Skoda Fabia 1.4MPI wymiana uszczelki pod głowicą

21 Lut 2019, 16:01

Witam chciałbym podjąć się wymiany uszczelki pod głowicą mam kilka pytań odnośnie tego czy do wymiany potrzebne są nowe podkładki miedziane . Ponieważ w jednym z filmów na swoim kanale Michu z M4K (link:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

) 10:40 min powiedział że "Kolejne ściąganie głowicy i nie zainwestowanie 4 zł w podkładki miedziane zaowocowało tym że mogło sobie siorbać z płaszcza wodnego do oleju poprzez te podkładki miedziane "
Dodam że ja tylko chcę zdjąć głowicę a nie wyjmować tuleje cylindrów i pytanie czy jest to potrzebne.
Dodatkowo mam pytanie czy trzeba spuścić wodę z układu i czy potrzebne są nowe śruby (do głowicy) i czy potrzebuję nowych uszczelek kolektorów wydechowego i ssącego .
Ostatnie pytanie to jak dobrać grubość uszczelki pod głowicą wydaje mi się że będzie to pierwsze planowanie w tej głowicy ale nie mam pewności i teraz pojawia się pytanie czy pierwsza lepsza wystarczy czy będą z tym jakieś problemy proszę o pomoc jakby coś było nieścisłe chętnie odpowiem na każde niedomówienie proszę o pomoc i z góry serdecznie dziękuję
kwasek549
Nowicjusz
 
Posty: 3

21 Lut 2019, 17:38

kwasek549 napisał(a):link:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

W tym odcinku jest wiele błędów . Niektóre procedury tutaj przedstawione są niezgodne z instrukcją serwisową. Uszczelki pod tulejami - Jeśli nie mamy zamiaru ich wymieniać to po zdjęciu głowicy , wyczyszczeniu płaszczyzn sprawdzamy ile tuleja wystaje ponad blok . Serwisowa wartość to 0,07 - 0,12 mm. Jeśli jest niżej jak 0,07 lub równo z blokiem to niestety powinniśmy tuleje wyjąć i dopasować podkładkami do w/w wartości . Różnica między cylindrami nie powinna przekroczyć 0,04 mm. Zdarza się że mimo zachowanych wymiarów jest podejrzenie że któraś uszczelka miedziana puściła. Tutaj czy wymieniać czy nie to już własna decyzja. W filmie nie mówi się że w tym silniku jest hydrauliczna regulacja zaworów . Szkoda bo to ważne i niejednemu ten temat przyspożył kłopotów . Jeśli przed robotą słychać charakterystyczne stuki spod pokrywy zaworów należy przyjrzeć się popychaczom hydraulicznym. Należałoby sprawdzić ich sprawność. Jest to opisane w zeszycie serwisowym. Można wymienić zapobiegawczo wszystkie lub tylko te które są zużyte. Czynność istotna gdyż wymienić je można tylko i wyłącznie po zdjęciu głowicy. Druga istotna sprawa niezgodna z instruktażem filmowym. Luzów na zaworach tutaj się nie ustawia . Układ jest bezluzowy. Jeśli nie wymieniamy hydropopychaczy po zmontowaniu całości regulujemy ich wstępne ustawienie. Po tej czynności nie możemy uruchamiać silnika. Należy odczekać minimum 30 min.
kwasek549 napisał(a): czy trzeba spuścić wodę z układu i czy potrzebne są nowe śruby (do głowicy) i czy potrzebuję nowych uszczelek kolektorów wydechowego i ssącego .

Płyn bezwarunkowo spuścić , nowe śruby wskazane , uszczelki też
kwasek549 napisał(a): jak dobrać grubość uszczelki pod głowicą

A czy do tego silnika są oferowane uszczelki różnej grubości ? Nie zauważyłem tego .

Na koniec pytanie - jaki powód wymiany uszczelki ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2019, 17:55

Bardzo dziękuję za wyrozumiałość i za rady . Powodem wymiany jest pojawienie się płynu chłodniczego w oleju silnikowym .
Mam jeszcze ostatnie pytanie jakim preparatem wyczyścić głowicę i czy mogę ją przetrzeć szmatką bez obawy o uszkodzenie gładzi głowicy jak i bloku silnika ?
Z góry serdecznie dziękuję za każdą rade
kwasek549
Nowicjusz
 
Posty: 3