bonifacy napisał(a):A powiedz mi odnośnie napięcia ładowania czy zaglądałeś do bezpieczników na akumulatorze ? Nasz kolega wcześniej pisał że kabel z alternatora leci do akumulatora to fakt . Jednakże przez bezpiecznik blaszkowy właśnie w tej skrzynce . Czasami zdarzają się tam na połączeniach śrubowych spadki napięć . Tzw. słabe styki . Czasami z tego powodu dochodzi do nadtopienia plastikowej puszki . Tutaj aż się prosi aby dokonać wpierw pomiaru napięcia ładowania bezpośrednio na zacisku alternatora a potem na klemie dodatniej i porównać wskazania .
Te bezpieczniki sprawdzałem wcześniej. Sprawdziłem pomiary tu i tu, wyszły praktycznie takie same.
bonifacy napisał(a): Poza tym na alternatorze jest wtyczka z dwoma cienkimi przewodami . Z praktyki co takie auto lub z grupy Vag to jeden co najmniej urwany . Zazwyczaj niebieski . Jeśli nie przy tej wtyczce to na złączu przy skrzyni biegów . Przy urwanym niebieskim kabelku kontrolka ładowania na desce nic złego nie pokaże ale w module centralnej elektryki zapisze się błąd alternatora czy jakoś tam , nie pamiętam .
Sprawdzałem te kable, nic nie jest uszkodzone. Przy okazji sprawdzania, czy gdzieś nie ma zwarcia sprawdziłem również przewód zasilający od alternatora oraz rozrusznika i jest okej. Wiązka na podłużnicy także nie wygląda na uszkodzoną.
bonifacy napisał(a):A zapytam jeszcze jaki masz kod silnika , AZQ ?
Dokładnie tak, AZQ.
Ogólnie sytuacja z dzisiaj. Częściowo mógł być problem z akumulatorem, bo wsadziłem już czwarty, który jeździł w Punto i auto już nie gasło, ale dalej są problemy.
Usunąłem wszystkie błędy i pojechałem na jazdę testową. Na samym początku wszystko ok.
Po ~5km, po wciśnięciu sprzęgła/wrzuceniu luzu auto schodziło o jakieś 300 obrotów, chwilę falowało i wracało z powrotem na wcześniejsze, wcześniej w tym momencie gasło.
Po ~13km przy tej samej sytuacji dodatkowo chwilę po zrzuceniu biegu zaczynała migać kontrolka oleju, po chwili, przy przyspieszaniu zgasła.
Od ~15 kilometra kontrolka migała już praktycznie cały czas. Potem auto już nawet raz straciło moc po wrzuceniu 4 biegu, ale za chwilę się ogarnęło. Stan oleju jest w normie. Czujnik oleju nowy. Wcześniej, przy trasach do 10km nie było problemu z kontrolką oleju.
Zjechałem do domu i zostawiłem odpalony silnik na postoju, żeby sczytać błędy, i po jakimś czasie kontrolka oleju znowu zaczęła migać. Co około minutę silnik przygasał i wracał na obroty.
Wcześniej zmierzyłem napięcie na akumulatorze na pracującym silniku.
Na zimnym 14,3V bez obciążenia, 14,2V ze światłami, 14V dodatkowo nawiew.
Na ciepłym silniku analogicznie: 14,0V, 13,9V, 13,7V
Nie wiem czemu, ale na VCDS pokazuje mi niższe napięcie niż to na mierniku, nawet 13,13V.
Pomiary po jeździe: Na postoju temperatura bez nawiewu ~95-98 stopni.
Dziwna sprawa, że VCDS pokazuje ~40-44 stopnie powietrza zasysanego.
I błędy po jeździe:
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 06 May 2022, 22:53:07:0
Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia I
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,25,37,44,46,55,56,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 03E 906 033 F
Component: 1.2l/4V SIMOS3 00HS4673
Coding: 00021
Shop #: WSC 13765
VCID: 23396C8FA2CD
TMBPY16Y033844374 SKZ7Z0C1988510
3 Faults Found:
17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction
P1517 - 35-10 - - - Intermittent
16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High
P0328 - 35-10 - - - Intermittent
17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-B.LBL
Controller: 6Q1 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 1S33
Coding: 25738
Shop #: WSC 13765
VCID: 3B09B4EF3A7D
4 Faults Found:
00511 - Selector Lever (E313)
49-00 - No Communications
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
49-00 - No Communications
01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)
49-00 - No Communications
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal too Low - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
Controller: 1C0 909 601 A
Component: 0T AIRBAG VW51 0008
Coding: 12372
Shop #: WSC 13765
VCID: 1E4F5D7B89AF
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 6Y0-920-xx0-17.LBL
Controller: 6Y0 920 860 Mw
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V06
Coding: 00102
Shop #: WSC 13765
VCID: D0D3734303FB
TMBPY16Y033844374 SKZ7Z0C1988510
3 Faults Found:
01086 - Speedometer Sensor (G22)
06-10 - Signal too High - Intermittent
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01322 - Control Module for Multi-Function Unit (MFA) (J501)
49-10 - No Communications - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL
Controller: 6N0 909 901
Component: 30 GATEWAY CAN 1S33
Coding: 00012
Shop #: WSC 13765
VCID: F093D3C3A3BB
3 Faults Found:
00511 - Selector Lever (E313)
49-00 - No Communications
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
49-00 - No Communications
01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)
49-00 - No Communications
-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: None
Controller: Bit teA dre ssw
Component: e 17 eingeben
VCID: D1D5764708F1
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: None
Controller: 6Q0 423 156 R
Component: LenkhilfeKYO V913
Coding: 10140
Shop #: WSC 13765
VCID: 3E0FBDFB296F
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 6Q0-959-433.LBL
Controller: 6Q0 959 433 E
Component: 2U Komfortgerát 0002
Coding: 00067
Shop #: WSC 13765
VCID: 3D0DBAF72469
1 Fault Found:
01134 - Alarm Horn (H12)
49-10 - No Communications - Intermittent
End --------------------------------------------------------------------------------------------------