Blazkowicz napisał(a):Proszę o poradę w oparciu o sprawdzone informacje których silników lepiej unikać (w szczególności sporo słyszy się o problemach niektórych HDI z filtrami cząsteczek, kołem dwumasowym itp).
Tutaj akurat nie ma znaczenia ani marka samochodu ani silnik. W każdym Dieslu zarówno działanie jak i użytkowanie jest to samo. Również ten sam cel.
Blazkowicz napisał(a):2.0 HDi 16v FAP 136km 05-08r
Silnik ten ma DPF II generacji, czyli FAP. Jest nieco mniej zawodny niż DPF, ale zasada jeżdżenia ta sama. Tylko że tutaj dodatkowo musisz lać płyn Eolys, z którym są problemy w zimie. Poprostu zamarza...W nowszych konstrukcjach tych silników, wprowadzono z tego powodu ogrzewanie komory z płynem. Silnik ten ma też oczywiście dwumasę, ale ta daje o sobie znać najczęściej przy około 200 tyś km. O ile jeździł tym autem ktoś, kto wie jak używać samochodu z dwumasą. W przeciwnym razie może padnąć dużo szybciej. Plusem jest dość dobry układ zasilania paliwem wraz z turbo. Te elementy są dość trwałe. Ale w razie wymiany wtrysku, kóry jest w tym silniku pizoelektryczny, koszta są dość wysokie.
Blazkowicz napisał(a): 1.6 HDI 16v 109km 05-08r
Tutaj masz osławiony Common Rail i wtryski elektromagnetyczne. Na plus jest nie za wysoka cena i co najważniejsze, można je regenerować, a wtedy znacznie spadają koszta. Ale do wad tego silnika należą lejące wtryski. Niestety tutaj też jest dwumasa, a na dodatek turbo ze zmienną geometrią, która też jest dośc awaryjna, jak ktoś nie wie, jak używać takiego turbo. Czy jest DPF, to trzeba sprawdzić po numerze VIN, bo nie wszystkie te silniki go miały.
Blazkowicz napisał(a):2.0 TDCi 140km
Tutaj też dwumasa oraz turbo ze zmienną geometrią oraz DPF.
Blazkowicz napisał(a):1.6 TDCi 109km
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...