Skoda fabia- regulacja magłownicy

09 Kwi 2018, 21:39

Witam, posiadam Skodę Fabię 1.4 mpi 2002r, sedan. Podczas skręcania kierownica podczas postoju słychać metaliczny stukot, sprawdziłem całe zawieszenie na kanale i nie zauważyłem żadnych luzów. Jednak podczas ruszania kierownica słychać odglos jakby z okolic układu kierowniczego. Moje pytanie brzmi gdzie znajdę śrubę, która mogę dokręcić, aby zmniejszyć luz na maglownicy..jeżeli pisze brednie, bo nie ma takiej to z góry przepraszam, ale kompletnie się na tym nie znam, ale gdzieś wyczytałem, że ktoś miał podobny problem i to pomogło. Z góry dziękuję za podpowiedź.
Pb6531
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 07 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Skoda fabia
Silnik: 1. 4 mpi
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2002

09 Kwi 2018, 22:05

Istnieje coś takiego jak śruba do regulacji maglownicy, ale z tego co orientuje się to jest do niej ciężki dostęp. Skoro coś stuka, to sprawdź na początek stan płynu wspomagania kierowniczego.
gber44
 

09 Kwi 2018, 22:07

Dziękuję za informację. Płyn diziaj sprawdzałem, ciężko było się dostać, bo korek był pod akumulatorem, płyn byk na minimum, trochę go uzupełniłem. Jednak nic to nie pomogło. A czy ta śruba znajduje się wewnątrz kabiny, pod kierownicą?
Pb6531
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 07 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Skoda fabia
Silnik: 1. 4 mpi
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2002

09 Kwi 2018, 22:24

Pb6531 napisał(a):płyn byk na minimum, trochę go uzupełniłem.
Jaki płyn dolałeś ?
Pb6531 napisał(a):A czy ta śruba znajduje się wewnątrz kabiny, pod kierownicą?
Nie . Dostęp z kanału .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Kwi 2018, 22:27

Płyn wspomagania kierownicy. Z poziomu kanału będzie ta śruba na widoku?
Pb6531
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 07 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Skoda fabia
Silnik: 1. 4 mpi
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2002

10 Kwi 2018, 18:50

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Ostrożnie z dokręcaniem gdyż za mocno spowoduje że ciężko będzie się kręcić kierownicą. Poza tym ta śruba jest zabezpieczona przed samoistnym odkręceniem poprzez zapunktowanie. Po regulacji tak też trzeba zrobić. Zanim jednak tam grzebniesz zajrzyj w kabinie pod pedałami ( usunąć osłonę plastikową ) na krzyżak wału kierownicy. Tam jest śruba zaciskająca. Sprawdż czy dokręcona , czy nie ma tam luzu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012 - Olsztyn / relacja
    17 czerwca na lotnisku Dajtki w Olsztynie odbyła się impreza XVIII Moto-Piknik NO LIMIT 2012. Dla gości którzy jak co roku licznie odwiedzali tegoroczny Piknik przygotowano wiele atrakcji i konkursów można było ...

10 Kwi 2018, 19:51

Dziękuję za odpowiedź i zdjęcie. Sprawdziłem śrubę w kabinie i jest dokręcona nie na luzu, ta drugą też na kanale i dokręcona.. a stuki nadal występują jak kręcę kierownica. Ewidentnie słychać jakby z środka tej magłownicy. Dodam że stuki występują tylko jak jadę po nierównościach i n postoju jak kręcę kierownica. Sprawdzialem też końcówki drążków i też są ok.. nie mam już pomysłu co to może być
Pb6531
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 07 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Skoda fabia
Silnik: 1. 4 mpi
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2002

10 Kwi 2018, 20:18

Pb6531 napisał(a):stuki występują tylko jak jadę po nierównościach

Pobujaj autem na boki. Będzie stukać to łączniki drążka stabilizatora lub gumy jego mocowania do wymiany. Powszechna przypadłość fabiany :/
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Kwi 2018, 20:37

Bujalem skoda na wszystkie strony i nic nie słychać.. dopiero jak ruszam kierownicą na postoju albo jadę po dziurach to występuje dość głośny stukot
Pb6531
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 07 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Skoda fabia
Silnik: 1. 4 mpi
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2002

10 Kwi 2018, 20:51

No to maglownica do regeneracji lub wymiany. Sprawdzałeś luz na drążkach kierowniczych ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Kwi 2018, 20:54

Dzięki za informacje. A czy wie Pan może czy można z tym jeździć czy niebiezpiecznie?
Pb6531
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 07 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Skoda fabia
Silnik: 1. 4 mpi
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2002

10 Kwi 2018, 21:03

Pb6531 napisał(a):Pan
Tu jest forum więc jesteśmy kolegami. Co do pytania nie odpowiem . Nie słyszę , nie widzę , nie mogę ocenić.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna