Skoda fabia 1 1.4mpi Zwrotnica

07 Lut 2020, 08:02

Witam.
Niestety w ciągu 3 miesięcy wymieniłem łożyska koła z tylu, 2x lewy przód i 1x prawy przód. Po ostatniej wymianie na ok 500km byla cisza i znów pojawiło się buczenie łożysk. Jak zmieniałem drugi raz łożysko z lewej strony przód to na początku dało się 0.5cm piastę wcisnąć ręcznie a resztę z prasy. Obstawiam ze zwrotnica/zwrotnice do wymiany z przodu. Przy pierwszych naprawach z przodu było trzeba użyć ściągacza 20t z lewej strony a z prawej 30t + młot gdyż zwrotnica nie chciała zejść z przegubu. Myślę że wtedy mogło powstać jajo w środku zwrotnicy. Moje autko ma ABS i wspomaganie. Czy zwrotnice od innej fabii 1 będą pasowały. Czy muszę szukać używki od auta z ABS i wspomaganiem? Jest sens kupowania oryginalnej używki czy może nówki zamiennik.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam Damian
ddeluks
Nowicjusz
 
Posty: 14

07 Lut 2020, 09:20

Ja bym wziął nowa, wspomaganie nie ma znaczenia ale ABS tak
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lut 2020, 09:38

Też chylę się ku nowym. Różnica na sztuce wynosi ok 100zl między używka a nówka. Dodatkowo wymienię amorki i sprężyny bo coś mocno na wybojach buja. Nie chce by amorki rozwalały resztę zawieszenia.
ddeluks
Nowicjusz
 
Posty: 14

07 Lut 2020, 14:34

wspomaganie nie ma znaczenia ale ABS tak
W fabianie ABS nie ma znaczenia a wspomaganie już tak. Bez niego zwrotnica ma mniejszej średnicy łożysko koła oraz inny kąt ramienia do drążka kierowniczego ( inne parametry tzw. trapezu kierowniczego ) Jest jeszcze trzeci rodzaj zwrotnicy. W fabii z motorem 2,0 litra i 1,9 TDI RS są inne zaciski hamulcowe . Poza tym ważna uwaga do procedury wymiany łożyska http://pdf.elitcar.com/01013536102019.pdf
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lut 2020, 17:38

O widzisz, człowiek uczy się całe życie :ok:.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2020, 05:24

O i kolejna przydatna rzecz warta zapamiętania :wink: . Dzięki za pomoc postaram się wymienić zwrotnice z łożyskami jak najszybciej i powiem czy pomogło
ddeluks
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 1JZ-GTE i 2JZ-GTE
    Sześć cylindrów w układzie rzędowym. Pojemność: od 2,5 do 3 litrów. Zalety: dostępność i dobry potencjał do tuningu. Silniki Toyoty z rodziny JZ zyskały już status legend. Solidny żeliwny blok jest w stanie ...
    Dacia Duster - historia
    Duster odniósł prawdziwy sukces, zdobywając serca 400 tysięcy klientów w ciągu niewiele ponad 3 lat od jego wprowadzenia do sprzedaży. W 2012 roku uplasował się na przykład w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających ...