Silniki TSI TFSI FSI potrafią przetrwać do przebiegu 300 tyś. km?

04 Lip 2021, 21:29

Witam. Moje pytanie brzmi czy te silniki z grupy VAG benzynowe TSI TFSI FSI potrafią przetrwać do przebiegu 300 tys km , czy raczej nie za bardzo. Czy macie może jakieś do polecenia inne silniki w autach max 12 letnich gdzie silniki zrobi większy przebieg niż te wymienione powyżej. Rozglądam się za autem i sam nwm czy jest sens pakować się w te silniki a bardzo zależy mi na benzynie gdyż będę jeździł autem w mieście. Ale nie chciał bym wymieniać silnika na nowy po 250tys km , tylko pojeżdzić nim dłużej. Z góry dziękuję
Gość115339
 

04 Lip 2021, 22:03

Znam przypadki "awaryjnego" 2.0 tfsi z przebiegiem ponad 300 tys i wciąż w pełni sprawne. Ile kto włożył w te auta tego nie wiem, ja tylko serwisuje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16693
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Lip 2021, 13:36

Seria tsi warta uwagi od 2 generacji(EA211) czyli 2012 rok, rozrząd jest na pasku. W skrócie najbezpieczniejsze zakupy tsi/tfsi to 2015-2018. Po 2018 warte uwagi 1.4, 1.5 i 2.0.

Pierwsze generacje to wysoki pobór oleju(cieniutkie pierścienie tłokowe), wadliwe napinacze łańcucha rozrządu przez co rozciągał cię łańcuch, walka z nagarem.
Gość114260
 

07 Lip 2021, 22:02

Ja sobie odpuściłem VAGa. Zbyt drogie i awaryjne. Wg. mnie najkorzystniej Korea, Francja, Włochy. Drogie i dobre to japońskie, tylko warto sprawdzić pod względem korozji.
znachor79
Nowicjusz
 
Posty: 37

08 Lip 2021, 07:41

Kao napisał(a):Znam przypadki "awaryjnego" 2.0 tfsi z przebiegiem ponad 300 tys i wciąż w pełni sprawne.

Ja też znam takie, lagune2 też znam :D ba nawet kilka bmw znam mających ponad 300k.km. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10990
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lip 2021, 08:52

W rodzinie miałem Lagunę II, 2006, 2.0t GT 205KM. Przebieg 240 tys.km. została kupiona bo facet miał problem z elektrycznym ręcznym (typowe dla nich). Elektronik naprawił za 150 zł. Poza tym nic. Naprawdę fajny samochód, tani w eksploatacji, wygodny i do tego szybki. Chciałem odkupić ale zbyt długo się zastanawiałem :?
Mogę z czystym sumieniem polecić silnik Renault 2.0 t. Również 2.0 dCi są ok.
Badziewie z kolei to 1.6thp (mini, peugeot, citroen).
Fordowskie ecoboost też są dobre.
znachor79
Nowicjusz
 
Posty: 37
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator średniej prędkości
    Prędkość taką można obliczyć dzieląc wskazania licznika przejechanych kilometrów przez czas pokonania tej drogi. W ruchu jednostajnym prędkość chwilowa, z jaką porusza się ciało, jest równa prędkości średniej. ...
    Uważaj na Pieszych na wielopasmowych jezdniach
    Do najbardziej niebezpiecznych miejsc dla pieszych należą przejścia przez wielopasmowe jezdnie bez sygnalizacji świetlnej. Do potrąceń najczęściej dochodzi, gdy pieszy wchodzi na oznaczone przejście, widząc zatrzymujący się ...

08 Lip 2021, 10:21

Znachor a jak się to ma do tematu?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16693
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lip 2021, 11:14

No tak, że gość chce znać opinie o TSI , a
w dalszej części pyta jakie inne można polecić. Także uważam że jest to bezpośrednia odpowiedź. Co prawda on pytał o nowsze auta, a laguna ii się nie mieści, ale silnik był dalej montowany w późniejszych modelach.
znachor79
Nowicjusz
 
Posty: 37

08 Maj 2024, 09:22

:D Mam przejechane ponad 300 tyś. Silnik nieruszany, w oryginale. Polecam ten motor
Rafal7800
Obserwowany
 
Posty: 2

13 Maj 2024, 15:33

Rafal7800 napisał(a):Mam przejechane ponad 300 tyś. Silnik nieruszany, w oryginale
No ale który to dokładnie, napisz coś więcej jakieś oznaczenie bo to co napisałeś nic nam nie mówi. Jedne z
Gość115339 napisał(a):czy te silniki z grupy VAG benzynowe TSI TFSI FSI potrafią przetrwać do przebiegu 300 tys km
były całkiem całkiem, a innych lepiej nie dotykać. Rozrzut tu masz spory :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

14 Maj 2024, 11:17

2.0 16V TSI 220KM (CHHB) EA888evo Gen.3B. Najważniejsze to serwisy olejowe i dobra oliwa :D
Rafal7800
Obserwowany
 
Posty: 2

14 Maj 2024, 13:17

Rafal7800 napisał(a):2.0 16V TSI 220KM (CHHB) EA888evo Gen.3B.
No to już masz trzecią generację które była najmniej problemowa :) dlatego go polecasz :wink:
Rafal7800 napisał(a):Najważniejsze to serwisy olejowe i dobra oliwa
Jak przy każdym silniku :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

15 Maj 2024, 07:17

A ja lubię te ogólnikowe opowieści :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10990
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe