Samochód ten został zaprezentowany oficjalnie we wrześniu 1976 roku na Targach Przemysłowych w Brnie, seryjny model 105/120 (Š742) wnosił do oferty marki wiele nowego, zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa. Zaprojektowane strefy deformacji, umieszczony pod tylnymi siedzeniami zbiornik paliwa i bezpieczna kolumna kierownicy to najważniejsze z wdrożonych rozwiązań. Dane techniczne samochodu ŠKODA 120L Typ 742, 1976
silnik: rzędowy, czterocylindrowy, czterosuwowy; górnozaworowy OHV, chłodzony cieczą, wał korbowy podparty w trzech punktach, napęd rozrządu za pośrednictwem łańcucha, umieszczony za osią tylną, napędzający koła tylne
średnica cylindra: 72 mm, skok tłoka: 72 mm, objętość skokowa: 1174 ccm
układ hamulcowy: hydrauliczny, dwuobwodowy, hamulce tarczowe osi przedniej i bębnowe osi tylnej, bez wspomagania
układ kierowniczy: przekładnia śrubowo-kulkowa, bezpieczna kolumna kierownicy
ogumienie: diagonalne 155x14 lub radialne 155SR14, obręcze stalowe z chromowanymi kołpakami piast
rozstaw osi: 2400 mm
rozstaw kół: 1300 mm - przednich i 1270 mm - tylnych
wymiary zewnętrzne: długość 4160 mm, szerokość 1595 mm, wysokość 1400 mm
masa własna: 885 kg
pojemność zbiornika paliwa: 38 l
pojemność bagażnika: 280 l w przedniej części i 120 l za oparciami kanapy tylnej
prędkość maksymalna: 140 km/h
średnie zużycie paliwa: 6,4 do 9,7 l/100 km, zależnie od warunków jazdy
ilość zbudowanych egzemplarzy: 2 011 044 sztuk wszystkich odmian i wersji, zdecydowana większość wersji 120
Ciekawą rzeczą była konstrukcja układu chłodzenia gdzie z uwagi na trzymetrową odległość dzielącą silnik od chłodnicy, całkowita objętość układu chłodzenia wynosiła ok. 12 litrów cieczy, ktora to nieustannie krążyła pomiędzy przodem a tyłem tego pojazdu.
Redakcja napisał(a):Ciekawą rzeczą była konstrukcja układu chłodzenia gdzie z uwagi na trzymetrową odległość dzielącą silnik od chłodnicy, całkowita objętość układu chłodzenia wynosiła ok. 12 litrów cieczy, ktora to nieustannie krążyła pomiędzy przodem a tyłem tego pojazdu.
To jest niezłe rozwiązanie w sumie to można było coś takiego zastosować nawet w naszym maluchu (Fiat 126p). Wracając do Skody to w latach 80tych jak się ją widziało na drodze to była fura i wyróżniała się mocno.
Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku? Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
Pogoda zmienną jest - wiatr, deszcz i burze W lecie pogoda bywa bardzo zmienna. Podczas jednej podróży możemy doświadczyć opadów deszczu, gwałtownych burz oraz porywistego wiatru. Wybierając się na wakacyjne wyjazdy pamiętajmy o tym, aby być odpowiednio ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.