Silnik tddi 2002 mondeo MKIII i benzyna

21 Sie 2011, 22:55

Bardzo proszę o informację. Dzisiaj odwaliłem numer roku. Chciałem zatankować lepsza ropę przed trasa nad morze v-power ale coś mi się pomyliło i wlałem 17litrów benzyny v-power raicing (100okctanów). Dotankowałem do pełna zbiornika zwykłą ropą extra i ruszyłem w trasę (nie miałem odwrotu) Zrobiłem 600km dzisiaj w dwie strony. Generalnie nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika. Czy coś może się stać po czasie? Wspomnę że po przyjeździe dotankowałem znowu do pełna 35litrów extra ropa (zwykła) Proszę o pomoc
rubikos
Nowicjusz
 
Posty: 24

03 Lis 2011, 22:57

Ja bym profilaktycznie przeczyścił zbiornik i dopiero wlał dobre paliwo w sensie diesla a dodatkowo zmieniłbym filtr paliwa na wszelki wypadek, ale nigdy nie miałem przyjemności doświadczyć tego na żywo więc to takie przypuszczenia. Albo 2 opcja jeździć aż się coś będzie działo i potem zaradzić jakoś,najlepiej to chyba wypalić benzynę prawie do zera i zatankować dieselka.
autoporady
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Wrocław
Auto: Ford Mondeo MK3 2.0 TDDI 115KM

04 Lis 2011, 18:17

Juz sie nic nie powinno stac, jak miales 1 do 3 ON, to nie jest az tak zle. :P

Ty autoporady, po co on ma bak czyscic, jak juz to paliwo co w mial wlane wyjezdzil(prawie)? Po co czyscic filtr paliwa, jak benzyna wymieszana z ON przez filtr normanie przeplywa...? Co innego jakby zgasl i nie chcial dalej jechac.

To nie jest motor na CR, one sa bardziej odporne na tego typu niespodzianki.

Przez jakis czas po prostu tankuj na full przy 2/3, bedziesz mial coraz mniej tej benzyny. (2-3 razy tak zrobisz i bedzie juz tylko max 10% benzyny)
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

04 Lis 2011, 21:35

Dzięki za info. Filtr jednak zmieniłem waniał benzyną, przeczyściłem wtryski tylko środkiem w sprayu i jeżdżę do dzisiaj bez problemu. Pozdrawiam
rubikos
Nowicjusz
 
Posty: 24

04 Lis 2011, 21:59

Na bank układ wtryskowy dostał niezłe baty(gorsze smarowanie),już tak długo nie wytrzyma.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lis 2011, 22:21

Jakby to było Common Rail, to miałbyś nie lada kłpoty.... :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lis 2011, 23:13

Na upartego jak juz z 2-3 razy go zatankujesz przy 2/3 zbiornika i juz PB prawie nic nie bedzie, to bys mogl kupic cos takiego:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Lub jakis inny sprawdzony, 20zl to nie majatek, a moze pomoze.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

05 Lis 2011, 07:53

Jeśli przytrafi się komuś coś takiego w normalnym Dieslu,bez wyrafinowanych czujników jakości paliwa,to najlepiej jest kupić nawet 5 l zwykłego oleju silnikowego , wlać do zbiornika,potem do pełna ON.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)