Silniki HDI i TDCi - który najlepiej wybrać?

11 Paź 2017, 19:45

Witam serdecznie, planuję zakup Peugeota 307 II (po lifcie) lub Forda C-Maxa I w dieslu z przebiegiem ok. 150-200tys. Proszę o poradę w oparciu o sprawdzone informacje których silników lepiej unikać (w szczególności sporo słyszy się o problemach niektórych HDI z filtrami cząsteczek, kołem dwumasowym itp). Silniki które rozważam:
- 2.0 HDi 16v FAP 136km 05-08r
- 1.6 HDI 16v 109km 05-08r
- 2.0 TDCi 140km 03-10r
- 1.6 TDCi 109km 03-10
Blazkowicz
Początkujący
 
Posty: 55

13 Paź 2017, 18:27

TDCI = HDI
To dokładnie te same silniki tylko o innych oznaczeniach (widzimisię producentów)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Paź 2017, 18:42

Tak to te same silniki tylko ze 1,6 tdci w fordzie ma dwumase a hdi niekiedy ma sztywne kolo co zmniejsza koszta. Osobiscie wybralbym 2,0 mimo fapa, latwiejsza obsluga silnika
mitura
Początkujący
 
Posty: 63
Miejscowość: Łuków

13 Paź 2017, 18:53

Blazkowicz napisał(a):Proszę o poradę w oparciu o sprawdzone informacje których silników lepiej unikać (w szczególności sporo słyszy się o problemach niektórych HDI z filtrami cząsteczek, kołem dwumasowym itp).

Tutaj akurat nie ma znaczenia ani marka samochodu ani silnik. W każdym Dieslu zarówno działanie jak i użytkowanie jest to samo. Również ten sam cel.
Blazkowicz napisał(a):2.0 HDi 16v FAP 136km 05-08r

Silnik ten ma DPF II generacji, czyli FAP. Jest nieco mniej zawodny niż DPF, ale zasada jeżdżenia ta sama. Tylko że tutaj dodatkowo musisz lać płyn Eolys, z którym są problemy w zimie. Poprostu zamarza...W nowszych konstrukcjach tych silników, wprowadzono z tego powodu ogrzewanie komory z płynem. Silnik ten ma też oczywiście dwumasę, ale ta daje o sobie znać najczęściej przy około 200 tyś km. O ile jeździł tym autem ktoś, kto wie jak używać samochodu z dwumasą. W przeciwnym razie może padnąć dużo szybciej. Plusem jest dość dobry układ zasilania paliwem wraz z turbo. Te elementy są dość trwałe. Ale w razie wymiany wtrysku, kóry jest w tym silniku pizoelektryczny, koszta są dość wysokie.
Blazkowicz napisał(a): 1.6 HDI 16v 109km 05-08r

Tutaj masz osławiony Common Rail i wtryski elektromagnetyczne. Na plus jest nie za wysoka cena i co najważniejsze, można je regenerować, a wtedy znacznie spadają koszta. Ale do wad tego silnika należą lejące wtryski. Niestety tutaj też jest dwumasa, a na dodatek turbo ze zmienną geometrią, która też jest dośc awaryjna, jak ktoś nie wie, jak używać takiego turbo. Czy jest DPF, to trzeba sprawdzić po numerze VIN, bo nie wszystkie te silniki go miały.
Blazkowicz napisał(a):2.0 TDCi 140km

Tutaj też dwumasa oraz turbo ze zmienną geometrią oraz DPF.
Blazkowicz napisał(a):1.6 TDCi 109km
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Paź 2017, 18:57

mitura napisał(a):Tak to te same silniki tylko ze 1,6 tdci w fordzie ma dwumase a hdi niekiedy ma sztywne kolo co zmniejsza koszta.


W wersjach 90-konnych może być zmienna geometria + dwumas lub zwykłe turbo + zwykłe koło.
109, które wymienił autor mają dwumas+zmienna geometria, wszystkie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Paź 2017, 19:18

Eolysa nie ma się co bać :ok:

Żeby było jasne:
1.6 90KM - stała geometria turbo, bez dwumasy i FAP (to ostatnie zmieniło się w 2011r, gdyż było to obligatoryjne z powodu wprowadzenia nowej normy emisji).
1.6 109 - turbo VTG, FAP, dwumas

Ogólnie to zależy też jak będzie auto służyć, bo jeśli trasy drogami ekspresowymi/autostradami, to najlepiej celować w 2.0 (6 biegów, pojemność etc), jeśli dłuższe odcinki, ale bardziej lokalnie - 109 będzie ok, choć powyżej 110 km/h jest już trochę głośno i wzrasta spalanie (tylko 5 biegów)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowy rekord SKODY Citigo CNG!
    SKODA Citigo CNG pokazała swoją klasę rekordowym osiągnięciem. Gerhard Plattner, mistrz oszczędnej jazdy, przebył SKODĄ na gaz ziemny 2 619 kilometrów przez Europę. Na trasie z Wenecji we Włoszech, do szwedzkiego Sztokholmu, ...

13 Paź 2017, 19:21

Blazkowicz napisał(a):w dieslu z przebiegiem ok. 150-200tys.


przy silnikach diesla, których szukasz i w zakładanych rocznikach nie łudź się, że znajdziesz auto z takim przebiegiem... Ich rzeczywiste przeloty będą po 300k km.
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

13 Paź 2017, 20:01

Jeśli wchodzą w grę inne marki to warto rozważyć jeszcze 1.6 CRDI w Kia Ceed i Hyundaiu i30.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002