilość biegów do przodu - 1
Osiągi Prędkość maksymalna (km/h) - 135 0-50 km/h – 0-80 km/h (s) - 3,9 – 7,6 0-100 km/h (s) - 11,4
Nowy silnik R110 będzie homologowany zgodnie z procedurą WLTP, która jest stopniowo wprowadzana w Europie od 1 września 2017 roku i docelowo zastąpi certyfikację NEDC. Nowa surowsza procedura dokładniej odzwierciedla rzeczywiste warunki użytkowania samochodu. W samochodach elektrycznych badany jest zasięg w kilometrach. Nowy cykl WLTP zakłada przeprowadzenie testów na stanowiskach testowych, jest dłuższy i składa się z większej liczby faz przy wyższych prędkościach i przyspieszeniu. Homologowane zasięgi są przez to niższe i bardziej zgodne z rzeczywistymi danymi. Nowa procedura nie wpłynie negatywnie na rzeczywisty zasięg ZOE, który wynosi ok. 300 kilometrów w przypadku jazdy w mieście i strefach podmiejskich. Homologacja silnika R110 zgodnie z WLTP wciąż trwa. Wyniki wstępnej oceny zgodnie z nowym protokołem WLTP (ok. 300 km) potwierdzają zasięg w warunkach rzeczywistych podawany przez producenta.
Gdzie w Europie obowiązują winiety na autostrady? To warto wiedzieć! Wybierając się w zagraniczną podróż samochodem, trzeba pamiętać o tym, że bardzo wiele tras po Europie nie jest bezpłatnych. Opłatą objęte są autostrady i drogi szybkiego ruchu. W niektórych krajach, tak jak ...
Silnik RB26DETT - Nissan Konstrukcją zbliżoną do słynnego silnika 2JZ Toyoty jest motor RB26DETT Nissana. To również rzędowa szóstka z aluminiową głowicą i żeliwnym blokiem wyposażona w dwie turbosprężarki. Silnik Nissana miał co prawda ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki RENAULT. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne RENAULT
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.