Skoda Favorit

20 Lis 2009, 17:50

Witam

Mam problem. Otóż moja skodzine zaatakowala rdza. Powstali mi wypryski pod lakierem na nadkolach i w dolnym rogu drzwi. Mam nadzieje ze rdza nie jest bardzo głęboka.

Nigdy jeszcze nie usuwałem rdzy, przeczytałem wiele instrukcji jak domowym sposobem usuwać rdze. Chciałbym skonfrontować ze specjalistami.

Otóż na wstępie chce usunąć rdze papierem ściernym o grubości ziarna 600. Po dokladnym usunieciu rdzy odtluszcze miejsce korozji. Jesli rdza nie dotarla gleboko wypelnie ja zywica winyloestrowa (EPOMAX Split http://www.spit.pl/oferta/index.php?id=1,12,14&kid=14 ). Po stwardnieniu zywice wygladze wodnym papierem sciernym.
Następnie na żywicę naniosę lakier i następnie farbę.

I mam na zakończenie trzy pytania.
- chce ożyć EPOMAX ze względu na to ze mam go pod dostatkiem, czy ta żywica będzie odpowiednia?
- jaki lakier zastosować?
- jaka farbe zastosować (samochód jest koloru białego).

Pozdrawiam.
=malutki=
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Katowice

20 Lis 2009, 20:19

specjalistą od rdzy to nie jestem - tak mi się zdaje , ale widze to tak :
1- szlifierka palcowa ( mówią też na to diaks ) do ręki i jak się da to wyszlifowac rdze jak najlepiej ( z tym papierem 600 to przesadziłeś : 80-100 to lepiej , a i tak papier ścierny to do gładzenia a nie do usuwania rdzy )
2- papierem na sucho np. 100 poprawić i obmatować na około miejsca naprawianego .
3- szpachla czy co tam masz
4- wygładzić na sucho zaś 100-tką
5- podkład
6- i teraz dopiero na mokro papierem np. 600-stką wygładzić , dopieścić .
7- 2000 obmatować dalej , tak aby przejście stary- nowy lakier mozna było zrobić
8- lakier , akryl - można użyć dodatkowo preparatu do przejść
9-polerka ostateczna i nie ma śladu :wink:
Życze miłej zabawy i aby dziur na wylot już nie było :mrgreen:
A tak na marginesie : można kupić takie plastikowe łezki na nadkola i jak zakryją rdze to polecam zap...ć smarem korozje i zamontować to to :wink:
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4953
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna