Silnik TD lub TDI

07 Sty 2010, 20:05

Jaka jest roznica miedzy tymi silnikami TD a TDI.Dziekuje
Ostatnio edytowany przez zbyszekr114, 09 Sty 2010, 02:11, edytowano w sumie 1 raz
zbyszekr114
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: opole

07 Sty 2010, 20:16

Po pierwsze to wujek google.pl nie gryzie.
Ale skoro już piszesz to odpowiem.
TD - czyli silnik diesla z turbo.
TDI - czyli j/w. + intercooler
stasiowski121
 

07 Sty 2010, 20:50

stasiowski121 napisał(a):Po pierwsze to wujek google.pl nie gryzie.
Ale skoro już piszesz to odpowiem.
TD - czyli silnik diesla z turbo.
TDI - czyli j/w. + intercooler
a d..a tam :mrgreen: i nie ma nic wspólnego z intercoolerem :mrgreen:
TD- silnik wysokoprężny doładowani ze wstępną komorą spalania (lub komorą wirową)
TDI- Silnik wysokoprężny doładowany z bezpośrednim wtryskiem
obydwa mogą występować z intercoolerem (chłodnicą powietrza doładowanego) jak i bez

dla przykłądu jeszcze masz SD i SDI czyli
SD- wolnossący wysokoprężny ze wstępną komorą spalania (lub wirową)
SDI- analogicznie jak wyżej
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Sty 2010, 01:57

pocieszny napisał(a):
stasiowski121 napisał(a):Po pierwsze to wujek google.pl nie gryzie.
Ale skoro już piszesz to odpowiem.
TD - czyli silnik diesla z turbo.
TDI - czyli j/w. + intercooler
a d..a tam :mrgreen: i nie ma nic wspólnego z intercoolerem :mrgreen:
TD- silnik wysokoprężny doładowani ze wstępną komorą spalania (lub komorą wirową)
TDI- Silnik wysokoprężny doładowany z bezpośrednim wtryskiem
obydwa mogą występować z intercoolerem (chłodnicą powietrza doładowanego) jak i bez

dla przykłądu jeszcze masz SD i SDI czyli
SD- wolnossący wysokoprężny ze wstępną komorą spalania (lub wirową)
SDI- analogicznie jak wyżej


ty pocieszny gdzie sie uczyles o silnikach tdi, na swoim blotolazie?

TD- Turbo Diesel czyli diesel z turbiną bez dodatkowych finezyjnych dodatkow ktore dopisales
TDI- Turbo Diesel Intercooled - diesel z turbiną i intercoolerem czyli chlodnica powietrza rozgrzanego wirujaca turbina
SD- oznacza zwykly diesel wolnossacy
SDI- Suction Diesel Injection , wolnossacy diesel z wtryskiem jednopunktowym
halsky11
 

08 Sty 2010, 02:32

halsky11 napisał(a):TD- Turbo Diesel czyli diesel z turbiną bez dodatkowych finezyjnych dodatkow ktore dopisales
TDI- Turbo Diesel Intercooled - diesel z turbiną i intercoolerem czyli chlodnica powietrza rozgrzanego wirujaca turbina
SD- oznacza zwykly diesel wolnossacy
SDI- Suction Diesel Injection , wolnossacy diesel z wtryskiem jednopunktowym

jak już się posługujesz obcymi nazwami to wypada używać je w języku gdzie je wynaleziono ;)

TDI-Turbodiesel Direkteinspritzer
SDI- Saugdiesel Direkteinspritzer

TDI - zastrzeżony znak towarowy grupy VAG - dieslowska wysokoprężna jednostka silnikowa, zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, stosowana w samochodach należących do Koncernu Volkswagena: Volkswagen, Audi, Seat, Škoda.
I to I to jest włąśnie Injection nie intercooled nie wszystkie TDI mają intercoolery ale zawsze mają bezpośredni wtrysk :wink:
BTW wszystkie diesle mają wtrysk ale nie wszystkie mają bezpośredni, te posiadają komorę wstępną spalania, bądź komorę wirową
wszystkie diesle z wtryskiem bezpośrednim mają oznaczenie I (np,TDI, SDI, DID)nie wszystkie mają turbinę i intercooler ale wszystkie wtrysk bezpośredni,
SD/TD ma wtrysk jednopunktowy
SDI/DI nie musi mieś wtrysku jednopunktowego, zwykle ma wielowtrysk, czasem pompowtryskiwacze

halsky11 napisał(a):SD- oznacza zwykly diesel wolnossacy
SDI- Suction Diesel Injection , wolnossacy diesel z wtryskiem jednopunktowym

czym według ciebie różni się w opisie SD od SDI bo 2 razy jest napisane w zasadzie to samo

a silników to się w życiu troche narozbierałem :mrgreen: nawet kilka udało się złożyć z powrotem :mrgreen: a te moje jak to ładnie nazwałeś błotołazy (bo mam ich kilka) mają bardzo duży rozrzut literek :mrgreen: od SD, przez TDi do D4D i wiele się na nich nauczyłem a zaczynałem jak w oznaczeniach silników były 2 litery duże czyli D oraz E a szczytem techniki był monowrtysk przy benzynie :wink:

jeśli chcesz się tak upierać przy oznaczaniu inrercoolera to oczywiście jest skrót do oznaczania tegoż TDi (także DTi, ETi, DiD)-ta właśnie mała litera sugeruje chłodnice powietrza przy jednostkach doładowanych, ale nie o to kolega pytał :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Sty 2010, 18:33

Moim skromnym zdaniem każde TDi ma itercooler. Co do SDI i SD to sie zgodze z
pociesznym.
Seven
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wola Ociecka

10 Sty 2010, 18:46

pocieszny- SD i SDI to niejest to samo, a nauka na rozkladaniu silnikow to nawet nie 10% wiedzy teoretycznej ktora nabywa sie najpierw zanim rozlozysz silnik a nie odwrotnie...
halsky11
 

10 Sty 2010, 20:21

halsky11 napisał(a):pocieszny- SD i SDI to niejest to samo, a nauka na rozkladaniu silnikow to nawet nie 10% wiedzy teoretycznej ktora nabywa sie najpierw zanim rozlozysz silnik a nie odwrotnie...
ja wiem że nie jest to samo, wiem czym się różni, jaka jest różnica w wykorzystaniu procentowym obu silników, tylko w twoim opiście (wytłumaczeniu) nie ma zawartej różnicy między SD i SDI czyli tej wstępnej komory spalania, i jest błąd bo większość silników SDI ma wtrysk wielopunktowy, posiadają też czasem pompowtryskiwacze co też jestnie jest wtryskiem jednopunktowym, SD miały monowtrysk :wink:

@seven TDi tak ale nie TDI istnieją silniki z wtryskiem bezpośrednim i bez intercoolera, nie są one rzadkością stare Passaty czy Golfy 3 generacji TDI część nie miała intercoolerów, w nowych jednostkach intercooler jest standardem prawie i w zasadzie tylko producenci którzy wykorzystują ten sam silnik bez i z intercoolerem oznaczają go w kodzie literkowym (np Ford)
analogicznie gdyby oznaczać intercooler duża literą I silnik SDI też musiał by mieś chłodnicę powietrza doładowanego tylko hmmm jakby to powiedzieć nie ma turbiny więc nie ma doładowania :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Sty 2010, 19:58

No tak tylko autor postu nie powiedział czy chodzi o silniki własnie z golfów III, starszych passatów czy audi 80. Ja mówiłem o silnikach nowszej generacji a wiem o co chodzi bo miałem VW Bore z 2000r. ze 110 konnym silnikiem TDi i intelcooler był.
Seven
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Wola Ociecka

12 Sty 2010, 15:19

Seven napisał(a):No tak tylko autor postu nie powiedział czy chodzi o silniki własnie z golfów III, starszych passatów czy audi 80. Ja mówiłem o silnikach nowszej generacji a wiem o co chodzi bo miałem VW Bore z 2000r. ze 110 konnym silnikiem TDi i intelcooler był.
z 2000 roku miałeś TDI bo wstępna komora spalania w VW skończyla się w roku 94 :wink: a w tym roczniku intercooler to rzecz jak najbardziej normalna, VW nie oznacza intercooleta w swoich jednostkach napędowych :wink:

Ja wiem że po części masz racje bo w nowych konstrukcjach w zasadzie nie występują silniki doładowane z bezpośrednim wtryskiem i bez intercoolera (choć Ford takie produkuje)
jest małe zamieszanie w nazewnictwie, niektóre strony internetowe nawet podają błędnie że skrót TDI to jest silnik doładowany z inrecoolerem (turbodiesel intercooled), ale jednak bądźmy trochę rozsądni, i trzymajmy się oznaczeń i skrótów, które firmy nadały swoim silnikom.
TDi to nie TDI (TDI bez intercoolera w VW występowało tylko w okresie golfów 3 generacji i to w początkowej fazie produkcji) pytanie było precyzyjne i tak wiem czepiam się literek, no aleśmy sie rozpisali :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)