Skoda Fabia 1.2 HTP - check engine na wolnych obrotach

09 Wrz 2018, 20:06

Witam, od pewnego czasu gdy samochód ( skoda fabia 1.2 HTP) sie nagrzeje doda się gazu czy kawałek przejedzie, to po minucie jak stoi na wolnych obrotach załącza sie kontrolka check engine. Samochód nie ma mocy, chodzi jakby o jeden cylinder mniej, i klekocze... Mechanik wymienił świece cewke ( jedną) później drugą i nic to nie dało... ma problem z rozwiązaniem problemu. Co to może byc ?
fabia05
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 09 Wrz 2018, 20:08

    Trzeba odczytać błąd który wyskakuje.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16698
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    09 Wrz 2018, 20:27

    Po odczytaniu błędów wyskakuje wypadanie zapłonów, i "coś" (nie pamiętam co tam bylo) na drugim cylindrze
    fabia05
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    10 Wrz 2018, 18:12

    fabia05 napisał(a):Po odczytaniu błędów wyskakuje wypadanie zapłonów, i "coś" (nie pamiętam co tam bylo) na drugim cylindrze
    Pewnie jeden błąd ogólny z wypadaniem zapłonów a drugi już konkretnie związany z drugim cylindrem. Jeżeli wymieniłeś świece, cewkę, przewody zapłonowe i dalej jest problem z wypadaniem zapłonów to sprawdź kompresję na tym cylindrze jeżeli jest słaba to również może być przyczyna takiego stanu rzeczy. Oczywiście kompresję sprawdzasz na wszystkich cylindrach po kolei i porównujesz odczyty.

    Daj znać co wyszło.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    12 Wrz 2018, 19:41

    fabia05 napisał(a):Mechanik wymienił świece cewke ( jedną) później drugą i nic to nie dało... ma problem z rozwiązaniem problemu. Co to może byc ?
    Zmień tego mechanika.Nie ma zielonego pojęcia o rzemiośle który uprawia i co najgorsze bierze za to kasę. Jest po prostu zielony w tej materii. Ręce opadają kto teraz naprawia :mrgreen: Prawdopodobnie nie było potrzeby wymieniać cewki zapłonowej. Jeśli komputer zarejestrował wypadanie zapłonu na drugim cylindrze to powinien zamienić testowo cewki miejscami . Jeśli błąd przeniesie się na inny cylinder to ta cewka do wymiany , Jeśli nie to tak jak kolega pisze - pomiar ciśnienia sprężania . Te motory mają to do siebie że już różnica ciśnienia niewiele ponad 2 bara różnicy między cylindrami będzie generować błąd wypadania zapłonu. Tutaj zazwyczaj wypalają się zawory i nie zdziwię się się jak będzie głowica do remontu.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4927
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    12 Sty 2019, 10:11

    Otóż, było to co najgrosze. Samochód przeszedł kompletny remont silnika, rzeczywiście były wypalone zawory, wiadomo głowica do remontu.. Przy okazji okazało sie że łańcuszek też był już rozciągnięty więc też został wymieniony. Teraz skoda ma nowe serce i chodzi jak igła :)
    fabia05
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Volkswagen Beetle Cabriolet
      VW Beetle Cabriolet to kontynuacja wyjątkowej historii samochodu po zaprezentowanym po raz pierwszy w 1949 roku Garbusie Cabriolet (typ 15) i New Beetle Cabriolet z 2002 roku. Obecny Beetle Cabriolet jest trzecią generacją ...