Skoda octavia II - felgi

15 Sie 2007, 15:07

Witam Jestem posiadaczem Skody Oktavii kombii II z 2005r Chcialbym kupic do niej alufelgi o rozmiarze 18'' i jakies opony (oczywiscie niski profil)Standardowy rozmiar felgi to 6.0Jx15" zas opona 195/65/15 ,czy mam szanse na zamontowanie czegos fajnego(konkretnie chodzi mi o ilosc miejsca w nadkolu,czy jest to mozliwe)czekam na sugestje .Dodam iz roztaw srob to 5X112.
radecky
Nowicjusz
 
Posty: 9

15 Sie 2007, 18:27

Witam
Oczywiście masz szanse mieć super felge( 18" w Octavi będzie niemal idealne). Ilości miejsca w nadkolu starczy na 100% wtedy gdy średnica całego koła będzie taka jak seryjnego bądź nieznacznie większa (myśle że do 2-3cm większe średnica nie sprawi kłopotu lecz nie ma najmniejszego sensu zakładanie takiej opony gdyż nie dośc że średnica koła będzie większa to auto bedzie stało wyżej co napewno nie poprawi wyglądu). Myśle opona 235/40R18 będzie odpowiednia i napewno zmieści się w nadkolu bo jest to zamiennik w tym rozmiarze dla 195/65/R15.
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

17 Sie 2007, 19:16

Pekińczyk napisał(a):Witam
Oczywiście masz szanse mieć super felge( 18" w Octavi będzie niemal idealne). Ilości miejsca w nadkolu starczy na 100% wtedy gdy średnica całego koła będzie taka jak seryjnego bądź nieznacznie większa (myśle że do 2-3cm większe średnica nie sprawi kłopotu lecz nie ma najmniejszego sensu zakładanie takiej opony gdyż nie dośc że średnica koła będzie większa to auto bedzie stało wyżej co napewno nie poprawi wyglądu). Myśle opona 235/40R18 będzie odpowiednia i napewno zmieści się w nadkolu bo jest to zamiennik w tym rozmiarze dla 195/65/R15.
Dzieki za rade,bede mial to na uwadze .Tylko jeszcze jedno.Do opon proponowanych przez ciebie jaka szerokosc felgi musze dobrac.Sory ale nie znam sie na tym.Jeszcze raz dzieki za odpowiedz
radecky
Nowicjusz
 
Posty: 9

17 Sie 2007, 20:53

Felga 8J 18"( szerokośc felgi 8cali) będzie odpowiednia na takie felgi zakładane sa opony o szerokości 245mm a także 225mm, proponuje oponki takie jak napisalem wcześniej lub 225/40R18.
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

17 Sie 2007, 22:04

Pamiętaj tylko,że im szersza opona tym większe spalanie :( .No i na zimę tak szerokie fegi nie sa wskazane.Ale za to fajnie się prezentują :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Sie 2007, 22:33

Spoko!Ogladalem dzis na Allegro felgi i opony.Bedzie git,mysle ze znajde cos sobie.Jeszcze raz dzieki za rady i pomoc
radecky
Nowicjusz
 
Posty: 9

17 Sie 2007, 23:58

MotoAlbercik napisał(a):Pamiętaj tylko,że im szersza opona tym większe spalanie :( .No i na zimę tak szerokie fegi nie sa wskazane.Ale za to fajnie się prezentują :wink:


Kto by jeździł w zime na tak szerokich oponach ? kolega chyba mówi o felgach na lato...a co do spalania do będzie napewno troche większe szeroka opona robi swoje...do tego jeśli silnik jest nie za mocny napewno odczujesz troche mniejszą dynamike ale za to prowadzenie tylko na plus.
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

18 Sie 2007, 08:58

opony o ktorych jest mowa jak najbardziej potrzebne mi sa na okres wiosna-jesien,a co do spalania cos za cos :) Silnik w mojej oktavce to 1.9 TDI 105 kM,chcialbym wrzucic jeszcze elektroniczny chip co zwiekszylo by moc silnika o + -25-30KM Mam nadzieje ze to dobry pomysl.A moze cos innego?
radecky
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Sie 2007, 09:03

radecky napisał(a):Silnik w mojej oktavce to 1.9 TDI 105 kM,chcialbym wrzucic jeszcze elektroniczny chip co zwiekszylo by moc silnika o + -25-30KM Mam nadzieje ze to dobry pomysl.A moze cos innego?


