Silniki 8 zaworowe lepsze na niższych obrotach od 16V ???

20 Lis 2008, 20:42

Witam wszystkich mam pytanie:
Czy to prawda, że silniki 8 zaworowe lepiej "wkręcają" się na obroty niż typowe 16 zaworówki :?: A dopiero od pewnej wartości większych obrotów te drugie są lepsze.
Co o tym myślicie :?: :D
T90
turbol90
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Tarnow

25 Lis 2008, 22:42

Noo temat ciekawy. Ale na przykładzie starszych 2-litrowych silników opla porównując np. 8-zaworowy C20NE i 16- C20XE to pomijając już różnice ciśnienia czy stopnia sprężania czy jeszcze innych parametrów różniących oba silniki to ten 8-zaworowy osiąga (mimo że mniejszy niż w 16v) maksymalny moment wlasnie juz w niższym zakresie prędkości obrotowych (katalogowo przy 2600) i faktycznie przez to ciągnie dużo lepiej już od samego dołu w porównaniu z mocniejszym o 35 KM 16-zaworowym wiec cos w tym napewno jest.
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

26 Lis 2008, 00:14

8 zaworowy silnik ma zupełnie inną charakterystyke, tak jak napisał kolega wyżej osiąga on max.moment obrotowy znaczniej niżej ale moc też osiąga znacznie niżej, generalnie może sprawić wrażenie bardziej elastycznego jeśli jedziemy wolno i kręcimy silnik do 2,5tyś obrotów.
Oczywiście porównujemy jednostki z tego samego okresu tj. np. silnik VW 2.0 8v 115KM z np. silnikiem Forda 1.8 16v 115km moc ta sama pojemność podobna a zupełnie inna charakterystyka mocy i momentu.
Obecnie prawie wszystko co "jeździ' ma minimum "16v" ze zmienną fazą rozrządu i wątpie zeby jakiekolwiek 8v było na dole bardziej elastyczne.
Oczywiście zmienna faza rozrzadu a zmienna faza rozrządu to jedno i drugie, ja mam na myśli tutaj np. "zwykła" zmienną faze stosowaną w cywilnych autach tj, np. VVti Toyoty, bo np. VVTi-L niby też Toyoty (choć nie do końca ale przy tym zostańmy) stosowane w silniku 1.8 190KM w Toyocie Celica to już wysokoobrotowach jednostka nastawiona na osiągi.
Podobnie dzieje się w przypadku Hondy np. silniki SOHC VTEC 1.8 140KM to zwykła zmienna faza nastawiona bardziej na oszczędnośc paliwa, a DOHC VTEC to już zupełny hardkor.
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

27 Lis 2008, 20:47

Pekińczyk napisał(a):8 zaworowy silnik ma zupełnie inną charakterystyke, tak jak napisał kolega wyżej osiąga on max.moment obrotowy znaczniej niżej ale moc też osiąga znacznie niżej, generalnie może sprawić wrażenie bardziej elastycznego jeśli jedziemy wolno i kręcimy silnik do 2,5tyś obrotów.


Ale z czego to wynika?? :roll:
T90
turbol90
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Tarnow

27 Lis 2008, 21:01

Poprostu lubi zdecydowanie wyższe obroty, jest mocniejszy i ogólnie są to nowsze konstrukcje które przyszły z kraju kwitnącej wiśni.
Nie rozumiem pytania, po co Ci to potrzebne piszesz jakąs prace na ten temat czy poprostu chcesz kupic auto z takim silnikiem ?
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

28 Lis 2008, 15:38

hehe nie nie :) Poprostu "dobrze jest wiedzieć"
hmm a może jest to spowodowane tym, że w silnikach 8 zaworowych następuje lepsze spalanie mieszanki w tych dolnych partiach obrotów tj do 2500-3000 :?: :lol:
T90
turbol90
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Tarnow
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Ponad 210-konna Toyota Yaris
    Sportowa wersja Yarisa z mocnym silnikiem benzynowym. Wraz z nim Toyota powraca do segmentu hot hatchów. Auto o 3-drzwiowym nadwoziu i silniku 210 KM to ogniwo łączące Yarisa WRC z rynkową linią najpopularniejszego ...