Skoda Octavia 2 FL

26 Sie 2018, 11:07

To nie jedynka jednak, tam to dopiero tandeta i bieda, a do tego te plastiki... Masakra.

Do miasta się nada, w dłuższą trasę średnio, ale jak załadujesz kilka osób i bagaż to będziesz sobie sam współczuł. 1.6 MPI jest dobry dla 2 osób i do jazdy max 140 km/h. Jeśli to odpowiada to spoko (tylko musisz się zaznajomić z wkręcaniem go na obroty, bo poniżej 3000 to nie jedzie).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Sie 2018, 11:27

Czyli ta sama zasada co w Fabii I 1.4 MPI. To mi nie przeszkadza. Ważne aby nie był to drogi w eksploatacji samochód.
lriuqs
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Skoda Octavia II FL
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Sie 2018, 12:46

lriuqs napisał(a):Czyli ta sama zasada co w Fabii I 1.4 MPI. To mi nie przeszkadza. Ważne aby nie był to drogi w eksploatacji samochód.
Więc taka Octavia pasuje dla Ciebie idealnie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Sie 2018, 12:53

No dobra, w takim razie na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach. Jakieś konkretne miejsca sprawdzić wizualnie?
lriuqs
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Skoda Octavia II FL
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Sie 2018, 12:56

Nie wiem jak ze skrzynią, czy jest inna i poprawiona, bo skrzynia przy 1.6 MPI z czasów Golfa 4 i Octavii 1 była wadliwa (tutaj pewnie poprawili, ale nie mam pewności).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Sie 2018, 13:12

Wadliwe to moze za dużo powiedziane, poprostu przy wyższych przebiegach lub przeciążeniach nie wytrzymywały
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Kierowco - mądrze używaj świateł w samochodzie
    W sezonie, kiedy pogorszona widoczność z powodu opadów i gęstych mgieł niejednemu kierowcy sprawia kłopot, dbanie o sprawność i czystość oświetlenia w naszym samochodzie nabiera szczególnego znaczenia. Bardzo ...

26 Sie 2018, 14:51

Wadliwe to akurat dobre słowo, bo problem polegał na delikatnych nitach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Sie 2018, 15:09

A to mnie nie pocieszyliście z tą skrzynią.

Gwoli ścisłości @Kao co masz na myśli duży przebieg i przeciążenie?
Przebieg rzędu 300k, a przeciążenie? Częste ciągnięcie jakiejś przyczepy?
lriuqs
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Skoda Octavia II FL
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Sie 2018, 15:15

Po pewnym przebiegu zrywają sie nity w mechanizmie różnicowym i wzywasz lawetę. Nie wiem jak z naprawą, u ojca wymieniono po prostu całą skrzynię. Najlepiej jest wymienić te nity na inne śruby i problem z głowy.

Przebieg nie ma sensu bo nigdy nie wiesz ile auto ma naprawdę. U ojca zerwały się przy 300 kkm, ale auto mogło mieć więcej, trudno stwierdzić prawdziwy.

Czy w Octavii 2 montowana wadliwą skrzynię? Nie mam pojęcia, trzeba sprawdzić na dedykowanym forum i oznaczenia.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Sie 2018, 15:17

Nie ma co się oszukiwać auto to tylko 100 koni które wystarcz na rozpędzanie polo a tu spora Octavia i jeszcze jak się załaduje do niej przykładowo całą rodzinę i tłucze dzień w dzień po mieście no to coś ma prawo nie wytrzymać, dodatkowo silnik ten ma też dość częsty problem z poborem oleju, nie jest to jakieś tam przesadne ale trzeba pilnować i może być drażniące, przebiegi rzędu 300 tysi to już tak sporo aczkolwiek jeszcze daleko do końca, skrzynią bym się za bardzo nie przejmował awaria trafia się hmmm 2 na 10? a nowa skrzynia kosztuje ok 1000 zł
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Sie 2018, 15:47

EE to nie ma tragedii. U mnie auto ma być głównie na miasto i korki. Kilka razy do roku jakiś dalszy wyjazd. Przebiegów to też jakichś zawrotnych robić nie będę, ale chce mieć to auto na parę ładnych lat.
lriuqs
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Skoda Octavia II FL
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Sie 2018, 16:11

Będziesz dbał będziesz miał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Sie 2018, 18:44

No dobra, a ktoś mi napisze na co zwracać uwagę przy wstępnych oględzinach tego aua?
lriuqs
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Skoda Octavia II FL
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Sie 2018, 19:03

lriuqs napisał(a):No dobra, a ktoś mi napisze na co zwracać uwagę przy wstępnych oględzinach tego aua?


Na to co przy każdym używanym aucie, masę poradników znajdziesz w sieci. W octavii nie ma nic skomplikowanego, silnik rodem z golf 3.

BTW skoro masz blisko to zobacz tego forda, którego wrzucałeś, dość ładnie wygląda. Nic nie tracisz a możesz kupić o wiele przyjemniejsze auto.

Koszt regulacji zaworów zależy od tego ile szklanek trzeba będzie wymienić ale średnio możesz liczyć 500-700 zł co 40 tys km.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Sie 2018, 19:50

Pojechałem z ciekawości dziś go zobaczyć. Jako auto to zrobił na mnie wrażenie.

Niestety miał kilka mankamentów, które ja zobaczyłem, a nie wiadomo ile by się trafiło jakby ktoś bardziej ogarnięty je oglądał.

1. tylny zderzak z 2 wgnieceniami. Jakby ktoś gdzieś na parkingu w coś walnął. Widać to wyraźnie na zdjęciach.

2. tylne drzwi od strony kierowcy przyrdzewiałe. Jest fragment obd arty z farby z bąblami nieudolnie pomalowany. Widać to na 1 zdjęciu, ale nie za dobrze.

3. w dolnej części silnika widać, ze jest zapocony.

4. wyciszenie czy co to tam jest między silnikiem, a kabiną jakieś podarte, jakby jakaś kuna tam kiedyś zamieszkała.

5. podczas jazdy coś stukało z tyłu.

6. szczęki od klocków w tylnym kole tak zardzewiałe, ze wyglądały jakby miały się zaraz rozpaść.

7. przebieg 10k większy niż w ogłoszeniu.

8.element tego tunelu (nie wiem jak to fachowo nazwać) między kierowcą, a pasażerem jakoś słabo spasowany. Widać na zdjęciach.

Ogólnie to ciekawie się tym jechało. Auto ze Szwajcarii. Poza tym sprzedawca nic nie wiedział.
lriuqs
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Skoda Octavia II FL
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010