Silniki japońskiego producenta zdominują klasyczny 24-godzinny wyścig napędzając ponad połowę samochodów w klasie LMP2, a także eksperymentalny pojazd Nissan DeltaWing.
Z silników Nissana korzysta 25% uczestników wyścigu - to najwyższy odsetek spośród wszystkich producentów
Jednym z tych samochodów jest eksperymentalny Nissan DeltaWing, zużywający o połowę mniej paliwa w porównaniu z tradycyjnymi samochodami startującymi w 24-godzinnym wyścigu
Ponad połowa samochodów w kategorii LMP2 (13 na 20) korzysta z silników Nissana
Nissan zdominuje tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans jako dostawca silników dla jednej czwartej uczestników, którzy korzystają z jednostek napędowych Nissana zmodyfikowanych przez Nismo.
Na czele pojazdów z silnikami Nissana startujących w słynnym wyścigu wytrzymałościowym, który odbędzie się w dniach 16-17 czerwca stoi niezwykle innowacyjny eksperymentalny Nissan DeltaWing. Jego zadaniem jest dotarcie do mety 24-godzinnego wyścigu przy o połowę mniejszym zużyciu paliwa i zestawów opon w porównaniu z tradycyjnymi rywalami, a tym samym zmiana oblicza sportu samochodowego.
Liderami kategorii LMP2, w której ponad połowę stanowią samochody z silnikami Nissana po tuningu Nismo są partnerskie zespoły Nissana Signatech Nissan i Greaves Motorsport.
Wśród kierowców walczących o tegoroczne zwycięstwo w klasie LMP2 będą dwaj absolwenci unikatowej GT Academy, która graczom rywalizującym na platformie Playstation 3 otwiera drogę na tor wyścigowy: Lucas Ordonez dzielący samochód z byłym kierowcą Formuły 1 Martinem Brundle oraz drugi mistrz GTA Jordan Tresson.
Paul Willcox - Starszy Wiceprezes w europejskim oddziale Nissana powiedział: "Tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans będzie największym w naszej historii, a Nissan DeltaWing wskazuje kierunek, w jakim naszym zdaniem powinna rozwijać się technologia w sporcie samochodowym. Już zdominowaliśmy klasę LMP2, gdzie zespoły wiedzą, że możemy pomóc im w zwycięstwie, natomiast projekt DeltaWing to rodzaj eksperymentu konstrukcyjno-technologicznego, na który mogła sobie pozwolić tylko tak przyszłościowo myśląca firma, jak Nissan".
"Dla samochodu będącego poletkiem doświadczalnym innowacji w sporcie samochodowym nie ma lepszego i równie uważnie obserwowanego przez publiczność laboratorium, jak 24-godzinny wyścig Le Mans. Koncepcja przyjęta w eksperymencie DeltaWing pozwoli wykazać, że technologia, która w przyszłości pozwoli wydatnie podnieść efektywność pojazdów jest dostępna już dziś - niezależnie od tego czy sam samochód dotrwa do końca wyścigu, czy nie".
Nissan DeltaWing to najbardziej rewolucyjny pojazd we współczesnym sporcie samochodowym. Jego celem jest wykazanie, że stosowanie silników o zmniejszonej pojemności oraz skutecznych i innowacyjnych rozwiązań aerodynamicznych pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa.
Cały DeltaWing został zaprojektowany pod kątem efektywności. Dzięki unikatowemu kształtowi pojazd stawia o połowę mniejszy opór aerodynamiczny w porównaniu z tradycyjnymi samochodami wyścigowymi, zaś wszystkie części na czele ze zbudowanym przez Nissana silnikiem o zmniejszonej pojemności 1.6 DIG-Turbo są mniejsze i lżejsze od analogicznych podzespołów w tradycyjnych samochodach na Le Mans. DeltaWing został dopuszczony do wyścigu poza regulaminem Le Mans i wyruszy na tor z numerem 0 z „Garage 56", czyli miejsca zarezerwowanego dla pojazdów eksperymentalnych.
Zaangażowanie Nissana w kategorii LMP2 ma nie mniej przełomowy wymiar ze względu na obecność dwóch absolwentów GT Academy - Hiszpana Ordoneza i Francuza Tressona.
Zwycięzca GT Academy Nissana z 2008 roku, Lucas Ordonez, ukończył Le Mans w 2011 roku na drugiej pozycji w kategorii LMP2, a w tym roku będzie startował w zespole Greaves Motorsport u boku zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans z 1990 roku i byłego kierowcy F1 Martina Brundle oraz jego syna Aleksa.
Tresson - zwycięzca drugiej edycji GT Academy z 2010 roku - także marzy o tym, aby jako pierwszy kierowca wywodzący się ze środowiska graczy komputerowych w pierwszym podejściu wygrać Le Mans. Dołączy on do Oliviera Lombarda i Franka Mailleux, którzy w 2011 roku zajęli odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w kategorii LMP2. Cała trójka reprezentuje barwy zespołu Signatech.
