REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
) 10:40 min powiedział że "Kolejne ściąganie głowicy i nie zainwestowanie 4 zł w podkładki miedziane zaowocowało tym że mogło sobie siorbać z płaszcza wodnego do oleju poprzez te podkładki miedziane "W tym odcinku jest wiele błędów . Niektóre procedury tutaj przedstawione są niezgodne z instrukcją serwisową. Uszczelki pod tulejami - Jeśli nie mamy zamiaru ich wymieniać to po zdjęciu głowicy , wyczyszczeniu płaszczyzn sprawdzamy ile tuleja wystaje ponad blok . Serwisowa wartość to 0,07 - 0,12 mm. Jeśli jest niżej jak 0,07 lub równo z blokiem to niestety powinniśmy tuleje wyjąć i dopasować podkładkami do w/w wartości . Różnica między cylindrami nie powinna przekroczyć 0,04 mm. Zdarza się że mimo zachowanych wymiarów jest podejrzenie że któraś uszczelka miedziana puściła. Tutaj czy wymieniać czy nie to już własna decyzja. W filmie nie mówi się że w tym silniku jest hydrauliczna regulacja zaworów . Szkoda bo to ważne i niejednemu ten temat przyspożył kłopotów . Jeśli przed robotą słychać charakterystyczne stuki spod pokrywy zaworów należy przyjrzeć się popychaczom hydraulicznym. Należałoby sprawdzić ich sprawność. Jest to opisane w zeszycie serwisowym. Można wymienić zapobiegawczo wszystkie lub tylko te które są zużyte. Czynność istotna gdyż wymienić je można tylko i wyłącznie po zdjęciu głowicy. Druga istotna sprawa niezgodna z instruktażem filmowym. Luzów na zaworach tutaj się nie ustawia . Układ jest bezluzowy. Jeśli nie wymieniamy hydropopychaczy po zmontowaniu całości regulujemy ich wstępne ustawienie. Po tej czynności nie możemy uruchamiać silnika. Należy odczekać minimum 30 min.kwasek549 napisał(a):link:[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
kwasek549 napisał(a): czy trzeba spuścić wodę z układu i czy potrzebne są nowe śruby (do głowicy) i czy potrzebuję nowych uszczelek kolektorów wydechowego i ssącego .
kwasek549 napisał(a): jak dobrać grubość uszczelki pod głowicą