26 Lis 2008, 00:14
8 zaworowy silnik ma zupełnie inną charakterystyke, tak jak napisał kolega wyżej osiąga on max.moment obrotowy znaczniej niżej ale moc też osiąga znacznie niżej, generalnie może sprawić wrażenie bardziej elastycznego jeśli jedziemy wolno i kręcimy silnik do 2,5tyś obrotów.
Oczywiście porównujemy jednostki z tego samego okresu tj. np. silnik VW 2.0 8v 115KM z np. silnikiem Forda 1.8 16v 115km moc ta sama pojemność podobna a zupełnie inna charakterystyka mocy i momentu.
Obecnie prawie wszystko co "jeździ' ma minimum "16v" ze zmienną fazą rozrządu i wątpie zeby jakiekolwiek 8v było na dole bardziej elastyczne.
Oczywiście zmienna faza rozrzadu a zmienna faza rozrządu to jedno i drugie, ja mam na myśli tutaj np. "zwykła" zmienną faze stosowaną w cywilnych autach tj, np. VVti Toyoty, bo np. VVTi-L niby też Toyoty (choć nie do końca ale przy tym zostańmy) stosowane w silniku 1.8 190KM w Toyocie Celica to już wysokoobrotowach jednostka nastawiona na osiągi.
Podobnie dzieje się w przypadku Hondy np. silniki SOHC VTEC 1.8 140KM to zwykła zmienna faza nastawiona bardziej na oszczędnośc paliwa, a DOHC VTEC to już zupełny hardkor.