Chip tuning bardzo dobry pomysł...waże żeby był zrobiony profesionalnie.
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

18 Sie 2007, 09:20

Witaj Pekińczyk!Dzieki wielkie za rady.co do chipa to jak najbardziej bede to robil w warsztacie ktory zajmuje sie tym juz od jakiegos czasu.Mam jeszcze jedno pytanie tym razem dotyczy chipa.Jak po wstawieniu tego cacka wyglada sprawa pozniejszych przegladow technicznych pojazdu.Chodzi mi o to czy nie robia problemow z tego tytulu.
radecky
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Sie 2007, 10:14

generalnie chip tuning polega na wstawieniu (wlutowaniu do układu scalonego komputera) chipa-lecz taki sposób stosowany był wcześniej teraz odchodzi do lamusa bo w nowych autach robi się to tylko poprzez zmiane mapy komputera sterującego pracą silnika. Więc nic nie będziesz miał wstawiane tylko wszystko zostanie zrobione w kilka chwil za pomoca komputera. Co do przeglądów po takim zabiegu przyznam się szczerze że nie mam pojęcia :( Nigdy czegoś takiego nie robiłem, proponuje żeby wypowiedział się ktoś kto ma "zchipowanego" diesla.
Rozumiem że auto jest jeszcze na gwarancji ? bo jeśli nie to ja nawet bym się o to nie martwił...lub poszukaj na jakims innym forum VW, Skody, fani silników TDi napewną więdzą więcej i lepiej jak wygląda sprawa serwisu szczególnie na gwarancji po chip-tuningu.
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

18 Sie 2007, 10:37

Zgadza sie chodzilo mi o dogranie elementu do oprogramowania komputera,a co do gwarancji tak sie sklada ze skonczyla sie w ubieglym miesiacu.Czyli w tej kwestji nie bedzie problemu.
radecky
Nowicjusz
 
Posty: 9

18 Sie 2007, 10:45

Nie powinno ja bym sobie tym głowy nie zawracał tymbardziej że auto i tak już nie podlega darmowej wymianie cześci które teoretycznie nie powinny się popsuć...a na przeglądzie nikogo nie bedzie interesowało co ty masz zrobione w autku zresztą i tak nikt by sie nie kapnoł że jest jakis chip-tuning. Poza tym firma robiąca chip-tuning daje na to gwarancje silnik teoretycznie nie ulega zmniejszeniu żywotności ( silniki diesla mają same w sobie rezerwe mocy dlatego chip-tuning jest bezpieczny), należało by po takim zabiegu wcześniej zmieniać olej, spalanie nie wzroście a nawet jeśli sie psotarasz i będize jechał np. w tasie ekonomicznie spali mniej niz seria, natomiast gdy "przypałujesz" nieznacznie wzrośnie.
Pozdrawiam.
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158

18 Sie 2007, 11:31

Jest dokładnie tak jak pisze kolega Pekińczyk.Tyle,że jak pisałem wzrośnie zuzycie paliwa - szersze oponki,chip - tuning.Ale tak jak piszesz coś za coś :) .A co do przegllądów,to nie ma to znaczenia - ważne jest,żeby wszystko mieściło się w normach producenta.Ten chip-tuning to raczej spoko,bo silniki diesla jak pisze kolego Pekińczyk mają spory zapas mocy,a producent na tych samych konstrukcjach produkuje silniki z większymi mocami.Pozatym diagnosta nie jest w stanie sprawdzić mocy twojego silnika na przeglądzie :) .Problemik może być z tymi oponkami.Najlepiej poczytajw instrukcji jakie felgi i jakie opony dopuszcza do uzytku producent.Nawet już nie chodzi o przegląd,ale bezpieczeństwo - w razie jak spowodujesz wypadek a nie daj Boże śmiertelny,to możesz mieć problemy,bo stwierdzą,że miałeś koła niezgodne z zaleceniami producenta.A jakbys miał zgodnie z zaleceniami,to ble ble ble...Wiesz o co chodzi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Mar 2009, 00:05

witam mam do zaoferowania nowiutkie felgi od skody octavii II po zakupie odrazu zamienilem je na cos wiekszego dlatego to jest powodem dla ktorego je sprzedaje . Wszystkich zainteresowanych prosze o kontakt w celu przeslania zdjec [email widoczny po zalogowaniu] lub pod telefonem 514238982 oczywisice rozstaw srob to 5x 112
sancez1
Nowicjusz
 
Posty: 1