SKODA FABIA (1) 1.2 2004 Problem brak mocy

02 Sie 2023, 17:16

Witaj.Noi się odważyłem stwierdziłem, że trzeba w życiu uczyć się wszystkiego by cokolwiek umieć zrobić. Sondę kupiłem ale uniwersalną, wtyczka została stara.

Poprzepinałem kable, po przejechaniu ok 10 km check engine zniknął.

Natomiast mocy jeszcze takiej super truper nie ma jak przed problemem, zobaczę świece może jutro może pojutrze jak przejadę jakieś ok 70 czy 100 km, powinny się oczyścić same z tego nagaru a jeśli się nie oczyszczą to nie wiem co jeszcze można by wymienić? Może jeszcze warto ruszyć cewki na wymianę?
Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
Przemko1995
Początkujący
 
Posty: 60
  • 02 Sie 2023, 17:26

    świece ...wiesz...kiedyś tam się robiło tak że się wykręcało, szczotka druciana i ogień :lol: i masz jak nową .
    Ewentualnie wymienić na nowe.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    02 Sie 2023, 17:45

    Tak wiem, że można szczotką ale to zobaczę jeszcze jak one będą wyglądały za 100 km :-) Dzięki wielkie i w kontakcie, bym może komuś kiedyś pomogą informacje tu zawarte.
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    05 Sie 2023, 22:48

    W poniedziałek rano sprawdzę świece jak wyglądają. Bo czysto teoretycznie było, w miarę ok, mikroskopijnie skoda podszarpywała ale to do wybaczenia było natomiast, chciałem wyjechać do centrum niedawno i dziwna sprawa.

    Pojawił się check engine, który początkowo migał a potem się załączył i już nie gaśnie. No to miałem pod ręką wtyczkę i wpiąłem, wyskoczyły 3 kody które poniżej zaraz podam.
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    05 Sie 2023, 22:52

    P0303

    P0030

    P0130

    Mnie już szlak trafia bo nie wiem co jest grane do cholewy jasnej..

    Dodam tylko, że auto nie ma równych obrotów, szarpie pracuje jak traktor, muszę lekko trzymać nogę na gazie by nie zgasł..

    Nikt z nas nie jest nieomylny ale coś czuję pismo nosem, że tu problem jest z cewkami zapłonowymi.
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    05 Sie 2023, 22:55

    Zastanawiam się tylko nad tym czy jeśli faktycznie problem leży po stronie 3 cylindra to jakby tak zamienić cewkę choćby pierwszą czy drugą i sprawdzić jaka będzie praca czy coś się zmieni, no bo już nie wiem co ja mam począć w tym temacie, brakuje mi już słów...
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Która firma króluje na rynku kabrioletów?
      Co wspólnego mają ze sobą Mercedes 170 S z 1937 roku, 540-konne Audi R8 Spyder czy ekstremalnie luksusowy i niebotycznie drogi Rolls-Royce Down oraz Mercedes-AMG GT? Każdy z tych samochodów został wyposażony ...

    06 Sie 2023, 07:39

    Oczywiście możesz zamienić miejscami cewki zapłonowe . Zobaczyć czy błąd pójdzie za cewką z trzeciego cylindra . Życzę Ći tego . Jeśli nie to pewnie wiesz z literatury na necie że te silniki są do d...y. Albo przeskoczy łańcuch rozrządu , albo ( tak jak być może u Ciebie ) wypali się któryś zawór.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4903
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    06 Sie 2023, 08:26

    Witaj i dziękuję Kolego za zainteresowanie się tematem.

    Myślę, że na początek nie ma co sięgać aż tak do przodu. Mówią, że są do dupy, jednym pasuje a drugim nie.

    Ja jak miałem przed oczyma fabie 1.4 a tą 1.2 to wiadomo, że wziąłem 1.2.

    Fabia 1.4 była zbyt mułowata, a 1.2 szła jak piórko.

