Skoda Octavia niskie obroty, słaba moc, czy to taki urok 1,6 BSE?

22 Gru 2017, 15:35

Witam wszystkich forumowiczów, jestem świeżo zarejestrowanym użytkownikiem.
Mam pytanie o możliwe przyczyny stosunkowo słabego przyspieszania autem w dolnym zakresie prędkości obrotowej silnika.
Sytuacja wygląda następująco: posiadam Octavię z silnikiem 1,6MPI BSE, 8 zaworowym. Silnik ma przejechane 133 tys km i jest zagazowany. Gdy "normalnie" (czyli nie od razu do 1/3 pedała) wcisnę gaz podczas ruszania pod górkę to auto jedzie kiepsko - po ruszeniu czuć jak spadają obroty a dociśnięcie pedału do dechy nie daje wielkiej poprawy. Podczas ruszania po prostu trzeba wkręcić samochód od razu na obroty, żeby rześko wystartował. Czyli mocny gaz, by „nabić obroty” i dopiero puszczamy sprzęgło. Jechałem 2 innymi skodami (te same silniki), w jednej z nich również zauważyłem takie "zjawisko", druga była pod tym względem lepsza. W przypadku pierwszej skody nie było jakiś rażących różnic, w przypadku drugiej te różnice były wyczuwalne. Natomiast już po nabraniu obrotów auta miały podobną moc. Po tych doświadczeniach raczej wykluczam jakieś niesprawności sinika czy jego "osprzętu", choć oczywiście tego nie wiem na pewno. Podejrzewam, że ten typ, z tym silnikiem tak ma. Ewentualnie być może jest możliwość wykonania jakiś regulacji itp., dlatego piszę w tym temacie do Was.
Mam poniższe pytania:
1) Czy silniki 8 zaworowe mogą tak pracować jak opisałem powyżej czyli po prostu nie mają "kopa" podczas ruszania i podczas delikatnego dodawania gazu przy ruszaniu, gdy chcemy ożywić nagle auto, raczej nie ma co już na to liczyć, dopóki silnik nie nazbiera tych ok. 3000 obr/min?
2) Co ewentualnie można w takiej sytuacji jak moja (zakładając, że jednak odbiega od normy) sprawdzić, wyregulować by poprawić moc silnika w dolnym zakresie obrotów: podczas ruszania lub w sytuacji, gdy chcemy nagle przyspieszyć w momencie, gdy auto jedzie na niskich obrotach (regulacja zaworów itp)?
Sytuacja dotyczy zarówno jazdy na benzynie jak i na lpg.
Być może to jest istotne ale jałowych obrotach czuć lekko nierównomierną pracę silnika.
Będę wdzięczy za podpowiedzi, pozdrawiam serdecznie.
Dolce
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 09 1976
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1,6 MPI BSE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

24 Gru 2017, 16:30

Ten silnik ma chyba cos ok.100KM i przyspiesza ok.13 sek do setki o ile dobrze pamietam,pamietam za to,ze ma niezla elastycznosc i bardzo dobrze jezdzi na gazie.Kiedy byly wymieniane swiece,przewody,filtry pow.i paliwa?A jak z przeplywomierzem?Pamietaj o tym,ze on tez sie zuzywa,niekoniecznie musi sie drucik przepalic.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Gru 2017, 14:35

Świece były wymieniane ok. 10 tys km temu więc raczej to nie to. Silnik ma przebieg 133 tys i kable jeszcze nie były zmieniane. Przy jakim przebiegu w praktyce należy zmieniać kable?
Jeśli chodzi o filtr powietrza to zmienię, nie wiem kiedy był wymieniany.
Czy warto przeczyścić przepływomierz? Jak to zrobić - czy wystarczy popsikać jakimś sprayem do gardzieli pod filtrem powietrza?
Dolce
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 09 1976
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1,6 MPI BSE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

26 Gru 2017, 15:12

Tak,mozna zastosowac preparat stworzony do tego celu,wtryskuje sie go bezposrednio do srodka przeplywki,preparaty Holts np.Na moc silnika swiece i przewody tez maja wplyw,przewody pasowalo by wymienic.Wplyw ma tez czystosc klektora dolotowego oraz rura wydechowa ,stara wypalona,pusta w srodku,opory toczenia,poziom oleju w skrzyni itd.itp.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Gru 2017, 16:44

A może orientujesz się, gdzie jest ulokowany przpływomierz w Skodzie octavii? Z tego co wyczytałem, powinien być pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą. Myślę, że zapewne będzie w tej rurze o średnicy ok. 8-10cm, która łączy filtr powietrza z przepustnicą.
Czy znaleźć ten drucik w przepływomierzu i psikać dokładnie na ten element czy po prostu wali się do środka "na oślep"?
Dolce
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 09 1976
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1,6 MPI BSE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

26 Gru 2017, 16:54

Tak,jest wpinany miedzy filtrem a przepustnica na zatrzask,chodzi tylko o oczyszczenie drucika w srodku,przez jakis czas lepiej nie odpalac silnika by preparat dobrze wyschnal.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wirtualny salon Audi w Warszawie
    Londyn, Paryż, Berlin, Pekin, Istambuł, Moskwa, a teraz Warszawa. Wczoraj, 8 października, przy stołecznym Placu Trzech Krzyży, ruszył pierwszy w naszym kraju ekskluzywny salon Audi City. Audi City wyznacza kierunek, jak ...

26 Gru 2017, 17:11

Dziękuję za wiadomość.
Jutro poczyszczę przepływkę. Planuję jeszcze wyczyścić przepustnicę ale to raczej na wiosnę. W swoim poprzednim aucie (Nissan Primera) czyściłem dwukrotnie przepustnicę, nieźle brudu tam się zbierało. Podejrzewam, że tu będzie podobnie. Z tego co wyczytałem, po wyczyszczeniu warto zrobić autoadaptację, dlatego planuję zakup kabla, takiego jak te:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Wysłałem do producenta zapytanie, czy będą odpowiednie.
Tak poza tym to na spokojnie chciałbym się rozeznać co i gdzie jest w tym aucie, mam je dopiero od tygodnia. Jest to prosty samochód, taki zresztą szukałem, mam nadzieję że będzie niedrogi w eksploatacji i przewidywalny w awaryjności. Nissan taki był, niestety jego żywot dobiega końca - 20lat/400tys km przebiegu to sporo. Jednak najgorsza jest korozja, tego już po prostu nie ma sensu w tyloletnim aucie robić.
Dolce
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 09 1976
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1,6 MPI BSE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011