Nissan DeltaWing - DANE TECHNICZNE Silnik - 4-cylindrowy, 1.6, Nissan DIG-T (z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbodoładowaniem) Moc maks. - 300 KM przy 7400 obr./min Maks. moment obr. - 310 Nm w zakresie 4000-6750 obr./min Skrzynia biegów - 5-biegowa, sekwencyjna Nadwozie/podwozie - Monococque z włókna węglowego; homologacja FIA Przednie koła - Średnica 15", szerokość 4" Tylne koła - Średnica 15", szerokość 12,5" Przednie opony - 10/31/15 Michelin Tylne opony - 310/620/15 Michelin Masa - 475 kg bez paliwa i kierowcy, 575 kg z paliwem i kierowcą Rozkład mas - 28% przód, 72% tył Długość - 4,65 m Rozstaw kół (przód) - 0,76 m Rozstaw kół (tył) - 2,08 m Rozstaw osi - 3,05 m Zbiornik paliwa - 40 litrów Nadwozie - Kompozyt karbonowy Elementy aerodynamiczne - Podwójny wir dociskający podwozie - BLAT (technologia przylegania warstw granicznych) Prędkość maks. - 315 km/h 0-100 km/h - 3,3 s Zużycie paliwa - Szacunkowe: 230-250 g/kWh
Kierowcy Nissana DeltaWing Marino Franchitti to kierowca samochodów sportowych z długą karierą i sukcesami na koncie. Ze względu na doświadczenie i dokonania w zespole Highcroft Racing jest to idealny kierowca Nissana DeltaWing.
Michael Krumm może poszczycić się karierą w wymiarze międzynarodowym, ale jako fabryczny kierowca NISMO startuje głównie w wyścigach w Japonii. Michael jest mężem zawodowej tenisistki KimikoDate-Krumm.
Satoshi Motoyama jest znany przede wszystkim w swojej ojczyźnie, czyli w Japonii, gdzie wielokrotnie zdobywał tytuł mistrzowski w Formule Nippon i Super GT. Startował także w Le Mans reprezentując Nissana.
Silnik NISSAN VK45DEV8 LMP2 Wolnossące silniki Nissana V8VK45DE o pojemności 4,5 litra, po tuningu Nismo, zostały dostarczone 10 zespołom startującym w Le Mans i zamontowane w 13 samochodach LMP2.
Silnik jest rozwinięciem modelu VK45DE opracowanego pierwotnie do samochodów GT500 rywalizujących w japońskiej serii Super GT. To trwała, niezawodna i sprawdzona w wyścigach konstrukcja o bardzo dobrych osiągach.
W 2011 roku samochody z silnikami Nissana wygrywały wszystkie rundy serii Le Mans, zdobywając dla swoich użytkowników tytuł zwycięzcy serii Le Mans, Międzykontynentalny Puchar Le Mans oraz pierwsze i drugie miejsce w klasie LMP2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Aby zaoferować silniki VK45DE LMP2 prywatnym zespołom w Europie i sprawnie realizować obsługę klientów Nissan nawiązał współpracę z firmami Zytek Motorsport Limited i OrecaMagnyCours SAS, które montują jednostki napędowe ściśle według instrukcji Nissana.
DANE TECHNICZNE Typ silnika - NISSAN VK45DE, Blok aluminiowy, V8 90 stopni, wolnossący Pojemność - 4494 cm3 Średnica x skok tłoka - 93 mm x 82,7 mm Moc - Ponad 450 KM / 331 kW (DIN) z ogranicznikiem dopływu powietrza 40 mm Maks. moment obr. - 58 kgfm / 570 Nm (DIN) Masa - Ok. 145 kg
Greaves Motorsport - Zytek Z11SN Nissan - kierowcy: Alex Brundle przez ostatnie lata startuje w wyścigach zarówno samochodów jednomiejscowych, jak i samochodów sportowych. W 2012 roku wspólnie ze swoim ojcem Martinem weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Będzie także rywalizował w pełnej europejskiej serii Le Mans w barwach Greaves Motorsport.
Martin Brundle - jego atutem w zespole Greaves Motorsport jest ogromne doświadczenie. Kierowca ten przez 9 lat jeździł w Formule 1, a w 24-godzinnym wyścigu Le Mans zajął pole position, a następnie stanął na najwyższym miejscu podium.
Lucas Ordonez był studentem MBA kiedy zobaczył reklamę GT Academy. Zgłosił się do konkursu i wygrał jego pierwszą edycję w 2008 roku. Następnie przy wsparciu Nissana piął się po szczeblach kariery kierowcy samochodów sportowych startując w FIA GT4 i walce o Międzykontynentalny Puchar Le Mans, aby w ubiegłym roku zadebiutować na Le Mans i ukończyć wyścig na drugiej pozycji w kategorii LMP2.
Signatech Nissan - Oreca 03 Nissan - kierowcy: Franck Mailleux zaczynał karierę sportową dosiadając jednośladów. Zdobył ważne tytuły mistrzowskie w kategorii BMX i kolarstwie górskim. Później odnosił sukcesy za kierownicą samochodów jednomiejscowych, a od 2009 roku ściga się samochodami sportowymi.
Jordan Tresson jest Francuzem i zwycięzcą drugiej edycji GT Academy z 2010 roku, który poszedł w ślady Ordoneza w programie dla kierowców samochodów sportowych Nissana. Na koncie ma między innymi zwycięstwo w klasie GT4 w ubiegłorocznej serii Blancpain Endurance.
Olivier Lombard skupił na sobie uwagę w 2011 roku, kiedy dołączył do zespołu Greaves Motorsport i wkrótce potem wygrał Le Mans!
"Najlepsze samochody 2013 roku" i trzy zwycięstwa dla BMW Nowe BMW serii 3 jest sprzedawane dopiero od lutego 2012 roku, jednak już teraz przejęło prowadzenie w klasie średniej premium. BMW serii 5 już po raz trzeci z rzędu znalazło się na pierwszym miejscu w klasie wyższej średniej. ...
BMW 328 Hommage 2011 BMW 328 Hommage, zaprezentowane z okazji siedemdziesiątych piątych urodzin legendarnego samochodu wyścigowego BMW 328, jest nowoczesną interpretacją charakteru i stylu protoplasty. Koncept to przykład na to, jak dziś mogłoby ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.