    W poniedziałek rano pójdę do auta i sprawdzę z tą cewką, jak wypne cewkę właśnie od 3 cylindra i się okaże że auto nie zgasło ilczy nie zaczęło szarpać to będę miał winowajcę. Ale tak zrobię z resztą cewek. Podobnie miałem na samym początku bo to, że na kompie pokazywało lambda 1 no to wymieniłem lambde, ale wtedy mechanik wcale nie dotykał lambdy a właśnie cewek, a żeby było jeszcze bardziej paradoksalnie to dotykał najbardziej tą trzecią czyli pierwszą od prawej strony i nagle wtedy auto ożyło, to coś tam musi nie grać. Popsrawdzam naocznie też kabelki czy gdzieś któryś się nie wybrał na spacer.
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    06 Sie 2023, 08:46

    Kasujesz błędy . Przekładasz cewkę z trzeciego cylindra na np. pierwszy. Z pierwszego na trzeci . Ponowny odczyt błędów. Jeśli będzie błád P 0301 to cewką zapłonowa jest uszkodzona . Błąd poszedł za nią. Gdy jednak ponownie zapisał się błąd P0303 to znaczy że jest problem z tym cylindrem . Wtedy na początek pomiar ciśnienia sprężania.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4903
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    06 Sie 2023, 08:47

    Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała teraz.. Niedawno mój tato podczas odpalonego auta wypiął tą 3 cewkę i nie było różnicy w działaniu, tzn ani nie zgasł ani nie szarpał no to by kurcze wskazywało że walnięta jest ta cewka i nie daje ona impulsu do cylindra czyli prawdpodobne jest, że wtyczka ELM i apka nie kłamie..
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    06 Sie 2023, 14:31

    Bonifacy, a powiedz Ty mi przyjacielu bo może się orientujesz tak jeszcze pod uwagę biorę stan kabli wysokiego napięcia, zwał jak zwał mam nadzieję, że dobrze to nazwałem, bo tam może ewentualnie być problem.. Gdyby wymiana cewki nic nie wniosła to wiem, że kable wymienia się parami, przekopałem internety w poszukiwaniu kabli ale do tej 1.2 3 cylindrowej to nic nie idzie dopasować są kable ale do 1. 4 czy to wielka różnica??
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    06 Sie 2023, 14:41

    Nie masz kabli wysokiego napięcie . Cewka zapłonowa siedzi bezpośrednio na świecy zapłonowej. Przewody dochodzące do cewki to masa , plus 12 v i sterowanie z ECU silnika.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4903
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    06 Sie 2023, 16:09

    Byłem widziałem wiem :ok: nie no co za konstrukcja.. Wyrażam nadzieję, że problem się zakończy po wymianie tej cewki i wymienię na wszelki wypadek tą świece na nową, choć i tak były nie dawno wymienione ale są ciorne jak wyngiel ku.. a :D :D :D
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    07 Sie 2023, 16:41

    Witajcie, no więc tak.

    Zamieniłem cewki z 2 na 3 i nic to nie dało.

    Przy wypinaniu 1 jak i 2 cewki czuć ewidentnie opór podczas wyciągania a przy tej 3 ciej wogole nie czuć oporu.

    Ponadto auto kopci na niebiesko i trzepie nim niesamowicie, obawiam się jednak ze problem jednak nie leży kuźwa w cewce, niebawem będę miał możliwość wyjecia świecy i zobaczymy co się okaże, ponadto jeszcze zmierzę przyrządem do pomiaru ciśnienia na cylindrach i zobaczymy co to pokaże, ewidentnie wygląda to na brak kompresji trzeciego cylindra ale to wstępne podejrzenie. Wymienię świece i zobaczę czy praca się polepszy.

    Bo być może świeca jest wadliwa od początku bo przecież i tak się zdarza..
    Może kiedyś zostanę mechanikiem :ok: :mrgreen: :lol:
    Przemko1995
    Początkujący
     
    Posty: 60

    07 Sie 2023, 18:55

    sprawdzić ciśnienie sprężania
    ewentualnie z próbą olejową i to da jakiś pogląd w jakim stanie jest silnik
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286